Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Češi loni utratili za kinolístky přes 2 miliardy korun, celkový trh nepatrně klesl

11:17, 24. 1. 2018

Nabídka filmových producentů, distributorů a provozovatelů kin v roce 2017 podruhé v novodobé historii českého kinoprůmyslu vytáhla z kapes diváků částku přes 2 miliardy korun (cifra za vstupenky). V meziročním srovnání však došlo ke snížení celkové útraty a úbytku diváků.

Češi si loni koupili kinolístky za 2,004 miliardy korun, v meziročním srovnání to představuje v podstatě nepatrný pokles o 7 milionů. Jedná se o hrubé tržby, které zahrnují i DPH a poplatek za kinematografické představení. Do kin zamířilo 15,233 milionu diváků, o rok dříve to bylo 15,622 milionu. Znatelný pokles návštěvy tak vyvážila vyšší průměrná cena kinovstupenky - 131,57 koruny (meziročně plus 2,84 koruny).

Nejvýdělečnějším filmem roku 2017 v tuzemských kinosálech se stal animák Já, padouch 3 (foto) s hrubými tržbami ve výši téměř 83 milionů korun. Zde TOP 5 podle tržeb (jméno filmu, tržby v milionech, diváci v tisících, distributor):

  1. Já, padouch 3     82,8     611     Cinemart
  2. Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta     82,7     568    Falcon
  3. Star Wars: Poslední z Jediů     70,3     440     Falcon
  4. Thor: Ragnarok     67,5     432     Falcon
  5. Po strništi bos     65     505     Bioscop/AQS

Další žebříček TOP 5 filmových ditributorů podle kinotržeb distribuovaných filmů (název, tržby snímků v milionech, podíl v procentech na trhu):

  1. Falcon     643     32,1 procenta
  2. Cinemart     586     29,2 procenta
  3. Vertical Entertainment     336     16,8 procenta
  4. Bioscop/AQS     230     11,5 procenta
  5. Bontonfilm     85     4,2 procenta

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Obscure Promotion: agentura do Brna přiveze koncert švédských metalistů In Flames. Akce se uskuteční v červenci v klubu Sono.

  • Vltava Labe Media: vydavatelství vlastněné Pentou pohltí dceřiné firmy - Annonce (vydavatelství inzertních titulů), Websitemaster (eStranky.cz) a Grand Real City (vydavatelství, zaměřené na realitní trh, Realcity.cz).

  • Fragile Media: agentura pro digitální marketing Daniela Kafky v roce 2017 utržila téměř 101 milionů korun, v meziročním srovnání o 6 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4,1 milionu korun, stejně jako o rok dříve.

Hit dne

Amorphis: Amongst Stars

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.