Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

ComScore: Diváci loni v kinech za lístky utratili 40 miliard dolarů

11:54, 2. 1. 2018

Hrubé tržby filmů v kinech po celém světě v roce 2017 vyrostly o 3 procenta na 39,9 miliardy dolarů. Absolutní meziroční nárůst tak činil 1,3 miliardy dolarů. Vyplývá to z odhadu průzkumné a analytické společnosti comScore.

Největším kinotrhem zůstávají stále Spojené státy s 11,12 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2,3 procenta. Naopak kinotržby na mezinárodních trzích loni vzrostly o 6 procent na 28,8 miliardy dolarů. Čína se vrátila k silnému růstu, když útraty za kinolístky meziročně vzrostly o 22 procent na 8,6 miliardy dolarů.

Zde pořadí filmů roku 2017 s největšími kinotržbami (číslo v miliardách dolarů):

  1. Kráska a zvíře (foto; studio Walt Disney)     1,26
  2. Rychle a zběsile 8 (Universal)     1,23
  3. Star Wars: Poslední z Jediů (Walt Disney/Lucasfilm)     1,04
  4. Já padouch 3 (Universal)    1,03
  5. Spider-Man: Homecoming (Sony)   0,88

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Animák Hotel Transylvánie: Příšerózní dovolená zahájil kinosklizeň se 100 miliony dolarů

Jurský svět: Zánik říše na mezinárodních trzích utržil přes 350 milionů dolarů

Dvojka Jurský svět: Zánik říše odstartovala se 151 miliony dolarů

Solo: Star Wars v kinech za očekáváním, v Číně utržil jen 10 milionů dolarů

Blockbuster Deadpool 2 na globálním kinotrhu odstartoval s 300 miliony dolarů

Blockbuster Avengers: Infinity War pátým nejvýdělečnějším filmem v kinech všech dob

Filmová adaptace videohry Rampage Ničitelé má na startu skoro 150 milionů dolarů

Ready Player One zahájil téměř s 200 miliony, lístky si kupovali hlavně Číňané

Sci-fi Pacific Rim: Povstání odstartoval v Severní Americe s pouhými 28 miliony dolarů

Blockbuster Warner Bros. Tomb Raider odstartoval se 126 miliony dolarů

Prodeje kinolístků na nacionalistickou marvelovku Black Panther překročily miliardu dolarů

Tržby marvelovská adaptace Black Panther v kinech blízko 900 milionů dolarů

Marvelovská adaptace Black Panther za dva týdny prodala lístky za 700 milionů dolarů

Černošská marvelovka Black Panther globálně odstartovala s 360 miliony dolarů

Červená knihovna Padesát odstínů svobody odstartovala v kinech se 137 miliony dolarů

Kinotržby Star Wars: Poslední z Jediů překročily v Severní Americe 600 milionů dolarů

Čínští diváci vystřelili blockbuster Jumanji: Vítejte v džungli! k 700 milionům dolarů

Díky startu v Číně nové Star Wars překročily v kinotržbách 1,2 miliardy dolarů

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.