Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Maloobchodní prodeje počítačové hry Kingdom Come překročily 1,2 miliardy korun

Jedna z mála smysluplných mediálních a showbyznysových investic miliardáře Zdeňka Bakaly v Česku generuje stamilionové tržby.

Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance (screen; studio Warhorse Studios) vyšla na trhu 13. února. V současné době se celosvětové prodeje pohybují kolem magické hranice jednoho milionu kusů a stále rostou. Na dotaz Borovan.cz to uvedl grafický designér a jeden ze spolumajitelů Warhorse Daniel Vávra. "Nemáme čísla ze všech platforem, ale ta, co máme, tomu napovídají," sdělil Vávra.

Deset dní po vydání se Kingdom Come: Deliverance (KCD) stále drží v čele v žebříčku nejprodávanějších her na největším digitálním obchodu Steam. A to přesto, že se cena KCD zde pohybuje na úrovni 50 eur (v přepočtu 1260 korun) a cena ostatních her je většinou výrazně nižší. Často ve značné slevě. Cena fyzické krabičky na německém Amazonu začíná na 50 eurech, nejrůznější sběratelské edice jsou od 80 eur výše. Na Alza.cz cena za fyzický nosič KCD začíná na 1200 korunách. K dispozici je zde i řada merchandisingových výrobků ke hře.

Vzhledem k dosavadním prodejům a ceně za jednotlivé edice by se globální maloobchodní tržby Kingdom Come: Deliverance měly pohybovat někde v intervalu 1,2 až 1,5 miliardy korun. Celou částku Warhorse nevyinkasuje, musí se odečíst marže maloobchodníků a velkoobchodníků.

Bakala (rovněž Economia, kauza OKD atd.) drží ve Warhorse 70 procent, Vávra 17 procent a producent Martin Klíma 13 procent. První velký obnos na vývoj hry sehnali autoři na crowdfundingovém portálu Kickstarter, kde jim fanoušci poslali téměř 40 milionů korun. Dalšími vysokými desítkami milionů přispěl samotný Bakala. Hra s tematikou středověkých válek v českém království čelila v uplynulých měsících nepřátelské kampani levicových extremistů kvůli údajné politické nekorektnosti.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.