reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mobilní operátor Vodafone kupuje od Liberty Global evropské pobočky UPC včetně České republiky

aktualizováno
08:41, 9. 5. 2018

Obří deal, který pořádně zamává telekomunikačním, televizním a mobilním trhem v České republice. Globální Vodafone kupuje od americké společnosti Liberty Global vybrané evropské pobočky kabelového operátora UPC včetně dceřinky v České republice.

Obchod se kromě Česka týká rovněž operací UPC v Německu, Maďarsku a v Rumunsku, objem obchodu se pohybuje na úrovni 22,7 miliard dolarů (USA GAAP báze). Z toho v hotovosti bude zaplaceno 12,7 miliardy. Operace ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů (hlavně se čeká na stanovisko německého) a Evropské komise. Verdikt by měl padnout někdy v první polovině roku 2019.

Naopak slovenskou pobočku UPC si Liberty Global ponechá. V praxi to pak bude znamenat manažerské dělení česko-slovenských operací UPC - oba trhy jsou v současné době řízeny jedním managementem pod vedením ředitele Martina Millera.

Na českém trhu pak čerstvá transakce znamená nové rozdání karet mezi velkými telekomunikačními hráči. Předpokládané propojení českého Vodafone a UPC bude znamenat, že tuzemská pobočka mobilního operátora dožene jedním tahem výrazné zpoždění v nabídce televizního obsahu a především konečně získá vlastní pevné internetové přípojky. Dosavadní hegemon na českém trhu s pevným internetem O2 (majoritní majitel Petr Kellner; firma provozuje rovněž IPTV platformu O2 TV) tak dostane silnou konkurenci.

"Tato dohoda posiluje strategii Vodafonu v oblasti konvergovaných služeb na klíčových trzích střední a východní Evropy. V České republice toto spojení urychlí dostupnost konvergovaných služeb mobilních sítí, pevného vysokorychlostního připojení a kabelové televize. Pokrytí vysokorychlostními sítěmi nové generace společnosti Vodafone Czech Republic se tím rozšíří na 33 procent domácností v Česku," uvedla Adriana Dergam z českého Vodafone. UPC má v Česku přes půl milionu zákazníků vysokorychlostního internetu, 358 tisíc zákazníků digitální televize a 175 tisíc předplatitelů analogové TV.