Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Do obchodů míří herní pecka Kingdom Come: Deliverance, financovaná Bakalou

Bude to podle všeho jedna z mála investic kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly (rovněž vydavatelství Economia) v českém zábavním a mediálním průmyslu, která bude byznysově dávat smysl.

Po více než šesti letech pečlivých příprav a vývoje a rozsáhlých investicích zítra, 13. února, vstupuje do prodeje počítačová a konzolová RPG (role playing game) hra Kingdom Come: Deliverance (screen) s námětem středověkých válek. Za vývojem hry stojí studio Warhorse Studios, ve kterém Bakala drží 70 procent. Dalších 17 procent drží vývojář, herní designér a ideový guru Daniel Vávra a 13 procent výkonný producent Martin Klíma.

Tak rozsáhlý projekt s výraznými mezinárodními ambicemi si vyžádal značné finanční prostředky. Počátky vývoje zafinancoval právě Bakala. Dalších více než 1,1 milionu liber (v tehdejším přepočtu téměř 40 milionů korun) získali tvůrci od fanoušků prostřednictvím crowdfundingového portálu Kickstarter. Dodatečné desítky milionů dodal opět Bakala.

Zde několik cifer o průběžném financování: vývojářské studio Warhorse Studios v roce 2016 během vývoje hry prodělalo přes 26 milionů korun při výkonové spotřebě přes 80 milionů korun. O rok dříve prodělek činil 16,3 milionu, výkonová spotřeba téměř 56 milionů korun.

V tuto chvíli si hru předobjednaly desítky tisíc hráčů po celém světě. Součástí nabídky je i bohatý merchandising (speciální pivo, figurky, oblečení atd.). Kingdom Come vyjde na PC (WindowsLinuxMac OS) i na next-gen konzolích (PlayStation 4Xbox One). Jedním z hlavních prodejních kanálů bude digitální platforma Steam (50 euro). V Česku budou fyzické nosiče prodávat Alza.cz, JRC nebo XZone. Maloobchodní cena u speciální PS4 edice začíná na úrovni 1549 korun. Pokud by se potvrdil tento zvýšený zájem, který avizoval již úspěšný crowdfunding na Kickstarteru, mohly by se tržby pohybovat ve stovkách milionů korun.

Herní titul Kingdom Come si v uplynulých měsících získal širokou pozornost a sympatie i díky agresivní kampani levicových extremistů, kteří autory hry obviňovali z údajné politické nekorektnosti.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

  • AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

  • CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Hit dne

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.