Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Produkce Film Kolektiv natáčela s režisérem posledních Pirátů z Karibiku

20:32, 13. 5. 2018

Servisní firma Film Kolektiv (majitelé Karla Stojáková, Pavel Berčík - na fotce vlevo, Jan Kallista, Ondřej Zima a Silvie Michajlová) dokončuje v těchto dnech zajímavou filmovou zakázku.

V uplynulých týdnech Film Kolektiv v Praze vyráběl koprodukční norsko-švédsko- český snímek Amundsen, který režíruje Espen Sandberg. Norský režisér už má například na kontě nominaci na Oscara nebo Zlatý globus za film Kon-Tiki a stojí také za režií posledních Pirátů z Karibiku: Salazarova pomsta (2017) či TV seriálu Marco Polo.

Projektu se účastní i kostýmní výtvarnice Michaela Hořejší Horáčková nebo art director Martin Kurel. Film Kolektiv je v pozici koproducenta, jednu z rolí získal i Vojtěch Kotek (menší foto). "Hraji Karla Feuchta, německého mechanika, který s Amundsenem absolvoval cestu na severní pól. Tady točíme příjezd naší výpravy do města, kde nás vítají nadšení obyvatelé. Natáčeli jsme ale i na Islandu," uvedl Kotek. V Amundsenovi hrají norští herci jako Pål Sverre Hagen, Ole Christoffer Ertvaag, Christian Rubeck, Trond Espen Seim, Jonas Strand Gravli, Marius Lien a další.

Film Amundsen se v Česku natáčel celkem 22 dní, do kin by měl přijít v roce 2019. Distribuovat jej bude Bontonfilm. Producentem je norská společnost Motion Blur (Espen Horn - na fotce vpravo - a Kristian Sinkerud), investorem je Svenks Film Industri ze Švédska. Z české strany do projektu nasypal peníze Státní fond kinematografie.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Zlínský kraj/Zlín Film Office: díky podpoře audiovizuálního průmyslu získaly ocenění Film Friendly 2018. Zlín Film Office v uplynulém roce spolupracovala na filmech TvMiniUni: Zloděj otázek a Hodinářův učeň, seriálech Kriminálka 5.C a Strážmistr Topinka či na dokumentárních filmech Zlínský klenot a Dej ševče gól.

  • Bezrealitky.cz: portál zajišťující prodej a pronájem nemovitostí svépomocí, ve kterém má podíl mimo jiné Rockaway Capital nebo Media Bohemia, spouští po měsících příprav službu také na Slovensku (adresa Bezrealitky.sk).

  • Hypermarket Film: produkční společnost Filipa Remundy a Víta Klusáka v roce 2017 utržila 14,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o milion. Čistý zisk ve sledovaném období klesl z 260 tisíc na 180 tisíc korun.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.