Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Křetínského vydavatelství Czech News Center zvedlo zisk před odpisy a zdaněním na 560 milionů

Dva mediální domy, spadající pod skupinu Czech Media Invest (CMI; majitelé Daniel Křetínský - foto, Patrik Tkáč a Roman Korbačka), v roce 2017 v souhrnu příjemně navýšily výnosy, čistý zisk i EBITDA.

Vydavatelství Czech News Center (Blesk, Aha!, Sport, Reflex, ABC, Svět motorů, Bleskmobil, Blesk.cz atd.) zvedlo čistý zisk meziročně z 19 milionů na loňských 127 milionů korun. Podle zástupců CNC za nárůstem stojí především kladný finanční výsledek, hlavně přijaté dividendy z dceřinky Czech Print Center a podílu v První novinové společnosti (200 milionů, o rok dříve 176 milionů) plus  kurzovní zisky z přecenění bankovního úvěru. Zisk před odpisy, zdaněním, úroky a amortizací (EBITDA) loni vzrostl o 113 milionů na 558 milionů korun.

Druhé vydavatelství CN Invest (E15, Moje zdraví, Moje psychologie, Lidé a země, Sluníčko, E15.cz, Zive.cz, Recepty.cz atd.) v loňském roce snížilo ztrátu z 87 milionů na 64 milionů (v roce 2016 fungovalo jen 7 měsíců).

Souhrnné tržby obou vydavatelských firem v roce 2017 vzrostly o 257 milionů na 2,290 miliardy korun. Z toho na CNC připadlo 1,948 miliardy korun (o rok dříve 1,883 miliardy). Na růstu obratu se kromě jiného podílelo i snížení sazby DPH u tiskovin z 15 procent na 10 procent. V současné době CMI koncentruje vydavatelské aktivity do jednoho místa, CNC pohltilo sesterskou firmu CN Invest.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Printoví miliardáři chystají na mediálním trhu další akvizici

Miliardář Křetínský a spol. přemění stamilionové pohledávky vůči jednomu ze svých byznysů

Miliardáři Křetínský a Tkáč kupují za 1,8 miliardy rádia Lagardére Active včetně Evropy 2 a Frekvence 1

Miliardáři Kellner s Křetínským na jednom z byznysů vydělali přes 100 milionů

Miliardáři Kellner s Křetínským spustí novou internetovou televizi pod Mall Group

Miliardář Daniel Křetínský konečně vstoupil do televizního byznysu

Management Czech News Center si chce sáhnout na nové peníze na mediálním trhu

Křetínského Czech News Center chce vydělávat na platebních kartách

Magazín Žena a život povede Zbořilová

Mediální dům Czech News Center jde do byznysu s doplňky stravy

Partners media od konkurence stahuje ekonomické novináře a rozjíždí ženský Heroine.cz

Online zpravodajství Zdroj.cz se slučuje s Info.cz Křetínského a spol.

Do obchodu Mladé fronty se vrací Lenka Hrochová

Do managementu CNC míří odvážlivci Heisig, Fryš a Samko

Miliardář Křetínský kupuje 49 procent ve francouzském deníku Le Monde

Česká tisková kancelář díky milionovým kompenzacím zvedla zisk na téměř 9 milionů

Obchod online vydavatelství Extra Online Media nově vede Kačena

Zemětřesení v Bakalově vydavatelství: Latuske odchází, Economia hledá nového ředitele

Čásenského Reportér magazín navýšil tržby a snížil milionovou ztrátu

Vydavatelství Business Media CZ spadly tržby o 5 milionů korun, firma byla v mírné ztrátě

Ředitelem obchodu Bakalova vydavatelství nově Petr Orálek

Do vedení Internet Info se vrací Marek Antoš (Open Society Fund)

Tiskárnám Typos loni klesly tržby téměř o 30 milionů, EBITDA nad 50 miliony

Extra Online Media investuje do nových video pořadů Tomáš Řepky a Kateřiny Kristelové

Inzertní servery kolem Mimibazar.cz (CNC) loni účetně prodělaly přes 120 milionů, klesly jim tržby

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firma navýšila počet výdejních míst v Česku, kde si lidé mohou vyzvednout zásilky, na více než 3 tisíce. V letošním roce plánuje Zásilkovna navýšit jejich počet až na 4 tisíce. Výdejní místa bude rozšiřovat také v zahraničí, především na Slovensku (cíl pro 2020 je 1200), Maďarsku (790) a Rumunsku (800). Celkově by skupina Packeta, majitel Zásilkovny, měla na konci roku 2020 mít kolem 6800 výdejních míst.

  • Mighty Sounds: 16. ročník letního festivalu (punk, rock‘n’roll, reggae, hc, ska a rockabilly), přesunutý z roku 2020, proběhne 9. až 11. července 2021 na letišti Aeroklubu Tábor. Drtivá většina kapel z line-upu pro rok 2020 již potvrdila svou účast i v roce 2021, oznámily bez další podrobnosti pořadatelé.

  • Rixo.cz: do online pojišťovací služby z podnikatelského impéria Jiřího Šmejce se doposud registrovalo na 18 tisíc klientů. Na počátku roku to bylo 10 tisíc klientů. Zatímco v lednu zákazníci nahrávali v průměru 10 pojišťovacích smluv denně, nyní je to až 300 smluv za den. Služba chce mít do 3 let 5 procent pojišťovacího trhu v Česku.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.