Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Produkce Film Kolektiv natáčela s režisérem posledních Pirátů z Karibiku

20:32, 13. 5. 2018

Servisní firma Film Kolektiv (majitelé Karla Stojáková, Pavel Berčík - na fotce vlevo, Jan Kallista, Ondřej Zima a Silvie Michajlová) dokončuje v těchto dnech zajímavou filmovou zakázku.

V uplynulých týdnech Film Kolektiv v Praze vyráběl koprodukční norsko-švédsko- český snímek Amundsen, který režíruje Espen Sandberg. Norský režisér už má například na kontě nominaci na Oscara nebo Zlatý globus za film Kon-Tiki a stojí také za režií posledních Pirátů z Karibiku: Salazarova pomsta (2017) či TV seriálu Marco Polo.

Projektu se účastní i kostýmní výtvarnice Michaela Hořejší Horáčková nebo art director Martin Kurel. Film Kolektiv je v pozici koproducenta, jednu z rolí získal i Vojtěch Kotek (menší foto). "Hraji Karla Feuchta, německého mechanika, který s Amundsenem absolvoval cestu na severní pól. Tady točíme příjezd naší výpravy do města, kde nás vítají nadšení obyvatelé. Natáčeli jsme ale i na Islandu," uvedl Kotek. V Amundsenovi hrají norští herci jako Pål Sverre Hagen, Ole Christoffer Ertvaag, Christian Rubeck, Trond Espen Seim, Jonas Strand Gravli, Marius Lien a další.

Film Amundsen se v Česku natáčel celkem 22 dní, do kin by měl přijít v roce 2019. Distribuovat jej bude Bontonfilm. Producentem je norská společnost Motion Blur (Espen Horn - na fotce vpravo - a Kristian Sinkerud), investorem je Svenks Film Industri ze Švédska. Z české strany do projektu nasypal peníze Státní fond kinematografie.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.