Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Frycovy a Matějkovy miliony otevřou na jaře v Praze virtual reality atrakci

V Praze by za několik týdnů měla začít fungovat zajímavá virtual reality atrakce, která bude podle všeho hodně cílit na turisty.

V rámci hračkářského obchodu Hamleys na Příkopech se na přelomu dubna a května na ploše 250 m² otevře zábavní hra Golem VR (screen), založená na prvcích virtuální reality a kombinující VR s pohybem ve skutečném světě. Hráč s VR výbavou se ponoří do prostředí staré Prahy a kromě jiného může potkat i legendárního Golema.

Za Golemem VR stojí vývojářské studio DIVR Labs. To majoritně (téměř 60 procent) vlastní mediální podnikatel Jan Galgonek, který na počátku roku 2016 výhodně prodal mediální Adexpress Group nadnárodní komunikační skupině Dentsu Aegis. Do studia původně investovala společnost Apptocloud.com (31,5 procenta) Jaroslava Javornického a Adama Paclta 6 milionů korun.

K nim se následně přidali další investoři - Nextech Ventures (10 procent) zakladatele e-shopu Czc.cz Josefa Matějky s 10 miliony a Reflex Capital Ondřeje Fryce s 5 miliony korun. Celkem tak má DIVR Labs na vývoj Golema VR cca 21 milionů korun.

Studio původně vyvinulo a vydalo rovněž počítačovou hru s VR prvky Blue Effect a rozdělalo další titul vRonin. Nyní se chce DIVR Labs soustředit výlučně na VR atrakce. Cílem studia je distribuovat Golema VR a podobné koncepty her po celém světě.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.