Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

ComScore: Diváci loni v kinech za lístky utratili 40 miliard dolarů

11:54, 2. 1. 2018

Hrubé tržby filmů v kinech po celém světě v roce 2017 vyrostly o 3 procenta na 39,9 miliardy dolarů. Absolutní meziroční nárůst tak činil 1,3 miliardy dolarů. Vyplývá to z odhadu průzkumné a analytické společnosti comScore.

Největším kinotrhem zůstávají stále Spojené státy s 11,12 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2,3 procenta. Naopak kinotržby na mezinárodních trzích loni vzrostly o 6 procent na 28,8 miliardy dolarů. Čína se vrátila k silnému růstu, když útraty za kinolístky meziročně vzrostly o 22 procent na 8,6 miliardy dolarů.

Zde pořadí filmů roku 2017 s největšími kinotržbami (číslo v miliardách dolarů):

  1. Kráska a zvíře (foto; studio Walt Disney)     1,26
  2. Rychle a zběsile 8 (Universal)     1,23
  3. Star Wars: Poslední z Jediů (Walt Disney/Lucasfilm)     1,04
  4. Já padouch 3 (Universal)    1,03
  5. Spider-Man: Homecoming (Sony)   0,88

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Marvelovka Venom prodala kinolístky za půl miliardy dolarů

Pokračování nízkorozpočtového horroru Halloween v Severní Americe utržilo desítky milionů dolarů

Filmový megalodon Meg: Monstrum z hlubin v Číně prodal kinolístky za více než 100 milionů dolarů

Animák Hotel Transylvánie: Příšerózní dovolená zahájil kinosklizeň se 100 miliony dolarů

Jurský svět: Zánik říše na mezinárodních trzích utržil přes 350 milionů dolarů

Dvojka Jurský svět: Zánik říše odstartovala se 151 miliony dolarů

Solo: Star Wars v kinech za očekáváním, v Číně utržil jen 10 milionů dolarů

Blockbuster Deadpool 2 na globálním kinotrhu odstartoval s 300 miliony dolarů

Blockbuster Avengers: Infinity War pátým nejvýdělečnějším filmem v kinech všech dob

Filmová adaptace videohry Rampage Ničitelé má na startu skoro 150 milionů dolarů

Ready Player One zahájil téměř s 200 miliony, lístky si kupovali hlavně Číňané

Sci-fi Pacific Rim: Povstání odstartoval v Severní Americe s pouhými 28 miliony dolarů

Blockbuster Warner Bros. Tomb Raider odstartoval se 126 miliony dolarů

Prodeje kinolístků na nacionalistickou marvelovku Black Panther překročily miliardu dolarů

Tržby marvelovská adaptace Black Panther v kinech blízko 900 milionů dolarů

Marvelovská adaptace Black Panther za dva týdny prodala lístky za 700 milionů dolarů

Černošská marvelovka Black Panther globálně odstartovala s 360 miliony dolarů

Červená knihovna Padesát odstínů svobody odstartovala v kinech se 137 miliony dolarů

Kinotržby Star Wars: Poslední z Jediů překročily v Severní Americe 600 milionů dolarů

Čínští diváci vystřelili blockbuster Jumanji: Vítejte v džungli! k 700 milionům dolarů

Díky startu v Číně nové Star Wars překročily v kinotržbách 1,2 miliardy dolarů

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.