Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Operátorovi O2 v 1Q 2018 nepatrně klesly tržby, zisk stoupl o 43 milionů

Výnosy operátora O2 Czech Republic (většinový majitel Petr Kellner) za první kvartál 2018 dosáhly 9,198 miliardy korun. O rok dříve za stejné období to přitom bylo 9,224 miliardy.

Z celkové částky přitom na provozní mobilní výnosy připadá 4,909 miliardy (o rok dříve 4,772 miliardy). "Negativní dopad evropské regulace roamingu a pokračující pokles hlasových výnosů a výnosů z SMS a MMS byly více než kompenzovány nárůstem výnosů z mobilních dat a z prodeje zařízení," uvádí zástupci operátora. Na fixní výnosy připadlo 2,581 miliardy (2,756 miliardy). Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) za dané období vzrostl o 2,9 procenta na 2,606 miliardy. Čistý zisk rovněž narostl o 43 milionů na 1,329 miliardy korun.

Počet zákazníků mobilních služeb v Česku k 31. březnu 2018 se meziročně zvýšil o 30 tisíc na 4,954 milionu. Z toho tarifních zákazníků bylo 3,472 milionu (o rok dříve 3,372 milionu). Počet zákazníků televizní platformy O2 TV vzrostl z 222 tisíc na 243 tisíc ke konci března 2018.

Představenstvo O2 schválilo návrh akcionářům na valnou hromadu vyplatit dividendu za rok 2017 ve výši 17 korun na akcii a rozdělení části emisního ážia ve výši 4 korun na akcii. Dohromady tedy navrhuje akcionářům vyplatit 21 korun na akcii před zdaněním, celkem tedy až 6,5 miliard korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.