Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Maloobchodní prodeje počítačové hry Kingdom Come překročily 1,2 miliardy korun

Jedna z mála smysluplných mediálních a showbyznysových investic miliardáře Zdeňka Bakaly v Česku generuje stamilionové tržby.

Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance (screen; studio Warhorse Studios) vyšla na trhu 13. února. V současné době se celosvětové prodeje pohybují kolem magické hranice jednoho milionu kusů a stále rostou. Na dotaz Borovan.cz to uvedl grafický designér a jeden ze spolumajitelů Warhorse Daniel Vávra. "Nemáme čísla ze všech platforem, ale ta, co máme, tomu napovídají," sdělil Vávra.

Deset dní po vydání se Kingdom Come: Deliverance (KCD) stále drží v čele v žebříčku nejprodávanějších her na největším digitálním obchodu Steam. A to přesto, že se cena KCD zde pohybuje na úrovni 50 eur (v přepočtu 1260 korun) a cena ostatních her je většinou výrazně nižší. Často ve značné slevě. Cena fyzické krabičky na německém Amazonu začíná na 50 eurech, nejrůznější sběratelské edice jsou od 80 eur výše. Na Alza.cz cena za fyzický nosič KCD začíná na 1200 korunách. K dispozici je zde i řada merchandisingových výrobků ke hře.

Vzhledem k dosavadním prodejům a ceně za jednotlivé edice by se globální maloobchodní tržby Kingdom Come: Deliverance měly pohybovat někde v intervalu 1,2 až 1,5 miliardy korun. Celou částku Warhorse nevyinkasuje, musí se odečíst marže maloobchodníků a velkoobchodníků.

Bakala (rovněž Economia, kauza OKD atd.) drží ve Warhorse 70 procent, Vávra 17 procent a producent Martin Klíma 13 procent. První velký obnos na vývoj hry sehnali autoři na crowdfundingovém portálu Kickstarter, kde jim fanoušci poslali téměř 40 milionů korun. Dalšími vysokými desítkami milionů přispěl samotný Bakala. Hra s tematikou středověkých válek v českém království čelila v uplynulých měsících nepřátelské kampani levicových extremistů kvůli údajné politické nekorektnosti.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.