reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Nova loni zvedla tržby téměř o čtvrt miliardy korun

08:43, 8. 2. 2018

Ekonomická konjunktura v Česku, dobrá čísla sledovanosti plus mírné zdražování reklamy v řádu procent - to jsou hlavní motory navyšování ekonomického výkonu TV Nova v roce 2017.

Tržby největší komerční televize v loňském roce dosáhly 4,888 miliardy korun, v meziročním srovnání o 237 milionů korun více. Zvýšil se i provozní zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací (OIBDA) - z 1,881 miliardy na 1,954 miliardy v roce 2017. K nejúspěšnějším, pořadům Novy v roce 2017 patřila imitační show Tvoje tvář má známý hlas (foto). Management stanice loni nasadil hned dvě řady - na jaře a na podzim 2017.

Nova Group si v loňském roce polepšila v důležitých cílových diváckých skupinách, ve kterých se rovněž stala nejsilnější TV skupinou na tuzemském trhu. Všechny kanály Novy získaly v roce 2017 ve skupině 15+ (celý den) souhrnný podíl na sledovanosti ve výši 30,47 procenta, meziročně o 1,74 procentního bodu více. Z toho na hlavní kanál Novy připadlo 20,80 procenta (o rok dříve 20,84 procenta). Prima Group ve stejné kategorii dosáhla podílu na sledovanosti ve výši 21 procenta (meziroční pokles o 0,15 procentního bodu). TV Nova prodává na cílovou skupinu 15 - 54, v této kategorii (celý den) dosáhla v roce 2017 podílu na sledovanosti 36,89 procenta (Prima Group 21,29 procenta).