Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nejbohatší Čech Kellner zaplatí za nové multifunkční haly v Praze přes miliardu

12:17, 10. 4. 2018

Komplex kolem pražské O2 Arény se rozroste o další multifunkční O2 universum, které by mělo být podle plánu dostavěno někdy v létě 2019.

Stejně jako v případě Arény, i universum patří do byznysového impéria nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Společnost Bestsport (součást skupiny PPF), která vlastní a provozuje O2 Arénu, dostaví nový komplex v místě, označovaném jako takzvaná "malá aréna" (vedle Arény směrem k libeňskému nádraží). Náklady na stavbu multifunkčního a kongresového centra se pohybují okolo 1,2 miliardy korun.

Nový komplex, jehož přestavba začala v říjnu 2017, se bude rozkládá na čtyřech podlažích a bude mít celkovou plochu téměř 50 tisíc m². Vnitřní uspořádání bude hodně flexibilní, celkem by zde mělo být až 21 sálů různých velikostí s celkovou kapacitou 10 tisíc návštěvníků. O2 universum bude možné propojit s vedlejší Arénou. Celkem pak obě haly budou moci pojmout až 28 tisíc lidí.

Pro pořadatele koncertů a dalších showbyznysových akcí bude asi nejzajímavější největší sál A (vizualizace) s kapacitou až 4,5 tisíce osob, který bude využíván jako prostor pro pořádání středně velkých koncertů a sportovních utkání. "Áčko" tak bude v hlavním městě konkurovat Malé sportovní hale nebo Bakalově Foru Karlín s kapacitou cca 3 tisíce lidí. V Kellnerově novém komplexu bude i sál B s kapacitou 1830 osob a sál C, který pojme až 1150 návštěvníků.

Skladba akcí v universu bude poněkud odlišná od Arény, ve které se ročně uskuteční 90 až 100 akcí (například velké koncerty typu Kabát či Metallica) a navštíví ji až 800 tisíc lidí ročně. Nové multifunkční centrum se zaměří především na trh velkých mezinárodních kongresů a  korporátních akcí. V rámci širšího komplexu se plánuje rovněž kongresový hotel.

"Naším hlavním záměrem je přivést kongresové akce, které se dříve do Prahy nevešly - buď počtem účastníků, anebo požadavky na výstavní plochy spojené s kongresem. Cílem jsou taktéž korporátní akce, vánoční večírky, ale samozřejmě v programu nebudou chybět kulturní akce nebo koncerty, pro které je O2 Aréna příliš velká," uvedl Marek Chmátal, business development director, odpovědný za oblast korporátních akcí a kongresů.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.