Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Filmový distributor Falcon navýšil i díky Anděl Páně 2 tržby téměř o 90 milionů

12:42, 29. 1. 2018

Rekordní rok 2016, ve kterém česká kina utržila za prodej lístků více než 2 miliardy korun, znamenal podstatně silnější přísun peněz i pro velké filmové distributory.

Jeden z největších hráčů na distribučním trhu, společnost Falcon (majitel multimilionář Pavel Vodička), předloni utržil přes 282 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 88 milionů korun. Na prodej reklamy z celkové částky připadlo 11,2 milionu, o rok dříve 12,9 milionu korun. Distributor kromě tuzemských producentů zastupuje i hollywoodská studia Walt Disney a Sony Pictures Entertainment.

Falcon v první řadě v uvedeném období poslal do kin adventní megahit Anděl Páně 2 (foto) režiséra Jiřího Stracha. Jen tento titul do konce roku 2016 utržil v kinech přes 110 milionů korun. Z dalších filmů Falconu předloni v kinech bodovaly Hledá se Dory (52 milionů), výborní Lichožrouti (37 milionů) nebo Zootropolis: Město zvířat (36 milionů). Celkem filmy Falconu v kinech v roce 2016 utržily 639 milionů korun (jedná se vždy o hrubé tržby, nikoliv čistý příjem distributora), což představuje téměř 32 procent celého trhu.

Čistý zisk společnosti pod vedením Jana Bradáče za uvedené období vyskočil z 2 milionů na 15 milionů korun. To je historicky nejlepší výsledek Falconu za posledních minimálně 11 let.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.