Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinotrh mírně navýšil tržby za prodej lístků, diváků přišlo o 220 tisíc méně

11:51, 24. 5. 2018

Rostoucí průměrná cena kinolístku "zachránila" meziroční pokles návštěvnosti českých kin, způsobený zejména pádem v měsíci duben 2018.

Zatímco v dubnu 2017 dorazilo do tuzemských kinosálů přes 1,54 milionu lidí (filmové tituly Mimi šéf, Rychle a zběsile 8, Šmoulové: Zapomenutá vesnice, Kráska a zvíře atd.), letos v dubnu to bylo jen 1,02 milionu. Provozovatelé kin tak loni v dubnu utržili o 48 milionů více než za letošní čtvrtý měsíc.

Celková návštěva za první čtyři měsíce 2018 dosáhla 5,11 milionu diváků, v meziročním srovnání za stejné období o 220 tisíc méně. Celkem kina za leden až duben 2018 utržila přes 717 milionů korun, o rok dříve to bylo 698 milionů. Průměrná cena vstupenky v roce 2017 činila 131,57 koruny, letos je to zatím 140,44 koruny.

Z dubnových premiér přilákal největší útraty diváků filmy Avengers: Infinity War (foto) s tržbami téměř 40 milionů korun (návštěvnost přes 240 tisíc lidí) a komedie Fakjů pane učiteli 3 s více než 15 miliony hrubých tržeb.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.