Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Chrenkovy barrandovské ateliéry loni utržily půl miliardy korun

18:54, 22. 2. 2018

Největší filmové ateliéry v Česku, společnost Barrandov Studio (majitelé skupina investorů v čele s Tomášem Chrenkem) dále těží z boomu zahraničních televizních a filmových zakázek, které do republiky přilákaly filmové pobídky a renomé místních profíků.

Podle exkluzivních informací Borovan.cz Barrandov Studio (BS) v roce 2017 utržilo okolo 500 milionů korun (předběžná cifra). V meziročním srovnání to představuje nárůst o 56 milionů korun. Loňský zisk před zdaněním dosáhl 65 milionů korun. O rok dříve firma spadla do účetní ztráty přes 15 milionů korun. Příčinou byla nutnost vytvořit opravnou položku v souvislosti se sporem o o pozemky, která s ateliéry souvisí jen nepřímo.

Věc se týkala hlavně společnosti Barrandov Lands (BL), kterou v současnosti vlastní slovenský obchodník s komoditami Minerfin. Toho ovládají spolumajitelé Moravia Steel (matka Barrandov Studio) Chrenek, Ján ModerMária Blašková a Evžen Balko.

Stejně jako v roce 2016 filmové studio vytížilo své ateliéry na 83 procent. Největší podíl na ekonomických výsledcích měly především zakázky pro zahraniční seriálové projekty  Knightfall  (produkce A+E Studios) a Carnival Row (Amazon Studios).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.