Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nielsen Admosphere: největším reklamním zadavatelem byl loni e-shop Alza.cz

Reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě v roce 2017 využil obří e-shop miliardáře Aleše Zavorala Alza.cz. V ceníkových cenách se jeho objem pohyboval na úrovni 1,4 miliard korun, což zároveň představuje 16ti procentní nárůst oproti roku 2016. Vyplývá to z monitoringu reklamy výzkumné společnosti Nielsen Admosphere.

Společnost Ferrero Česká umístila loni reklamu za 1,3 miliard korun (meziročně plus 66 procent). Zadavatel Procter & Gamble využil reklamní prostor v hodnotě 1,2 miliard korun (meziroční pokles o 9 procent). Opět všechny cifry v ceníkových cenách.

Televize zůstala nejsilnějším mediatypem v ceníkových cenách, když objem zde nakoupené reklamy dosáhl 48,1 miliardy korun. Tedy o 13 procent více než v roce 2016. "Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun. Nejsilnějším mediatypem zůstává televize, která si zároveň udržela loňský dvojciferný růst. Na základě našich dat předpokládáme, že druhé místo žebříčku obhájí segment internetové reklamy. Kompletní čísla za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února," uvedl business & research director Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica.

Zde v tabulce uvádíme hodnoty Nielsenu u jednotlivých mediatypů:

Pořadí zadavatelů podle ceníkového objemu inzerce za rok 2017:

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Trh velkých mediálních/komunikačních agentur narostl téměř o 750 milionů korun

Velké mediální skupiny Media Bohemia a Lagardére Active se hádaly o peníze

Top manažeři mediální agentury navýšili podíly na zisku firmy

Lukačoviče čeká perný týden: spustí televizi a jeho tým bude lákat mediální agentury

Změnu dosud používaného adserveru od Internet BillBoard zvažuje další velký mediální podnik

Televize Prima zdraží reklamu v průměru o 10 procent

Primácké mediazastupitelství Media Club zvedlo tržby téměř o čtvrt miliardy korun

Zachovi manažeři dokončili další krok při fúzi Media Clubu a rádiových obchodníků

SPIR: Internetová reklama loni v ceníkových cenách stoupla na 20 miliard korun

Obrat Alza.cz během deseti předvánočních dnů překročil 2 miliardy korun

České e-shopy očekávají miliardové dny předvánoční sklizně

Zavoralův e-shop Alza.cz během Black Friday 2018 utržil 2 miliardy

Zavoralův e-shop Alza.cz otevírá v Praze třetí „prodejnu budoucnosti“

E-shop Alza.cz posiluje expanzi do zahraničí, v Maďarsku se poprali zákazníci

Novým strategickým ředitelem e-shopu Alza.cz Anděl (ex-Notino)

Největší e-shop Alza.cz zvedl letošní prodeje mobilů o 25 procent

Provozovatel e-shopu Vasecocky.cz navýšil tržby na více než 560 milionů

E-shop miliardáře Zavorala Alza.cz má problémy s výdejem objednávek

Brexitová Velká Británie láká, na ostrovy expanduje ziskový e-shop Kytary.cz

Novým šéfem marketingu ztrátového e-shopu Zoot Martin Komora

V čele obchodního rozvoje Nielsen Admosphere Magida Sukkari

Novým ředitelem prodejní sítě v e-shopu Alza.cz Tesař

Útraty zákazníků na e-shopu Bonami meziročně vzrostly o 50 procent, obchod plánuje další expanzi

Zavoralův e-shop Alza.cz vyplatil na dividendě přes 500 milionů

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Lady Gaga: americká zpěvačka vydává na labelu Universal Music šesté album Chromatica. To bude k dispozici v různých fyzických formátech včetně vinylů, a to v různých barvách. Zpěvačka Lady Gaga, držitelka Oscara, Zlatého glóbu a Grammy doposud prodala více než 35 milionů alb a připsala si již více než 32 miliard streamů.

  • nangu.TV: firma, nabízející v Česku a v zahraničí IPTV a OTT řešení, ve fiskálním roce 2018/2019 (skončil v březnu), utržila 204 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 88 milionů korun. Z celkové sumy na prodej zboží (set top boxy, hardware) připadlo 122 milionu (o rok dříve 39 milionů). Čistý zisk společnosti vzrostl ze 3 milionů na 11,1 milionu korun.

  • Daniel Křetínský: antimonopolní úřad povolil spojení soutěžitelů spočívající v možnosti Křetínského společnosti Czech Print Center - Development nabýt přímou kontrolu nad tiskárnami Europrint (podnik z impéria magnáta v exilu Františka Savova). Obě firmy podnikají na trhu polygrafické výroby časopisů, knih a ostatních tiskovin.

  • 3Bobule: třetí snímek z vinařské série režiséra Martina Koppa proběhne i přes současný stav 25. června tohoto roku. Původně měl přijít film z vinařského prostředí do kin 12. března, ale přesně v tu dobu vypukla pandemie koronaviru a všech 180 kinosálů, kde byl snímek připraven k promítání, se zavřelo. Produkce Tomáš Vican, distribuce Bioscop.

  • Rockaway Capital: investiční skupina Jakuba Havrlanta hledá nového kandidáta/kandidátku na pozici PR manažera a tiskového mluvčího. Ten/ta nahradí dosavadní mluvčí Michaelu Papežovou, která se od léta přesouvá do externí pozice.

  • TV Nova: stejně jako dlouhodobé seriály si i cooking show MasterChef Česko dá letní pauzu. Vysílání kuchařské show se přeruší po epizodě, kterou televize uvede 10. června. Pořad se na obrazovky vrátí opět na konci léta.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.