Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální skupina Lagardére Active po několikaleté přestávce zvedla tržby nad miliardu korun

11:54, 20. 12. 2017

I přes stagnující situaci v rádiové reklamě a pokles tržeb některých hlavních dceřiných firem mediální skupina Lagardére Active (na fotce prezident Michal Fleischmann) zvedla loni souhrnné tržby nad jednu miliardu korun (podobně jako v roce 2012 a předchozích letech).

Celkové tržby Lagardére v roce 2016 dosáhly 1,048 miliardy korun, v meziročním srovnání o 71 milionů více. Výnosy dvou mediazastupitelství Radiohouse (vzhledem k podílu poloviční číslo) + Regie Radio Music dosáhly 393+258 milionů korun (o rok dříve 314+257 milionů) a staly se hlavním motorem růstu Lagardére Group. Licenčním firmám Evropa 2 a Frekvence 1 naopak klesly tržby o miliony korun - u Frekvence 1 ze 118 milionů na 106 milionů a u Evropy 2 z 104 milionů na 93 milionů korun.

Celkový čistý zisk skupiny, která provozuje rádia Evropa 2, Frekvence 1, Bonton, RadioZet plus online služby Koule.cz, Pigy.cz atd.), spadl v loňském roce o 4 miliony na 34 milionů korun. Prodělávaly především dceřinky Radiohouse, RadioZet nebo mateřská Lagardére Active ČR. Naopak v plusu v řádu desítek milionů skončily Regie Radio Music a Infinitiv.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.