Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Do obchodů míří herní pecka Kingdom Come: Deliverance, financovaná Bakalou

Bude to podle všeho jedna z mála investic kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly (rovněž vydavatelství Economia) v českém zábavním a mediálním průmyslu, která bude byznysově dávat smysl.

Po více než šesti letech pečlivých příprav a vývoje a rozsáhlých investicích zítra, 13. února, vstupuje do prodeje počítačová a konzolová RPG (role playing game) hra Kingdom Come: Deliverance (screen) s námětem středověkých válek. Za vývojem hry stojí studio Warhorse Studios, ve kterém Bakala drží 70 procent. Dalších 17 procent drží vývojář, herní designér a ideový guru Daniel Vávra a 13 procent výkonný producent Martin Klíma.

Tak rozsáhlý projekt s výraznými mezinárodními ambicemi si vyžádal značné finanční prostředky. Počátky vývoje zafinancoval právě Bakala. Dalších více než 1,1 milionu liber (v tehdejším přepočtu téměř 40 milionů korun) získali tvůrci od fanoušků prostřednictvím crowdfundingového portálu Kickstarter. Dodatečné desítky milionů dodal opět Bakala.

Zde několik cifer o průběžném financování: vývojářské studio Warhorse Studios v roce 2016 během vývoje hry prodělalo přes 26 milionů korun při výkonové spotřebě přes 80 milionů korun. O rok dříve prodělek činil 16,3 milionu, výkonová spotřeba téměř 56 milionů korun.

V tuto chvíli si hru předobjednaly desítky tisíc hráčů po celém světě. Součástí nabídky je i bohatý merchandising (speciální pivo, figurky, oblečení atd.). Kingdom Come vyjde na PC (WindowsLinuxMac OS) i na next-gen konzolích (PlayStation 4Xbox One). Jedním z hlavních prodejních kanálů bude digitální platforma Steam (50 euro). V Česku budou fyzické nosiče prodávat Alza.cz, JRC nebo XZone. Maloobchodní cena u speciální PS4 edice začíná na úrovni 1549 korun. Pokud by se potvrdil tento zvýšený zájem, který avizoval již úspěšný crowdfunding na Kickstarteru, mohly by se tržby pohybovat ve stovkách milionů korun.

Herní titul Kingdom Come si v uplynulých měsících získal širokou pozornost a sympatie i díky agresivní kampani levicových extremistů, kteří autory hry obviňovali z údajné politické nekorektnosti.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.