Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Maloobchodní prodeje počítačové hry Kingdom Come překročily 1,2 miliardy korun

Jedna z mála smysluplných mediálních a showbyznysových investic miliardáře Zdeňka Bakaly v Česku generuje stamilionové tržby.

Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance (screen; studio Warhorse Studios) vyšla na trhu 13. února. V současné době se celosvětové prodeje pohybují kolem magické hranice jednoho milionu kusů a stále rostou. Na dotaz Borovan.cz to uvedl grafický designér a jeden ze spolumajitelů Warhorse Daniel Vávra. "Nemáme čísla ze všech platforem, ale ta, co máme, tomu napovídají," sdělil Vávra.

Deset dní po vydání se Kingdom Come: Deliverance (KCD) stále drží v čele v žebříčku nejprodávanějších her na největším digitálním obchodu Steam. A to přesto, že se cena KCD zde pohybuje na úrovni 50 eur (v přepočtu 1260 korun) a cena ostatních her je většinou výrazně nižší. Často ve značné slevě. Cena fyzické krabičky na německém Amazonu začíná na 50 eurech, nejrůznější sběratelské edice jsou od 80 eur výše. Na Alza.cz cena za fyzický nosič KCD začíná na 1200 korunách. K dispozici je zde i řada merchandisingových výrobků ke hře.

Vzhledem k dosavadním prodejům a ceně za jednotlivé edice by se globální maloobchodní tržby Kingdom Come: Deliverance měly pohybovat někde v intervalu 1,2 až 1,5 miliardy korun. Celou částku Warhorse nevyinkasuje, musí se odečíst marže maloobchodníků a velkoobchodníků.

Bakala (rovněž Economia, kauza OKD atd.) drží ve Warhorse 70 procent, Vávra 17 procent a producent Martin Klíma 13 procent. První velký obnos na vývoj hry sehnali autoři na crowdfundingovém portálu Kickstarter, kde jim fanoušci poslali téměř 40 milionů korun. Dalšími vysokými desítkami milionů přispěl samotný Bakala. Hra s tematikou středověkých válek v českém království čelila v uplynulých měsících nepřátelské kampani levicových extremistů kvůli údajné politické nekorektnosti.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.