reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rádiové reklamní investice loni přes 1,5 miliardy, mírně stouply o desítky milionů

12:08, 7. 2. 2018

Investice reklamních zadavatelů a mediálních agentur do nákupu reklamního prostoru v rádiích v roce 2017 pokračovaly v mírném růstu o několik desítek milionů. Jedná se minimálně o čtvrtý meziroční nárůst v řadě za sebou.

Celkem objem rádiové reklamy loni stoupl o 27 milionů na 1,529 miliardy korun. Oproti roku 2013 došlo k příjemnému růstu o 94 milionů. Jedná se o čisté investice (fakturovaný objem), tj. objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků.

Jen za čtvrtý kvartál 2017 zadavatelé nakoupili rádiový prostor za 498,4 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 12 milionů více (2,5 procenta). Nejvíce rostly sektory maloobchod potravin, elektro, bankovnictví, auto-moto, móda a volný čas. Naopak klesaly segmenty vybavení domácnosti, čerpací stanice, vzdělávání, knihy a energetika.

Rozdělení roku 2017 mezi jednotlivé kvartální útraty: 1Q - 285 milionů, 2Q - 487 milionů, 3Q - 259 milionů a 4Q - 498 milionů korun.