Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejsilnějším distributorem českých filmů se stal Bioscop, loni jeho tituly prodaly lístky za 190 milionů

12:21, 14. 2. 2018

Největší objem tržeb v kinech podle distribučních společností loni získaly české filmy, které do kina uvedl Bioscop/AQS. Od ledna do prosince 2017 prodaly kinolístky za více než 190 milionů korun.

To je polovina sumy, kterou tuzemské snímky loni v kinech utržily celkem. Podle údajů Unie filmových distributorů Bioscop/AQS v loňském roce uvedl do kin 8 českých premiér, mezi nimi trháky Po strništi bos (foto; 65 milionů korun), Špunti na vodě (41 milionů) nebo Masaryk (42 milionů korun). Druhým největším distributorem českých snímků za loňský rok se stal Falcon, jehož tituly v kinech za dané období získaly hrubé tržby ve výši téměř 77 milionů korun.

Celkem české film v roce 2017 v kinech utržily podle údajů UFD 385 milionů korun. To je 19,2 procenta z celkových loňských kinotržeb ve výši 2 miliardy korun.

Zde přinášíme TOP 5 největších distributorů českých filmů za rok 2017 (sloupce: název distributora, počet titulů, tržby v milionech korun a návštěvnost v tisících diváků):

  1. Bioscop/AQS     8     191     1597
  2. Falcon     8     77     729
  3. Cinemart     14     58     521
  4. Bontonfilm     11     33     272
  5. Bohemia MP     3     20     163

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.