Největší hráč na trhu venkovní reklamy BigBoard Praha pokračoval v loňském roce v navyšování výkonu i přes snížení výnosů z billboardů a dalších reklamních ploch umístěných kolem dálnic (účinnost novely zákona o pozemních komunikacích).
Konsolidované tržby se mírně zvedly o 32 milionů na 1,062 miliardy korun (výnos z poskytování reklamního prostoru 1,022 miliardy). Největšími díly se na konsolidovaných tržbách skupiny podílely dceřinky outdoor akzent (24 procent) a Czech Outdoor (37 procent). Dopad novely zákona o pozemních komunikacích a Pražských stavebních předpisů BigBoard vyčíslil loni na 42 milionů, v roce 2018 pak na dalších 186 milionů korun.
Vývoj konsolidovaných tržeb BigBoardu v čase (v milionech korun):
Čistý zisk dosáhl rekordní úrovně 86 milionů oproti 21 milionům v roce 2016. Zisk před zdaněním, odpisy, amortizací a úroky (EBITDA) vzrostl o více než 11 procent na 325 milionů korun.
Skupina BigBoard Praha, zahrnující cca 17 firem či účastí, je největším provozovatelem venkovních reklamních ploch v Česku. Jen outdoor akzent podle vlastních údajů disponuje sítí zhruba 4800 billboardů a téměř tisícovkou CLV vitrín exkluzivně u obchodních řetězů Tesco a Kaufland. Czech Outdoor provozuje cca 10 tisíc reklamních ploch, z toho z 85 procent na mostních konstrukcích. Dle vlastního vyjádření BigBoard ovládá 53 procent českého trhu s OOH reklamou.
Skupinu majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa (na fotce s Karlem Gottem; 20 procent) a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.