Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Deníky miliardáře Křetínského loni prodaly v průměru o 17 tisíc kusů za den méně

08:48, 11. 2. 2018

Velké miliardářské skupiny sčítají svoje poklesy prodejů na českém novinovém trhu za rok 2017. Největší pokles v absolutním čísle vykázal mediální dům Czech News Center (CNC), který ovládá trojice miliardářů Daniel Křetínský (foto), Patrik Tkáč a Roman Korbačka.

V souhrnu deníky CNC Blesk, Sport a Aha! (nepočítá se sem deník zdarma E15) prodaly v roce 2017 v průměru o 17,1 tisíce výtisků za den méně než v roce 2016. Naopak jediný vzestup prodejů vykázalo vydavatelství Economia kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly, když Hospodářské noviny v roce 2017 v průměru prodaly v průměru 31 844 výtisků denně. O rok dříve to bylo o 1592 kusů denně více. Vyplývá to z čísel MediaProjektu (Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark).

Podrobnější čísla přinášíme v následující tabulce (sloupce: název deníku, majitel, průměrný prodaný náklad 2017, průměrný prodaný náklad 2016, rozdíl):

  • Blesk     Křetínský, Tkáč, Korbačka     215 261     226 031     -10770
  • Sport     Křetínský, Tkáč, Korbačka     34 331     35 946     -1615
  • Aha!     Křetínský, Tkáč, Korbačka     48 346     53 046     -4718
  • MF Dnes     svěřenský fond Andreje Babiše     133 562     143 141     -9579
  • LN     svěřenský fond Andreje Babiše     36 872     38 659     -1787
  • Právo     Ivo Lukačovič, Zdeněk Porybný     76 650     82 083     -5433
  • HN     Zdeněk Bakala     31 844     30 252     +1592
  • Deník     skupina Penta     125 072     134 238     -9166

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

  • AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

  • CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Hit dne

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.