Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinotrh mírně navýšil tržby za prodej lístků, diváků přišlo o 220 tisíc méně

11:51, 24. 5. 2018

Rostoucí průměrná cena kinolístku "zachránila" meziroční pokles návštěvnosti českých kin, způsobený zejména pádem v měsíci duben 2018.

Zatímco v dubnu 2017 dorazilo do tuzemských kinosálů přes 1,54 milionu lidí (filmové tituly Mimi šéf, Rychle a zběsile 8, Šmoulové: Zapomenutá vesnice, Kráska a zvíře atd.), letos v dubnu to bylo jen 1,02 milionu. Provozovatelé kin tak loni v dubnu utržili o 48 milionů více než za letošní čtvrtý měsíc.

Celková návštěva za první čtyři měsíce 2018 dosáhla 5,11 milionu diváků, v meziročním srovnání za stejné období o 220 tisíc méně. Celkem kina za leden až duben 2018 utržila přes 717 milionů korun, o rok dříve to bylo 698 milionů. Průměrná cena vstupenky v roce 2017 činila 131,57 koruny, letos je to zatím 140,44 koruny.

Z dubnových premiér přilákal největší útraty diváků filmy Avengers: Infinity War (foto) s tržbami téměř 40 milionů korun (návštěvnost přes 240 tisíc lidí) a komedie Fakjů pane učiteli 3 s více než 15 miliony hrubých tržeb.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

  • FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

  • TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.