Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

ComScore: Diváci loni v kinech za lístky utratili 40 miliard dolarů

11:54, 2. 1. 2018

Hrubé tržby filmů v kinech po celém světě v roce 2017 vyrostly o 3 procenta na 39,9 miliardy dolarů. Absolutní meziroční nárůst tak činil 1,3 miliardy dolarů. Vyplývá to z odhadu průzkumné a analytické společnosti comScore.

Největším kinotrhem zůstávají stále Spojené státy s 11,12 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2,3 procenta. Naopak kinotržby na mezinárodních trzích loni vzrostly o 6 procent na 28,8 miliardy dolarů. Čína se vrátila k silnému růstu, když útraty za kinolístky meziročně vzrostly o 22 procent na 8,6 miliardy dolarů.

Zde pořadí filmů roku 2017 s největšími kinotržbami (číslo v miliardách dolarů):

  1. Kráska a zvíře (foto; studio Walt Disney)     1,26
  2. Rychle a zběsile 8 (Universal)     1,23
  3. Star Wars: Poslední z Jediů (Walt Disney/Lucasfilm)     1,04
  4. Já padouch 3 (Universal)    1,03
  5. Spider-Man: Homecoming (Sony)   0,88

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Marvelovka Venom prodala kinolístky za půl miliardy dolarů

Pokračování nízkorozpočtového horroru Halloween v Severní Americe utržilo desítky milionů dolarů

Filmový megalodon Meg: Monstrum z hlubin v Číně prodal kinolístky za více než 100 milionů dolarů

Animák Hotel Transylvánie: Příšerózní dovolená zahájil kinosklizeň se 100 miliony dolarů

Jurský svět: Zánik říše na mezinárodních trzích utržil přes 350 milionů dolarů

Dvojka Jurský svět: Zánik říše odstartovala se 151 miliony dolarů

Solo: Star Wars v kinech za očekáváním, v Číně utržil jen 10 milionů dolarů

Blockbuster Deadpool 2 na globálním kinotrhu odstartoval s 300 miliony dolarů

Blockbuster Avengers: Infinity War pátým nejvýdělečnějším filmem v kinech všech dob

Filmová adaptace videohry Rampage Ničitelé má na startu skoro 150 milionů dolarů

Ready Player One zahájil téměř s 200 miliony, lístky si kupovali hlavně Číňané

Sci-fi Pacific Rim: Povstání odstartoval v Severní Americe s pouhými 28 miliony dolarů

Blockbuster Warner Bros. Tomb Raider odstartoval se 126 miliony dolarů

Prodeje kinolístků na nacionalistickou marvelovku Black Panther překročily miliardu dolarů

Tržby marvelovská adaptace Black Panther v kinech blízko 900 milionů dolarů

Marvelovská adaptace Black Panther za dva týdny prodala lístky za 700 milionů dolarů

Černošská marvelovka Black Panther globálně odstartovala s 360 miliony dolarů

Červená knihovna Padesát odstínů svobody odstartovala v kinech se 137 miliony dolarů

Kinotržby Star Wars: Poslední z Jediů překročily v Severní Americe 600 milionů dolarů

Čínští diváci vystřelili blockbuster Jumanji: Vítejte v džungli! k 700 milionům dolarů

Díky startu v Číně nové Star Wars překročily v kinotržbách 1,2 miliardy dolarů

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Active Radio: mateřská radiová firma Daniela Křetínského (Evropa 2, Frekvence 1 atd.), která zajišťuje servisní služby, služby eventové divize No Limits nebo internetové aktivity, v roce 2019 utržila 160 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů méně. Čistá ztráta se meziročně propadla ze 2 milionů na 55 milionů korun (úpravy hodnot a rezervy ve finanční oblasti - 24 milionů).

  • MySASY: start-up, který vyvíjí a provozuje diagnostický systém pro sportovce a do kterého investoval například Jiří Hlavenka (ex-Kiwi.com), má nového spolumajitele. Minoritní podíl získal provozní a obchodní manažer start-upu Pavel Mráz.

  • Adform: česká pobočka firmy, která nabízí publisherům nástroje pro správu a monetizaci jejich online inzertního prostoru, v roce 2019 utržila 15,3 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 1,2 milionu méně. Čistý zisk spadl ze 600 tisíc na 260 tisíc korun.

  • Alza.cz: největší český e-shop přidává do nabídky další segment. Prostřednictvím partnerského prodeje zde zákazníci mohou nakoupit také nápoje. V první vlně se jedná o vína a destiláty, brzy však bude do sortimentu zařazeno také pivo a nealkoholické produkty jako minerální vody, limonády nebo energetické nápoje.

  • Jaromír Nohavica: po půlroční pauze se vrací k živým koncertům. V závěru srpna vstoupí třikrát v Ostravě, na počátku září pak dvouhodinovým koncertem zakončí divadelní pražskou přehlídku Hvězdné léto pod žižkovskou věží.

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.