Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Outdoorový obr BigBoard Praha zvedl čistý zisk na rekordních 86 milionů

12:03, 29. 5. 2018

Největší hráč na trhu venkovní reklamy BigBoard Praha pokračoval v loňském roce v navyšování výkonu i přes snížení výnosů z billboardů a dalších reklamních ploch umístěných kolem dálnic (účinnost novely zákona o pozemních komunikacích).

Konsolidované tržby se mírně zvedly o 32 milionů na 1,062 miliardy korun (výnos z poskytování reklamního prostoru 1,022 miliardy). Největšími díly se na konsolidovaných tržbách skupiny podílely dceřinky outdoor akzent (24 procent) a Czech Outdoor (37 procent). Dopad novely zákona o pozemních komunikacích a Pražských stavebních předpisů BigBoard vyčíslil loni na 42 milionů, v roce 2018 pak na dalších 186 milionů korun.

Vývoj konsolidovaných tržeb BigBoardu v čase (v milionech korun):

  • 2017     1062
  • 2016     1030
  • 2015     932
  • 2014     897
  • 2013     932

Čistý zisk dosáhl rekordní úrovně 86 milionů oproti 21 milionům v roce 2016.  Zisk před zdaněním, odpisy, amortizací a úroky (EBITDA) vzrostl o více než 11 procent na 325 milionů korun.

Skupina BigBoard Praha, zahrnující cca 17 firem či účastí, je největším provozovatelem venkovních reklamních ploch v Česku. Jen outdoor akzent podle vlastních údajů disponuje sítí zhruba 4800 billboardů a téměř tisícovkou CLV vitrín exkluzivně u obchodních řetězů Tesco Kaufland. Czech Outdoor provozuje cca 10 tisíc reklamních ploch, z toho z 85 procent na mostních konstrukcích. Dle vlastního vyjádření BigBoard ovládá 53 procent českého trhu s OOH reklamou.

Skupinu majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa (na fotce s Karlem Gottem; 20 procent) a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.