Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Frycovy a Matějkovy miliony otevřou na jaře v Praze virtual reality atrakci

V Praze by za několik týdnů měla začít fungovat zajímavá virtual reality atrakce, která bude podle všeho hodně cílit na turisty.

V rámci hračkářského obchodu Hamleys na Příkopech se na přelomu dubna a května na ploše 250 m² otevře zábavní hra Golem VR (screen), založená na prvcích virtuální reality a kombinující VR s pohybem ve skutečném světě. Hráč s VR výbavou se ponoří do prostředí staré Prahy a kromě jiného může potkat i legendárního Golema.

Za Golemem VR stojí vývojářské studio DIVR Labs. To majoritně (téměř 60 procent) vlastní mediální podnikatel Jan Galgonek, který na počátku roku 2016 výhodně prodal mediální Adexpress Group nadnárodní komunikační skupině Dentsu Aegis. Do studia původně investovala společnost Apptocloud.com (31,5 procenta) Jaroslava Javornického a Adama Paclta 6 milionů korun.

K nim se následně přidali další investoři - Nextech Ventures (10 procent) zakladatele e-shopu Czc.cz Josefa Matějky s 10 miliony a Reflex Capital Ondřeje Fryce s 5 miliony korun. Celkem tak má DIVR Labs na vývoj Golema VR cca 21 milionů korun.

Studio původně vyvinulo a vydalo rovněž počítačovou hru s VR prvky Blue Effect a rozdělalo další titul vRonin. Nyní se chce DIVR Labs soustředit výlučně na VR atrakce. Cílem studia je distribuovat Golema VR a podobné koncepty her po celém světě.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.