Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Rádiové reklamní investice loni přes 1,5 miliardy, mírně stouply o desítky milionů

12:08, 7. 2. 2018

Investice reklamních zadavatelů a mediálních agentur do nákupu reklamního prostoru v rádiích v roce 2017 pokračovaly v mírném růstu o několik desítek milionů. Jedná se minimálně o čtvrtý meziroční nárůst v řadě za sebou.

Celkem objem rádiové reklamy loni stoupl o 27 milionů na 1,529 miliardy korun. Oproti roku 2013 došlo k příjemnému růstu o 94 milionů. Jedná se o čisté investice (fakturovaný objem), tj. objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků.

Jen za čtvrtý kvartál 2017 zadavatelé nakoupili rádiový prostor za 498,4 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 12 milionů více (2,5 procenta). Nejvíce rostly sektory maloobchod potravin, elektro, bankovnictví, auto-moto, móda a volný čas. Naopak klesaly segmenty vybavení domácnosti, čerpací stanice, vzdělávání, knihy a energetika.

Rozdělení roku 2017 mezi jednotlivé kvartální útraty: 1Q - 285 milionů, 2Q - 487 milionů, 3Q - 259 milionů a 4Q - 498 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Tři sestry: agentura Krakonošovo, kterou vlastní kapelník skupiny Ing. Magor a která zajišťuje obchod Sester, skončila v roce 2017 v plusu 600 tisíc, o rok dříve zisk činil 2,2 milionu korun.

  • Packeta: skupina kolem logistické služby pro e-shopy Zásilkovna se rozrostla o další firmu Packeta Innovations. Ta bude v rámci Packety spravovat především vývoj IT. Šéfem nové firmy je Jan Vintr, CIO Packety.

  • Atmedia Czech: nový obchodní ředitel mediazastupitelství Róbert Martiška (ex-Knowlimits Group) se stal rovněž jednatelem firmy. Vystřídal Michaelu Vasilovou.

Hit dne

Apoptygma Berzerk: Until the End of the World.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Mission: Impossible – Fallout

Úspěšná dvojice Tom Cruise - Christopher McQuarrie (ten pro Cruise nejen režíroval předchozí film Mission: Impossible - Národ grázlů či Jacka Reachera: Poslední výstřel, ale napsal i Valkýru, Na hraně zítřka nebo Mumii) přichází s další vrchovatou náloží akčních scén, při kterých divák v kině zapomene dýchat. Mission: Impossible je v současné době asi nejvyrovnanější a nejlepší akční sérií a aktuální Fallout tento status potvrzuje.

Tentokráte nejde o nic jiného něž o plutonium, ze kterého je možné vyrobit tři atomové bomby a o které má zájem tajemná teroristická skupina Apoštolové. Navíc Cruisův Ethan Hunt měl již toto plutonium jednou na dosah a kvůli zaváhání se mu ztratí neznámo kam. Hunt je tak nucen spolupracovat s dalším zvláštním agentem Walkerem ze Special Activities Division, který na něj "dává pozor". Na tomto základě se rozehraje řetězec zběsilých honiček, soubojů, ze kterých je opravdu těžké vybrat ty nejlepší - zda stíhačka vrtulníků (která možná leckomu bude připadat přehraná), honička v autech a na motorkách v ulicích Paříže, seskok padákem nebo ranařská scéna záchodcích módního klubu. Ve všech přitom září podmanivý a sexy Cruise, který jako akční hvězda snad ani nestárne.

I navzdory vysoké kvalitě, invenčnosti a pečlivosti McQuarrieho scénáře a režie se Fallout přece jen nevyvaroval některých chyb špionážních filmů, ve kterých spolu soupeří několik tajných služeb najednou a každá hra je vykrývána ještě mazanější protihrou. V některých momentech totiž nestíhá všechny dialogy, ve kterých zhusta dochází k naprostému převrácení situace/děje nebo padnou indicie, důležité pro chápaní kontextu. To trochu narušuje divácký komfort při sledování jinak vysoce povedené šestky Mission: Impossible.