Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Deníky miliardáře Křetínského loni prodaly v průměru o 17 tisíc kusů za den méně

08:48, 11. 2. 2018

Velké miliardářské skupiny sčítají svoje poklesy prodejů na českém novinovém trhu za rok 2017. Největší pokles v absolutním čísle vykázal mediální dům Czech News Center (CNC), který ovládá trojice miliardářů Daniel Křetínský (foto), Patrik Tkáč a Roman Korbačka.

V souhrnu deníky CNC Blesk, Sport a Aha! (nepočítá se sem deník zdarma E15) prodaly v roce 2017 v průměru o 17,1 tisíce výtisků za den méně než v roce 2016. Naopak jediný vzestup prodejů vykázalo vydavatelství Economia kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly, když Hospodářské noviny v roce 2017 v průměru prodaly v průměru 31 844 výtisků denně. O rok dříve to bylo o 1592 kusů denně více. Vyplývá to z čísel MediaProjektu (Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark).

Podrobnější čísla přinášíme v následující tabulce (sloupce: název deníku, majitel, průměrný prodaný náklad 2017, průměrný prodaný náklad 2016, rozdíl):

  • Blesk     Křetínský, Tkáč, Korbačka     215 261     226 031     -10770
  • Sport     Křetínský, Tkáč, Korbačka     34 331     35 946     -1615
  • Aha!     Křetínský, Tkáč, Korbačka     48 346     53 046     -4718
  • MF Dnes     svěřenský fond Andreje Babiše     133 562     143 141     -9579
  • LN     svěřenský fond Andreje Babiše     36 872     38 659     -1787
  • Právo     Ivo Lukačovič, Zdeněk Porybný     76 650     82 083     -5433
  • HN     Zdeněk Bakala     31 844     30 252     +1592
  • Deník     skupina Penta     125 072     134 238     -9166

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.