Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Rádiové reklamní investice loni přes 1,5 miliardy, mírně stouply o desítky milionů

12:08, 7. 2. 2018

Investice reklamních zadavatelů a mediálních agentur do nákupu reklamního prostoru v rádiích v roce 2017 pokračovaly v mírném růstu o několik desítek milionů. Jedná se minimálně o čtvrtý meziroční nárůst v řadě za sebou.

Celkem objem rádiové reklamy loni stoupl o 27 milionů na 1,529 miliardy korun. Oproti roku 2013 došlo k příjemnému růstu o 94 milionů. Jedná se o čisté investice (fakturovaný objem), tj. objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků.

Jen za čtvrtý kvartál 2017 zadavatelé nakoupili rádiový prostor za 498,4 milionů korun. V meziročním srovnání je to o 12 milionů více (2,5 procenta). Nejvíce rostly sektory maloobchod potravin, elektro, bankovnictví, auto-moto, móda a volný čas. Naopak klesaly segmenty vybavení domácnosti, čerpací stanice, vzdělávání, knihy a energetika.

Rozdělení roku 2017 mezi jednotlivé kvartální útraty: 1Q - 285 milionů, 2Q - 487 milionů, 3Q - 259 milionů a 4Q - 498 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Obscure Promotion: agentura do Brna přiveze koncert švédských metalistů In Flames. Akce se uskuteční v červenci v klubu Sono.

  • Vltava Labe Media: vydavatelství vlastněné Pentou pohltí dceřiné firmy - Annonce (vydavatelství inzertních titulů), Websitemaster (eStranky.cz) a Grand Real City (vydavatelství, zaměřené na realitní trh, Realcity.cz).

  • Fragile Media: agentura pro digitální marketing Daniela Kafky v roce 2017 utržila téměř 101 milionů korun, v meziročním srovnání o 6 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4,1 milionu korun, stejně jako o rok dříve.

Hit dne

Amorphis: Amongst Stars

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.