Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Filmový distributor Falcon navýšil i díky Anděl Páně 2 tržby téměř o 90 milionů

12:42, 29. 1. 2018

Rekordní rok 2016, ve kterém česká kina utržila za prodej lístků více než 2 miliardy korun, znamenal podstatně silnější přísun peněz i pro velké filmové distributory.

Jeden z největších hráčů na distribučním trhu, společnost Falcon (majitel multimilionář Pavel Vodička), předloni utržil přes 282 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 88 milionů korun. Na prodej reklamy z celkové částky připadlo 11,2 milionu, o rok dříve 12,9 milionu korun. Distributor kromě tuzemských producentů zastupuje i hollywoodská studia Walt Disney a Sony Pictures Entertainment.

Falcon v první řadě v uvedeném období poslal do kin adventní megahit Anděl Páně 2 (foto) režiséra Jiřího Stracha. Jen tento titul do konce roku 2016 utržil v kinech přes 110 milionů korun. Z dalších filmů Falconu předloni v kinech bodovaly Hledá se Dory (52 milionů), výborní Lichožrouti (37 milionů) nebo Zootropolis: Město zvířat (36 milionů). Celkem filmy Falconu v kinech v roce 2016 utržily 639 milionů korun (jedná se vždy o hrubé tržby, nikoliv čistý příjem distributora), což představuje téměř 32 procent celého trhu.

Čistý zisk společnosti pod vedením Jana Bradáče za uvedené období vyskočil z 2 milionů na 15 milionů korun. To je historicky nejlepší výsledek Falconu za posledních minimálně 11 let.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Prostor: firma, vydávající knižní tituly ze segmentu beletrie, historie a kulturní dějiny, za rok 2018 utržila 21,4 milionu korun, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Čistý zisk stoupl z 220 tisíc na 730 tisíc korun.

  • Walt Disney: dokončil převzetí zábavního a mediálního obra 21st Century Fox (filmové studio 20th Century Fox, majorita v National Geographic, Fox television network atd.) za 71 miliard dolarů. Firma Fox Rupperta Murdocha se dále soustředí jen na zpravodajské a sportovní kanály.

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.