Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Outdoorový obr BigBoard Praha zvedl čistý zisk na rekordních 86 milionů

12:03, 29. 5. 2018

Největší hráč na trhu venkovní reklamy BigBoard Praha pokračoval v loňském roce v navyšování výkonu i přes snížení výnosů z billboardů a dalších reklamních ploch umístěných kolem dálnic (účinnost novely zákona o pozemních komunikacích).

Konsolidované tržby se mírně zvedly o 32 milionů na 1,062 miliardy korun (výnos z poskytování reklamního prostoru 1,022 miliardy). Největšími díly se na konsolidovaných tržbách skupiny podílely dceřinky outdoor akzent (24 procent) a Czech Outdoor (37 procent). Dopad novely zákona o pozemních komunikacích a Pražských stavebních předpisů BigBoard vyčíslil loni na 42 milionů, v roce 2018 pak na dalších 186 milionů korun.

Vývoj konsolidovaných tržeb BigBoardu v čase (v milionech korun):

  • 2017     1062
  • 2016     1030
  • 2015     932
  • 2014     897
  • 2013     932

Čistý zisk dosáhl rekordní úrovně 86 milionů oproti 21 milionům v roce 2016.  Zisk před zdaněním, odpisy, amortizací a úroky (EBITDA) vzrostl o více než 11 procent na 325 milionů korun.

Skupina BigBoard Praha, zahrnující cca 17 firem či účastí, je největším provozovatelem venkovních reklamních ploch v Česku. Jen outdoor akzent podle vlastních údajů disponuje sítí zhruba 4800 billboardů a téměř tisícovkou CLV vitrín exkluzivně u obchodních řetězů Tesco Kaufland. Czech Outdoor provozuje cca 10 tisíc reklamních ploch, z toho z 85 procent na mostních konstrukcích. Dle vlastního vyjádření BigBoard ovládá 53 procent českého trhu s OOH reklamou.

Skupinu majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa (na fotce s Karlem Gottem; 20 procent) a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Lady Gaga: americká zpěvačka vydává na labelu Universal Music šesté album Chromatica. To bude k dispozici v různých fyzických formátech včetně vinylů, a to v různých barvách. Zpěvačka Lady Gaga, držitelka Oscara, Zlatého glóbu a Grammy doposud prodala více než 35 milionů alb a připsala si již více než 32 miliard streamů.

  • nangu.TV: firma, nabízející v Česku a v zahraničí IPTV a OTT řešení, ve fiskálním roce 2018/2019 (skončil v březnu), utržila 204 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 88 milionů korun. Z celkové sumy na prodej zboží (set top boxy, hardware) připadlo 122 milionu (o rok dříve 39 milionů). Čistý zisk společnosti vzrostl ze 3 milionů na 11,1 milionu korun.

  • Daniel Křetínský: antimonopolní úřad povolil spojení soutěžitelů spočívající v možnosti Křetínského společnosti Czech Print Center - Development nabýt přímou kontrolu nad tiskárnami Europrint (podnik z impéria magnáta v exilu Františka Savova). Obě firmy podnikají na trhu polygrafické výroby časopisů, knih a ostatních tiskovin.

  • 3Bobule: třetí snímek z vinařské série režiséra Martina Koppa proběhne i přes současný stav 25. června tohoto roku. Původně měl přijít film z vinařského prostředí do kin 12. března, ale přesně v tu dobu vypukla pandemie koronaviru a všech 180 kinosálů, kde byl snímek připraven k promítání, se zavřelo. Produkce Tomáš Vican, distribuce Bioscop.

  • Rockaway Capital: investiční skupina Jakuba Havrlanta hledá nového kandidáta/kandidátku na pozici PR manažera a tiskového mluvčího. Ten/ta nahradí dosavadní mluvčí Michaelu Papežovou, která se od léta přesouvá do externí pozice.

  • TV Nova: stejně jako dlouhodobé seriály si i cooking show MasterChef Česko dá letní pauzu. Vysílání kuchařské show se přeruší po epizodě, kterou televize uvede 10. června. Pořad se na obrazovky vrátí opět na konci léta.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.