Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Do obchodů míří herní pecka Kingdom Come: Deliverance, financovaná Bakalou

Bude to podle všeho jedna z mála investic kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly (rovněž vydavatelství Economia) v českém zábavním a mediálním průmyslu, která bude byznysově dávat smysl.

Po více než šesti letech pečlivých příprav a vývoje a rozsáhlých investicích zítra, 13. února, vstupuje do prodeje počítačová a konzolová RPG (role playing game) hra Kingdom Come: Deliverance (screen) s námětem středověkých válek. Za vývojem hry stojí studio Warhorse Studios, ve kterém Bakala drží 70 procent. Dalších 17 procent drží vývojář, herní designér a ideový guru Daniel Vávra a 13 procent výkonný producent Martin Klíma.

Tak rozsáhlý projekt s výraznými mezinárodními ambicemi si vyžádal značné finanční prostředky. Počátky vývoje zafinancoval právě Bakala. Dalších více než 1,1 milionu liber (v tehdejším přepočtu téměř 40 milionů korun) získali tvůrci od fanoušků prostřednictvím crowdfundingového portálu Kickstarter. Dodatečné desítky milionů dodal opět Bakala.

Zde několik cifer o průběžném financování: vývojářské studio Warhorse Studios v roce 2016 během vývoje hry prodělalo přes 26 milionů korun při výkonové spotřebě přes 80 milionů korun. O rok dříve prodělek činil 16,3 milionu, výkonová spotřeba téměř 56 milionů korun.

V tuto chvíli si hru předobjednaly desítky tisíc hráčů po celém světě. Součástí nabídky je i bohatý merchandising (speciální pivo, figurky, oblečení atd.). Kingdom Come vyjde na PC (WindowsLinuxMac OS) i na next-gen konzolích (PlayStation 4Xbox One). Jedním z hlavních prodejních kanálů bude digitální platforma Steam (50 euro). V Česku budou fyzické nosiče prodávat Alza.cz, JRC nebo XZone. Maloobchodní cena u speciální PS4 edice začíná na úrovni 1549 korun. Pokud by se potvrdil tento zvýšený zájem, který avizoval již úspěšný crowdfunding na Kickstarteru, mohly by se tržby pohybovat ve stovkách milionů korun.

Herní titul Kingdom Come si v uplynulých měsících získal širokou pozornost a sympatie i díky agresivní kampani levicových extremistů, kteří autory hry obviňovali z údajné politické nekorektnosti.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Digi TV: satelitní a internetový operátor miliardáře Petra Lamicha od nové sezóny přidává čtvrtý sportovní kanál Digi Sport 4 HD. Ten nabídne italskou Sérii A, anglický pohár FA Cup a skotskou Premiership.

  • Vltava Labe Media: pentařské vydavatelství od společnosti Tarsago Česká republika koupilo hobby magazín Receptář a iReceptar.cz.

  • Česká produkční Social Media: digitální agentura se nově bude starat o komunikaci Palírny U Zeleného stromu. To zahrnuje komunikaci 500 let výročí založení Palírny nebo online komunikaci značky Stará Myslivecká.

Hit dne

The.Switch: Dávám.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.