Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Deníky miliardáře Křetínského loni prodaly v průměru o 17 tisíc kusů za den méně

08:48, 11. 2. 2018

Velké miliardářské skupiny sčítají svoje poklesy prodejů na českém novinovém trhu za rok 2017. Největší pokles v absolutním čísle vykázal mediální dům Czech News Center (CNC), který ovládá trojice miliardářů Daniel Křetínský (foto), Patrik Tkáč a Roman Korbačka.

V souhrnu deníky CNC Blesk, Sport a Aha! (nepočítá se sem deník zdarma E15) prodaly v roce 2017 v průměru o 17,1 tisíce výtisků za den méně než v roce 2016. Naopak jediný vzestup prodejů vykázalo vydavatelství Economia kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly, když Hospodářské noviny v roce 2017 v průměru prodaly v průměru 31 844 výtisků denně. O rok dříve to bylo o 1592 kusů denně více. Vyplývá to z čísel MediaProjektu (Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark).

Podrobnější čísla přinášíme v následující tabulce (sloupce: název deníku, majitel, průměrný prodaný náklad 2017, průměrný prodaný náklad 2016, rozdíl):

  • Blesk     Křetínský, Tkáč, Korbačka     215 261     226 031     -10770
  • Sport     Křetínský, Tkáč, Korbačka     34 331     35 946     -1615
  • Aha!     Křetínský, Tkáč, Korbačka     48 346     53 046     -4718
  • MF Dnes     svěřenský fond Andreje Babiše     133 562     143 141     -9579
  • LN     svěřenský fond Andreje Babiše     36 872     38 659     -1787
  • Právo     Ivo Lukačovič, Zdeněk Porybný     76 650     82 083     -5433
  • HN     Zdeněk Bakala     31 844     30 252     +1592
  • Deník     skupina Penta     125 072     134 238     -9166

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Obscure Promotion: agentura do Brna přiveze koncert švédských metalistů In Flames. Akce se uskuteční v červenci v klubu Sono.

  • Vltava Labe Media: vydavatelství vlastněné Pentou pohltí dceřiné firmy - Annonce (vydavatelství inzertních titulů), Websitemaster (eStranky.cz) a Grand Real City (vydavatelství, zaměřené na realitní trh, Realcity.cz).

  • Fragile Media: agentura pro digitální marketing Daniela Kafky v roce 2017 utržila téměř 101 milionů korun, v meziročním srovnání o 6 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4,1 milionu korun, stejně jako o rok dříve.

Hit dne

Amorphis: Amongst Stars

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.