Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Fond pošle do filmového podnikání stovky milionů z peněz daňových poplatníků

13:04, 1. 2. 2018

Státní Fond kinematografie, který spadá pod ministerstvo kultury, pošle v letošním roce do české kinematografie 361 milionů korun. To je v podstatě stejná cifra jako v roce 2017. V porovnání s předchozími roky letos větší šanci dostanou zahraniční producenti.

Největší objem peněz půjde správně na výrobu českých kinematografických děl - celkem 248 milionů korun (o rok dříve 250 milionů). Z toho na celovečerní hraný film (ilustrační foto z natáčení filmu Po strništi bos) ve dvou výzvách - květen, prosinec - připadá 129 milionů (133 milionů). Na minoritní koprodukce je určeno 40 milionů (stejně jako loni), na animovaný film rovněž 40 milionů (stejně jako loni).

V oblasti výroby filmů se mění procentuální hranice podílu české strany, kterou bylo dosud nutné dodržet pro zachování české majority. Dříve musel být podíl českého koproducenta vyšší než 50 procent, respektive nejvyšší ze zúčastněných stran u vícestranné koprodukce. Minimální podíl finančního vkladu českého koproducenta je nově stanoven u dvoustranné koprodukce 40 procent, u vícestranné 30 procent.

Na vývoj českého kinematografického díla půjde v letošním roce z prostředků fondu 38 milionů (37 milionů). Z toho na vývoj celovečerních hraných filmů 18 milionů (to samé jako v roce 2017). V roce 2018 bude fondem vyhlášeno o 6 výzev méně než loni, tedy celkem 30 místo 36.

Další kapitoly z letošního přídělu peněz fondem kinematografie (v závorce vždy suma za rok 2017):

  • distribuce kinematografického díla 15 milionů (20 milionů)
  • propagace českého kinematografického díla 20 milionů (7,5 milionů)
  • filmový festival a přehlídka 25 milionů (20 milionů)

Fond každý rok hospodaří s částkou přibližně 1,2 miliardy korun. Z toho velká část, přes 800 milionů, jde na tzv. filmové pobídky. Na druhou oblast podpory, primárně určené tuzemským filmovým podnikatelům, jde cca 370  milionů korun. Z toho 50 procenty povinně přispívají čeští daňová poplatníci. Celková částka, kterou Češi poslali do rozpočtu fondu kinematografie, v roce 2016 dosáhla 980 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Obscure Promotion: agentura do Brna přiveze koncert švédských metalistů In Flames. Akce se uskuteční v červenci v klubu Sono.

  • Vltava Labe Media: vydavatelství vlastněné Pentou pohltí dceřiné firmy - Annonce (vydavatelství inzertních titulů), Websitemaster (eStranky.cz) a Grand Real City (vydavatelství, zaměřené na realitní trh, Realcity.cz).

  • Fragile Media: agentura pro digitální marketing Daniela Kafky v roce 2017 utržila téměř 101 milionů korun, v meziročním srovnání o 6 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4,1 milionu korun, stejně jako o rok dříve.

Hit dne

Amorphis: Amongst Stars

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.