Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nielsen Admosphere: největším reklamním zadavatelem byl loni e-shop Alza.cz

Reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě v roce 2017 využil obří e-shop miliardáře Aleše Zavorala Alza.cz. V ceníkových cenách se jeho objem pohyboval na úrovni 1,4 miliard korun, což zároveň představuje 16ti procentní nárůst oproti roku 2016. Vyplývá to z monitoringu reklamy výzkumné společnosti Nielsen Admosphere.

Společnost Ferrero Česká umístila loni reklamu za 1,3 miliard korun (meziročně plus 66 procent). Zadavatel Procter & Gamble využil reklamní prostor v hodnotě 1,2 miliard korun (meziroční pokles o 9 procent). Opět všechny cifry v ceníkových cenách.

Televize zůstala nejsilnějším mediatypem v ceníkových cenách, když objem zde nakoupené reklamy dosáhl 48,1 miliardy korun. Tedy o 13 procent více než v roce 2016. "Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun. Nejsilnějším mediatypem zůstává televize, která si zároveň udržela loňský dvojciferný růst. Na základě našich dat předpokládáme, že druhé místo žebříčku obhájí segment internetové reklamy. Kompletní čísla za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února," uvedl business & research director Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica.

Zde v tabulce uvádíme hodnoty Nielsenu u jednotlivých mediatypů:

Pořadí zadavatelů podle ceníkového objemu inzerce za rok 2017:

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Trh velkých mediálních/komunikačních agentur narostl téměř o 750 milionů korun

Velké mediální skupiny Media Bohemia a Lagardére Active se hádaly o peníze

Top manažeři mediální agentury navýšili podíly na zisku firmy

Lukačoviče čeká perný týden: spustí televizi a jeho tým bude lákat mediální agentury

Změnu dosud používaného adserveru od Internet BillBoard zvažuje další velký mediální podnik

Televize Prima zdraží reklamu v průměru o 10 procent

Primácké mediazastupitelství Media Club zvedlo tržby téměř o čtvrt miliardy korun

Zachovi manažeři dokončili další krok při fúzi Media Clubu a rádiových obchodníků

SPIR: Internetová reklama loni v ceníkových cenách stoupla na 20 miliard korun

Novým šéfem české a slovenské Coca-Coly se stal Timotin

Obrat Alza.cz během deseti předvánočních dnů překročil 2 miliardy korun

České e-shopy očekávají miliardové dny předvánoční sklizně

Zavoralův e-shop Alza.cz během Black Friday 2018 utržil 2 miliardy

Zavoralův e-shop Alza.cz otevírá v Praze třetí „prodejnu budoucnosti“

E-shop Alza.cz posiluje expanzi do zahraničí, v Maďarsku se poprali zákazníci

Novým strategickým ředitelem e-shopu Alza.cz Anděl (ex-Notino)

Největší e-shop Alza.cz zvedl letošní prodeje mobilů o 25 procent

Provozovatel e-shopu Vasecocky.cz navýšil tržby na více než 560 milionů

E-shop miliardáře Zavorala Alza.cz má problémy s výdejem objednávek

Brexitová Velká Británie láká, na ostrovy expanduje ziskový e-shop Kytary.cz

Novým šéfem marketingu ztrátového e-shopu Zoot Martin Komora

V čele obchodního rozvoje Nielsen Admosphere Magida Sukkari

Novým ředitelem prodejní sítě v e-shopu Alza.cz Tesař

Útraty zákazníků na e-shopu Bonami meziročně vzrostly o 50 procent, obchod plánuje další expanzi

Zavoralův e-shop Alza.cz vyplatil na dividendě přes 500 milionů

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • TV Nova: osmý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 24. října dosáhl 35,54 procenta share v 15 až 54, v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,166 milionu diváků. Nejvíce diváků k televizním obrazovkám v 43. týdnu 2020 přilákaly Televizní noviny (38,12 procenta diváků v CS 15-54), seriály Ulice (33,16 procenta share v cílové skupině 15 až 54) a Ordinace v růžové zahradě 2 (19,96 procenta diváků v CS 15 až 54).

  • Pilulka Group: první den obchodování na trhu Start pražské burzy vyrostly akcie Pilulky skoro o 18 procent - ze 424 korun na 500 korun za kus.

  • Asociace českých herních vývojářů: u příležitosti výročí vzniku Československa proběhne na prodejní platformě Steam akce Czech and Slovak Games Week, která nabídne ve slevě (až 90 procent) 165 her od 72 českých a slovenských vývojářských studií (Bohemia Interactive, SCS Software, Warhorse Studios, Amanita Design či CBE Software).

  • About You: online obchod s módou začala v Česku spolupracovat se zpěvákem a sportovcem Benem Cristovaem. Kreativní vedení a produkce spolupráce byly kompletně řízeny a realizovány in house.

  • Expert ČR: nákupní sdružení, které zahrnuje přes padesátku kamenných prodejen Expert Elektro a e-shop Expert.cz, v posledním fiskálním roce 2019/2020 utržilo 1,626 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 191 milionů více. Společníkům sdružení byly vyplaceny bonusy ve výši téměř 45,3 milionu (jde o zpětné bonusy od výrobců, které se pohybují často ve výši 5 procent z obratu, zúčastněné prodejny by je měly použít na podporu prodeje a marketing).

  • Puma Czech Republic: česká pobočka výrobce a prodejce oblečení, obuvi atd. v roce 2019 utržila 643 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 23 milionů více. Čistý zisk v daném období se zvýšil ze 62 milionů na 70 milionů. Firma loni vyplatila dividendu ve výši 50 milionů korun.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.