Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Češi loni utratili za kinolístky přes 2 miliardy korun, celkový trh nepatrně klesl

11:17, 24. 1. 2018

Nabídka filmových producentů, distributorů a provozovatelů kin v roce 2017 podruhé v novodobé historii českého kinoprůmyslu vytáhla z kapes diváků částku přes 2 miliardy korun (cifra za vstupenky). V meziročním srovnání však došlo ke snížení celkové útraty a úbytku diváků.

Češi si loni koupili kinolístky za 2,004 miliardy korun, v meziročním srovnání to představuje v podstatě nepatrný pokles o 7 milionů. Jedná se o hrubé tržby, které zahrnují i DPH a poplatek za kinematografické představení. Do kin zamířilo 15,233 milionu diváků, o rok dříve to bylo 15,622 milionu. Znatelný pokles návštěvy tak vyvážila vyšší průměrná cena kinovstupenky - 131,57 koruny (meziročně plus 2,84 koruny).

Nejvýdělečnějším filmem roku 2017 v tuzemských kinosálech se stal animák Já, padouch 3 (foto) s hrubými tržbami ve výši téměř 83 milionů korun. Zde TOP 5 podle tržeb (jméno filmu, tržby v milionech, diváci v tisících, distributor):

  1. Já, padouch 3     82,8     611 Cinemart
  2. Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta 82,7     568 Falcon
  3. Star Wars: Poslední z Jediů 70,3     440     Falcon
  4. Thor: Ragnarok  67,5     432     Falcon
  5. Po strništi bos 65     505 Bioscop/AQS

Další žebříček TOP 5 filmových ditributorů podle kinotržeb distribuovaných filmů (název, tržby snímků v milionech, podíl v procentech na trhu):

  1. Falcon     643     32,1 procenta
  2. Cinemart     586     29,2 procenta
  3. Vertical Entertainment  336     16,8 procenta
  4. Bioscop/AQS     230     11,5 procenta
  5. Bontonfilm 85     4,2 procenta

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: koncertní agentura do Česka přiveze vystoupení americké pop-rockové kapely One Republic. Akce se uskuteční v listopadu 2020 v O2 Aréně.

  • Vinyla: vítězové IX. ročníku hudebních cen - deska roku: Plastová okna (kapela B4), objev roku: Margo a počin roku: aktivity žižkovského klubu Punctum.

  • FTV Prima: další vítězství pro primácký seriál Slunečná. Úterý 25. února, Slunečná 1,259 milionu diváků v cílovce 15+, Ordinace v růžové zahradě II 930 tisíc v téže kategorii.

  • PPF: investiční skupina se ohradila proti snaze Pirátů, kteří požádali americký Kongres o prošetření plánovaného prodeje skupiny CME včetně Novy do rukou PPF. "Ze skutečnosti, že podnikáme také v Číně, kde stejně jako my podnikají tisíce dalších západních firem, nelze vyvozovat nic o našem světonázoru... Znovu opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk ke svému telekomunikačnímu byznysu."

  • Rixo.cz: online pojišťovací služba z rodiny Home Credit má novou tiskovou mluvčí, Michaelu Bartošovou. Ta dříve pracovala například v PR agentuře FleishmanHillard nebo byla u zrodu a rozvoje společnosti Programmatic Media.

  • Košík.cz: nově závozovou oblast rozšiřuje zhruba o 100 tisíc obyvatel čtyř polabských měst - Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka. Pokračuje tak ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence.

  • Walt Disney: z pozice výkonného ředitele odstupuje dlouholetý manažer Bob Iger. Na jeho místo nastoupí dosavadní šéf divize parků Bob Chapek. Ten ve firmě pracuje od roku 1993. Iger bude pokračovat jako předseda představenstva.

  • Český telekomunikační úřad: vydal tiskovou zprávu, podle které šéfka Rady ČTÚ Hana Továrková není ve střetu zájmů, "jak na základě svého šetření potvrdilo i Ministerstvo spravedlnosti ČR". "Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," mělo uvést ministerstvo.

  • Česká asociace esportu: stala se jedním z 23 zakládajících členů bruselské  Evropské esportové federace. Úkolem federace bude "sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu", který ve světě sleduje údajně na 500 milionů diváků.

Recenze

V síti

Jeden z nejdůležitějších dokumentů, který v Česku vznikl v posledních letech a který má potenciál alespoň trochu zlepšit neutěšené a šokující poměry. Film Barbory Chalupové a Víta Klusáka o zneužívání dětí na internetu má pro rodiče znepokojující a burcující zprávu: sexuální predátoři a pedofilové se dostali do pokojíčků našich dětí. Děje se tak brutálním způsobem (včetně vydírání, zastrašování), až v neuvěřitelně masové míře a s drtivým a nevypočitatelným dopadem na životy dospívajících.

Je vlastně s podivem, že to nikoho z filmařů nenapadlo dříve. Tři figurantky, které vypadají na cca 12 (ve skutečně se jedná o zletilé slečny), 3 pokojíčky vzniklé ve studiu a prošpikované kamerami a několik profilů na komunikačních platformách jako Facebook, Lidé.cz (Seznam.cz), Skype atd. Výsledkem je za deset dní cca 2,5 tisíce potenciálních sexuálních predátorů, příval tu více, tu méně lstivých ataků, triků, manipulací a pobídek k sexuálnímu chování, odkazů na porno, úchylky atd. V některých případech situace vyeskalovala až do učebnicového vydírání.

Nejen závěrečná setkání figurantek s některými predátory tváří v tvář pod dohledem skrytých kamer ukázala, že část těchto postaviček jsou směšní, nešťastní a nějakým způsobem frustrovaní lidé. To by nás však nemělo zmást. To jak v masovém měřítku, s jakou rychlostí a v podstatě bez překážek jsou naše děti na netu vystaveny predátorským praktikám plus fakt, že mezi záplavou bizzarních figurek se objevilo několik skutečně zlých lidí, by v každém rodiči mělo spustit ten nejnaléhavější alarm. Je dobře, že s povedeným a potřebným filmem (český dokument letos těžko nabídne důležitější titul) teď bude pracovat ministerstvo školství a policie. Ale hlavně: mluvme s našimi dětmi, nenechávejme je v tom samotné.