Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Rádiové reklamní investice loni přes 1,5 miliardy, mírně stouply o desítky milionů

12:08, 7. 2. 2018

Investice reklamních zadavatelů a mediálních agentur do nákupu reklamního prostoru v rádiích v roce 2017 pokračovaly v mírném růstu o několik desítek milionů. Jedná se minimálně o čtvrtý meziroční nárůst v řadě za sebou.

Celkem objem rádiové reklamy loni stoupl o 27 milionů na 1,529 miliardy korun. Oproti roku 2013 došlo k příjemnému růstu o 94 milionů. Jedná se o čisté investice (fakturovaný objem), tj. objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků.

Jen za čtvrtý kvartál 2017 zadavatelé nakoupili rádiový prostor za 498,4 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 12 milionů více (2,5 procenta). Nejvíce rostly sektory maloobchod potravin, elektro, bankovnictví, auto-moto, móda a volný čas. Naopak klesaly segmenty vybavení domácnosti, čerpací stanice, vzdělávání, knihy a energetika.

Rozdělení roku 2017 mezi jednotlivé kvartální útraty: 1Q - 285 milionů, 2Q - 487 milionů, 3Q - 259 milionů a 4Q - 498 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.