Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mobilní operátor Vodafone kupuje od Liberty Global evropské pobočky UPC včetně České republiky

aktualizováno
08:41, 9. 5. 2018

Obří deal, který pořádně zamává telekomunikačním, televizním a mobilním trhem v České republice. Globální Vodafone kupuje od americké společnosti Liberty Global vybrané evropské pobočky kabelového operátora UPC včetně dceřinky v České republice.

Obchod se kromě Česka týká rovněž operací UPC v Německu, Maďarsku a v Rumunsku, objem obchodu se pohybuje na úrovni 22,7 miliard dolarů (USA GAAP báze). Z toho v hotovosti bude zaplaceno 12,7 miliardy. Operace ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů (hlavně se čeká na stanovisko německého) a Evropské komise. Verdikt by měl padnout někdy v první polovině roku 2019.

Naopak slovenskou pobočku UPC si Liberty Global ponechá. V praxi to pak bude znamenat manažerské dělení česko-slovenských operací UPC - oba trhy jsou v současné době řízeny jedním managementem pod vedením ředitele Martina Millera.

Na českém trhu pak čerstvá transakce znamená nové rozdání karet mezi velkými telekomunikačními hráči. Předpokládané propojení českého Vodafone a UPC bude znamenat, že tuzemská pobočka mobilního operátora dožene jedním tahem výrazné zpoždění v nabídce televizního obsahu a především konečně získá vlastní pevné internetové přípojky. Dosavadní hegemon na českém trhu s pevným internetem O2 (majoritní majitel Petr Kellner; firma provozuje rovněž IPTV platformu O2 TV) tak dostane silnou konkurenci.

"Tato dohoda posiluje strategii Vodafonu v oblasti konvergovaných služeb na klíčových trzích střední a východní Evropy. V České republice toto spojení urychlí dostupnost konvergovaných služeb mobilních sítí, pevného vysokorychlostního připojení a kabelové televize. Pokrytí vysokorychlostními sítěmi nové generace společnosti Vodafone Czech Republic se tím rozšíří na 33 procent domácností v Česku," uvedla Adriana Dergam z českého Vodafone. UPC má v Česku přes půl milionu zákazníků vysokorychlostního internetu, 358 tisíc zákazníků digitální televize a 175 tisíc předplatitelů analogové TV.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vogue CS: V24 Media, vydavatel časopisu Vogue v Česku a na Slovensku, předkládá trhu tato prodejní čísla - průměrný měsíční prodaný náklad v období září 2018 až únor 2019 - 20 447 kusů, počet předplatitelů k 13. březnu 4 670.

  • FTV Prima: ve spolupráci se slovenskou TV Joj připravuje další ročník show Česko Slovensko má talent 2019. První castingy se uskuteční začátkem dubna ve dvanácti českých městech.

  • Filmový a TV průmysl: podle aktuálních dat Motion Picture Association of America globální prodeje kinolístků v roce 2018 dosáhly 41,1 miliardy dolarů (meziročně plus procento). Segment home entertainment (filmové nosiče, streaming, downloading atd.) se loni pohyboval na úrovni 55,7 miliardy dolarů (plus 16 procent).

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.