Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Maloobchodní prodeje počítačové hry Kingdom Come překročily 1,2 miliardy korun

Jedna z mála smysluplných mediálních a showbyznysových investic miliardáře Zdeňka Bakaly v Česku generuje stamilionové tržby.

Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance (screen; studio Warhorse Studios) vyšla na trhu 13. února. V současné době se celosvětové prodeje pohybují kolem magické hranice jednoho milionu kusů a stále rostou. Na dotaz Borovan.cz to uvedl grafický designér a jeden ze spolumajitelů Warhorse Daniel Vávra. "Nemáme čísla ze všech platforem, ale ta, co máme, tomu napovídají," sdělil Vávra.

Deset dní po vydání se Kingdom Come: Deliverance (KCD) stále drží v čele v žebříčku nejprodávanějších her na největším digitálním obchodu Steam. A to přesto, že se cena KCD zde pohybuje na úrovni 50 eur (v přepočtu 1260 korun) a cena ostatních her je většinou výrazně nižší. Často ve značné slevě. Cena fyzické krabičky na německém Amazonu začíná na 50 eurech, nejrůznější sběratelské edice jsou od 80 eur výše. Na Alza.cz cena za fyzický nosič KCD začíná na 1200 korunách. K dispozici je zde i řada merchandisingových výrobků ke hře.

Vzhledem k dosavadním prodejům a ceně za jednotlivé edice by se globální maloobchodní tržby Kingdom Come: Deliverance měly pohybovat někde v intervalu 1,2 až 1,5 miliardy korun. Celou částku Warhorse nevyinkasuje, musí se odečíst marže maloobchodníků a velkoobchodníků.

Bakala (rovněž Economia, kauza OKD atd.) drží ve Warhorse 70 procent, Vávra 17 procent a producent Martin Klíma 13 procent. První velký obnos na vývoj hry sehnali autoři na crowdfundingovém portálu Kickstarter, kde jim fanoušci poslali téměř 40 milionů korun. Dalšími vysokými desítkami milionů přispěl samotný Bakala. Hra s tematikou středověkých válek v českém království čelila v uplynulých měsících nepřátelské kampani levicových extremistů kvůli údajné politické nekorektnosti.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.