Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální skupina Lagardére Active po několikaleté přestávce zvedla tržby nad miliardu korun

11:54, 20. 12. 2017

I přes stagnující situaci v rádiové reklamě a pokles tržeb některých hlavních dceřiných firem mediální skupina Lagardére Active (na fotce prezident Michal Fleischmann) zvedla loni souhrnné tržby nad jednu miliardu korun (podobně jako v roce 2012 a předchozích letech).

Celkové tržby Lagardére v roce 2016 dosáhly 1,048 miliardy korun, v meziročním srovnání o 71 milionů více. Výnosy dvou mediazastupitelství Radiohouse (vzhledem k podílu poloviční číslo) + Regie Radio Music dosáhly 393+258 milionů korun (o rok dříve 314+257 milionů) a staly se hlavním motorem růstu Lagardére Group. Licenčním firmám Evropa 2 a Frekvence 1 naopak klesly tržby o miliony korun - u Frekvence 1 ze 118 milionů na 106 milionů a u Evropy 2 z 104 milionů na 93 milionů korun.

Celkový čistý zisk skupiny, která provozuje rádia Evropa 2, Frekvence 1, Bonton, RadioZet plus online služby Koule.cz, Pigy.cz atd.), spadl v loňském roce o 4 miliony na 34 milionů korun. Prodělávaly především dceřinky Radiohouse, RadioZet nebo mateřská Lagardére Active ČR. Naopak v plusu v řádu desítek milionů skončily Regie Radio Music a Infinitiv.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.