Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Frycovy a Matějkovy miliony otevřou na jaře v Praze virtual reality atrakci

V Praze by za několik týdnů měla začít fungovat zajímavá virtual reality atrakce, která bude podle všeho hodně cílit na turisty.

V rámci hračkářského obchodu Hamleys na Příkopech se na přelomu dubna a května na ploše 250 m² otevře zábavní hra Golem VR (screen), založená na prvcích virtuální reality a kombinující VR s pohybem ve skutečném světě. Hráč s VR výbavou se ponoří do prostředí staré Prahy a kromě jiného může potkat i legendárního Golema.

Za Golemem VR stojí vývojářské studio DIVR Labs. To majoritně (téměř 60 procent) vlastní mediální podnikatel Jan Galgonek, který na počátku roku 2016 výhodně prodal mediální Adexpress Group nadnárodní komunikační skupině Dentsu Aegis. Do studia původně investovala společnost Apptocloud.com (31,5 procenta) Jaroslava Javornického a Adama Paclta 6 milionů korun.

K nim se následně přidali další investoři - Nextech Ventures (10 procent) zakladatele e-shopu Czc.cz Josefa Matějky s 10 miliony a Reflex Capital Ondřeje Fryce s 5 miliony korun. Celkem tak má DIVR Labs na vývoj Golema VR cca 21 milionů korun.

Studio původně vyvinulo a vydalo rovněž počítačovou hru s VR prvky Blue Effect a rozdělalo další titul vRonin. Nyní se chce DIVR Labs soustředit výlučně na VR atrakce. Cílem studia je distribuovat Golema VR a podobné koncepty her po celém světě.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.