Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Češi loni utratili za kinolístky přes 2 miliardy korun, celkový trh nepatrně klesl

11:17, 24. 1. 2018

Nabídka filmových producentů, distributorů a provozovatelů kin v roce 2017 podruhé v novodobé historii českého kinoprůmyslu vytáhla z kapes diváků částku přes 2 miliardy korun (cifra za vstupenky). V meziročním srovnání však došlo ke snížení celkové útraty a úbytku diváků.

Češi si loni koupili kinolístky za 2,004 miliardy korun, v meziročním srovnání to představuje v podstatě nepatrný pokles o 7 milionů. Jedná se o hrubé tržby, které zahrnují i DPH a poplatek za kinematografické představení. Do kin zamířilo 15,233 milionu diváků, o rok dříve to bylo 15,622 milionu. Znatelný pokles návštěvy tak vyvážila vyšší průměrná cena kinovstupenky - 131,57 koruny (meziročně plus 2,84 koruny).

Nejvýdělečnějším filmem roku 2017 v tuzemských kinosálech se stal animák Já, padouch 3 (foto) s hrubými tržbami ve výši téměř 83 milionů korun. Zde TOP 5 podle tržeb (jméno filmu, tržby v milionech, diváci v tisících, distributor):

  1. Já, padouch 3     82,8     611     Cinemart
  2. Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta     82,7     568    Falcon
  3. Star Wars: Poslední z Jediů     70,3     440     Falcon
  4. Thor: Ragnarok     67,5     432     Falcon
  5. Po strništi bos     65     505     Bioscop/AQS

Další žebříček TOP 5 filmových ditributorů podle kinotržeb distribuovaných filmů (název, tržby snímků v milionech, podíl v procentech na trhu):

  1. Falcon     643     32,1 procenta
  2. Cinemart     586     29,2 procenta
  3. Vertical Entertainment     336     16,8 procenta
  4. Bioscop/AQS     230     11,5 procenta
  5. Bontonfilm     85     4,2 procenta

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Tři sestry: agentura Krakonošovo, kterou vlastní kapelník skupiny Ing. Magor a která zajišťuje obchod Sester, skončila v roce 2017 v plusu 600 tisíc, o rok dříve zisk činil 2,2 milionu korun.

  • Packeta: skupina kolem logistické služby pro e-shopy Zásilkovna se rozrostla o další firmu Packeta Innovations. Ta bude v rámci Packety spravovat především vývoj IT. Šéfem nové firmy je Jan Vintr, CIO Packety.

  • Atmedia Czech: nový obchodní ředitel mediazastupitelství Róbert Martiška (ex-Knowlimits Group) se stal rovněž jednatelem firmy. Vystřídal Michaelu Vasilovou.

Hit dne

Apoptygma Berzerk: Until the End of the World.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Mission: Impossible – Fallout

Úspěšná dvojice Tom Cruise - Christopher McQuarrie (ten pro Cruise nejen režíroval předchozí film Mission: Impossible - Národ grázlů či Jacka Reachera: Poslední výstřel, ale napsal i Valkýru, Na hraně zítřka nebo Mumii) přichází s další vrchovatou náloží akčních scén, při kterých divák v kině zapomene dýchat. Mission: Impossible je v současné době asi nejvyrovnanější a nejlepší akční sérií a aktuální Fallout tento status potvrzuje.

Tentokráte nejde o nic jiného něž o plutonium, ze kterého je možné vyrobit tři atomové bomby a o které má zájem tajemná teroristická skupina Apoštolové. Navíc Cruisův Ethan Hunt měl již toto plutonium jednou na dosah a kvůli zaváhání se mu ztratí neznámo kam. Hunt je tak nucen spolupracovat s dalším zvláštním agentem Walkerem ze Special Activities Division, který na něj "dává pozor". Na tomto základě se rozehraje řetězec zběsilých honiček, soubojů, ze kterých je opravdu těžké vybrat ty nejlepší - zda stíhačka vrtulníků (která možná leckomu bude připadat přehraná), honička v autech a na motorkách v ulicích Paříže, seskok padákem nebo ranařská scéna záchodcích módního klubu. Ve všech přitom září podmanivý a sexy Cruise, který jako akční hvězda snad ani nestárne.

I navzdory vysoké kvalitě, invenčnosti a pečlivosti McQuarrieho scénáře a režie se Fallout přece jen nevyvaroval některých chyb špionážních filmů, ve kterých spolu soupeří několik tajných služeb najednou a každá hra je vykrývána ještě mazanější protihrou. V některých momentech totiž nestíhá všechny dialogy, ve kterých zhusta dochází k naprostému převrácení situace/děje nebo padnou indicie, důležité pro chápaní kontextu. To trochu narušuje divácký komfort při sledování jinak vysoce povedené šestky Mission: Impossible.