Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Prodeje všech deníků opět klesly s výjimkou Bakalových Hospodářských novin

11:22, 11. 5. 2018

Prodeje českých deníků pokračovaly v poklesu prodaného nákladu i během čtvrtého kvartálu 2017 a prvního čtvrtletí 2018. Jedinou výjimku z nepříznivého trendu představovaly Hospodářské noviny miliardáře Zdeňka Bakaly (foto).

Průměrný prodaný náklad HN v uvedeném období meziročně stoupl o 3062 kusů. Svou pozici v podstatě udržel Sport (Daniel Křetínský a spol.), když jeho náklad klesl o nepatrných 582 kusů. Největší pokles v absolutním čísle vykázala MF Dnes (svěřenský fond Andreje Babiše), jejíž průměrný prodaný náklad v daném období v meziročním srovnání klesl o 10 557 kusů. Vyplývá to z aktuálních čísel Media projektu (jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a Asociace mediálních agentur).

Zde přinášíme srovnání průměrného prodaného nákladu jednotlivých deníků v jednotkách kusů, první číselný sloupec je za 4Q2017 až 1Q2018, druhý sloupec 4Q2016 až 1Q2017:

  • Blesk 212 925     217 880
  • MF Dnes     127 372     137 929
  • Právo 75 133     78 683
  • Aha! 45 966     49 856
  • Lidové noviny 36 481     37 571
  • Hospodářské noviny     33 710     30 648
  • Sport     33 244     33 826

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Anifilm: po osmnácti ročnících v jihočeské Třeboni se festival animovaného filmu nyní stěhuje do severočeského Liberce (květen 2020). Akce letos přivítala přes 9 tisíc návštěvníků, kteří mohli shlédnout přes 500 soutěžních i doprovodných filmů. Speciálních přednášek a prezentací se zúčastnilo přes 1500 filmových a herních profesionálů.

  • Febiofest: od chystaného 27. ročníku jsou novými programovými řediteli filmového festivalu Nikolaj Nikitin a Marta Švecová, programovým konzultantem se pak stal bývalý ředitel Mezinárodního filmového festivalu Berlinale Dieter Kosslick.

  • Basinfirefest: obnovený metalový a rockový festival (místo konání Spálené Poříčí) hlásí první jména pro ročník 2020 - Jinjer, Pro-Pain, Van Canto, Pipes and Pints nebo Debustrol. Předprodej lístků byl spuštěn 11. listopadu.

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.