Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Miliardáři Křetínský a Tkáč kupují za 1,8 miliardy rádia Lagardére Active včetně Evropy 2 a Frekvence 1

Po dlouhých měsících vyjednávání to konečně klaplo: investiční společnost Czech Media Invest (CMI), kterou ovládá trojice miliardářů Daniel Křetínský, Patrik Tkáč (oba na fotce) a Roman Korbačka, kupuje rozhlasové stanice Lagardére Active.

Součástí dealu jsou rádia, které nyní Lagardére vlastní v Česku (Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton), Polsku, Slovensku a Rumunsku. Prodejní cena těchto aktiv činí 73 miliónů eur (v přepočtu 1,84 miliardy korun). Společnosti provozující rozhlasové stanice vykázaly loni konsolidované tržby ve výši přibližně 56 miliónů eur. Uzavření transakce je podmíněno především schválením ze strany místních regulačních orgánů v dotyčných zemích.

Křetínského tým v Česku kvůli transakci čerstvě založil tři nové firmy: Czech Radio Center, Czech Radio Services a International Media Invest.

Czech Media Invest, kterou spoluvlastní a řídí Daniel Křetínský, vlastní dvě vydavatelství - Czech News Center a CN Invest. Vydává čtyři deníky (Blesk, Sport, Aha! a E15), několik desítek časopisů a webových titulů. Společnost také vlastní dvě tiskárny. Akvizicí rádií Lagardére konečně Křetínský vytváří plnohodnotnou protiváhu svěřenským fondům Andreje Babiše, které ovládají mediální dům Mafra a největší české rádio Impuls.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • HBO Europe: premiéra nové, šestidílné špionážní minisérie Bez vědomí bude na HBO a HBO Go 17. listopadu. Na HBO Go bude uvedeno vůbec poprvé v historii české produkce HBO všech šest epizod najednou.

  • Brutal Assault: jedním z headlinerů dalšího ročníku velkého metalového festivalu, který se koná v Josefově u Jaroměře, se stanou britští gothic metalisté Cradle of Filth.

  • Konektor Place: seskupení agentur získalo dva nové klienty - Playstation CZ (vztahy s médii) a Danone (sociální sítě).

  • Xindl X: vyprodal chystaný koncert v pražské hale Forum Karlín, který se koná na konci listopadu. Kapacita se pohybuje něco nad 3 tisíce lidí. V těchto dnech písničkářovi vychází Best of u Universal Music.

  • ACNielsen Czech Republic: výzkumná a analytická společnost v roce 2018 utržila 425 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 30 milionů více. Čistý zisk narostl z 5,5 milionu na 9,7 milionu korun.

  • Nutricia: novou marketingovou ředitelkou výrobce dětské a klinické výživy ze skupiny Danone se od 1. října stala Anna Zatorska (již 15 let ve skupině).

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Joker

Úchvatný, takřka geniální film, na druhou stranu z určitého aspektu chorý a nebezpečný snímek. Příběh Batmanova protivníka Jokera, který vznikl podle originálního scénáře, tedy nikoliv podle komiksové předlohy, je bezpochyby filmovou událostí letošního roku. Již jen díky dechberoucímu výkonu Joaquina Phoenixe v hlavní roli.

Phoenix se dostal mnohem dál, než u jiné své skvělé kreace - postavy Johnnyho Cashe ve Walk the Line (2005). Přerod frustrovaného a neúspěšného stand-up komika, trpícího mentální poruchou a přeludy, v masového zabijáka děsícího Gotham City, ve Phoenixově hypnotickém podání je mrazivá, až zrůdně krásná záležitost. Navíc podtržená netradiční hudbou islandské muzikantky Hildur Guðnadóttir. Těžko vzpomenout na nějaký film z posledních let, který by působil tak intenzivně a naléhavě. Phoenix, který takřka nesleze z plátna, se zde dotýká herecké nesmrtelnosti. A leckterého diváka přitom napadne, jakými vnitřními běsy asi trpí herec samotný.

Režisér Todd Phillips (Pařba ve Vegas, Týpci a zbraně) v Jokerovi komiksový svět novátorsky pojal jako realitu, tedy bez superschopností, superhrdinů nebo nějakých výraznějších akčních scén a honiček. Je to vlastně spíše psychologické drama až thriller, než klasický komiksový film. I to přispívá k hlavní kontroverzi: Joker na některých místech působí jako svůdná oslava zla. Bezpochyby (taky) pod vlivem tohoto filmů spáchá řada zlých lidí řadu zlých skutků. A je otázka: má film sloužit něčemu takovému? Mají se filmaři snažit, byť geniálně, zapůsobit na to negativní v každém člověku, co má každý někde v sobě, ale drtivá většina lidí to dokáže potlačit? Při sledování Jokera se možná část diváků o sobě dozví nehezké věci. I to je součást výjimečného filmového Jokera.