Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Křetínského vydavatelství Czech News Center zvedlo zisk před odpisy a zdaněním na 560 milionů

Dva mediální domy, spadající pod skupinu Czech Media Invest (CMI; majitelé Daniel Křetínský - foto, Patrik Tkáč a Roman Korbačka), v roce 2017 v souhrnu příjemně navýšily výnosy, čistý zisk i EBITDA.

Vydavatelství Czech News Center (Blesk, Aha!, Sport, Reflex, ABC, Svět motorů, Bleskmobil, Blesk.cz atd.) zvedlo čistý zisk meziročně z 19 milionů na loňských 127 milionů korun. Podle zástupců CNC za nárůstem stojí především kladný finanční výsledek, hlavně přijaté dividendy z dceřinky Czech Print Center a podílu v První novinové společnosti (200 milionů, o rok dříve 176 milionů) plus  kurzovní zisky z přecenění bankovního úvěru. Zisk před odpisy, zdaněním, úroky a amortizací (EBITDA) loni vzrostl o 113 milionů na 558 milionů korun.

Druhé vydavatelství CN Invest (E15, Moje zdraví, Moje psychologie, Lidé a země, Sluníčko, E15.cz, Zive.cz, Recepty.cz atd.) v loňském roce snížilo ztrátu z 87 milionů na 64 milionů (v roce 2016 fungovalo jen 7 měsíců).

Souhrnné tržby obou vydavatelských firem v roce 2017 vzrostly o 257 milionů na 2,290 miliardy korun. Z toho na CNC připadlo 1,948 miliardy korun (o rok dříve 1,883 miliardy). Na růstu obratu se kromě jiného podílelo i snížení sazby DPH u tiskovin z 15 procent na 10 procent. V současné době CMI koncentruje vydavatelské aktivity do jednoho místa, CNC pohltilo sesterskou firmu CN Invest.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Printoví miliardáři chystají na mediálním trhu další akvizici

Miliardář Křetínský a spol. přemění stamilionové pohledávky vůči jednomu ze svých byznysů

Miliardáři Křetínský a Tkáč kupují za 1,8 miliardy rádia Lagardére Active včetně Evropy 2 a Frekvence 1

Miliardáři Kellner s Křetínským na jednom z byznysů vydělali přes 100 milionů

Miliardáři Kellner s Křetínským spustí novou internetovou televizi pod Mall Group

Miliardář Daniel Křetínský konečně vstoupil do televizního byznysu

Management Czech News Center si chce sáhnout na nové peníze na mediálním trhu

Křetínského Czech News Center chce vydělávat na platebních kartách

Magazín Žena a život povede Zbořilová

Mediální dům Czech News Center jde do byznysu s doplňky stravy

Partners media od konkurence stahuje ekonomické novináře a rozjíždí ženský Heroine.cz

Online zpravodajství Zdroj.cz se slučuje s Info.cz Křetínského a spol.

Do obchodu Mladé fronty se vrací Lenka Hrochová

Do managementu CNC míří odvážlivci Heisig, Fryš a Samko

Miliardář Křetínský kupuje 49 procent ve francouzském deníku Le Monde

Česká tisková kancelář díky milionovým kompenzacím zvedla zisk na téměř 9 milionů

Obchod online vydavatelství Extra Online Media nově vede Kačena

Zemětřesení v Bakalově vydavatelství: Latuske odchází, Economia hledá nového ředitele

Čásenského Reportér magazín navýšil tržby a snížil milionovou ztrátu

Vydavatelství Business Media CZ spadly tržby o 5 milionů korun, firma byla v mírné ztrátě

Ředitelem obchodu Bakalova vydavatelství nově Petr Orálek

Do vedení Internet Info se vrací Marek Antoš (Open Society Fund)

Tiskárnám Typos loni klesly tržby téměř o 30 milionů, EBITDA nad 50 miliony

Extra Online Media investuje do nových video pořadů Tomáš Řepky a Kateřiny Kristelové

Inzertní servery kolem Mimibazar.cz (CNC) loni účetně prodělaly přes 120 milionů, klesly jim tržby

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Ceny Anděl: 29. ročník cen České hudební akademie se bude konat 31. března 2020 v nové pražské hale O2 universum. Titulárním partnerem cen se stala Coca-Cola.

  • Zenith: mediální agentura ze skupiny Publicis Groupe odhaduje, že v roce 2020 reklamní investice v Česku porostou zhruba o 5 procent. Dominantní zůstane online a TV. "Růst bude tažený zatím stále se zvyšujícími investicemi z kategorie retailu včetně e-commerce. Růst podpoří i výroční sportovní události jako jsou olympijské hry v Tokiu nebo fotbalové Euro," uvedl David Krňák, chief media officer Publicis Groupe.

  • Zásilkovna: přepravila v pondělí 9. prosince 307 tisíc zásilek, nejvíce ve své téměř desetileté historii. Loňský rekord byl 202 tisíc zásilek za den. Zásilkovna očekává, že do začátku letošních Vánoc překoná hranici 350 tisíc přepravených zásilek za den.

  • Air Bank: novou ředitelkou péče o zaměstnance banky (HR oddělení) se v prosinci stala Soňa Schwarzová.

  • FTV Prima: jeden z vlastnických vehiklů televizní firmy Ivana Zacha, společnost THR Media, se přejmenoval na Prima Media Club Group. Členy představenstva jsou nově Marek Singer (ředitel Primy), Josef Stránský, Petr Babulík (finanční ředitel Primy) a Vladimír Pořízek (provozní ředitel Primy).

  • Velká Pecka: provozní firma e-shopu s potravinami Rohlik.cz získala od antimonopolního úřadu povolení ke spojení s firmou My Food Wholesale (velkoobchodní aktivity, Freshbedýnky, gastro, catering a Mlsná farma).

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Petr Čornej: Jan Žižka

Jeden z pomyslných vrcholů letošní knižní sezóny v Česku. Přední český historik Petr Čornej po letech práce vydává objemnou (téměř 900 stran) biografii proslulého Jana Žižky v roce, kdy se připomíná 600. výročí výbuchu husitské revoluce. Po monumentální práci Josefa Pekaře, vydané v letech 1927 až 1933, je Čornejova kniha druhé nejrozsáhlejší dílo, které doposud bylo o Žižkovi napsáno.

Neporažený válečník Žižka v biografii vystupuje jako "odvážný, statečný, impulsivní a hluboce věřící polní velitel", jehož rozporuplné skutky motivovala upřímná oddanost husitskému pojetí božího zákona i touha odčinit osobní poklesky. Autor vnímá "husitskou dobu v širokém mezinárodním kontextu jako pozoruhodný, velký i tragický pokus nalézt cestu z labyrintu krize pozdně středověké Evropy."

Knihu Čornej vybavil podtitulem "Život a doba husitského válečníka". Přičemž ona "doba" je důležitější, než se na první pohled zdá. Šíře Čornejova záběru při vyčerpávajícím popisu Žižkova života a skutků a jejich kontextu je ohromující. Jen poznámkový aparát čítá 100 stran (!) plus dalších 40 stran seznamu pramenů. Čornej výborně kombinuje vysokou odbornost a erudovanost s přístupností pro alespoň trochu znalého čtenáře. Napínavě a moderně napsaná publikace tedy zavalí a inspiruje čtenáře množstvím faktů a souvislostí, není však úmorná a ubíjející.

Co je sympatické, že i přes množství nastudovaných pramenů autor k látce přistupuje s pokorou a s vědomím, že některé věci s odstupem stovek let není možné s určitostí popsat. Tedy jen "možná", "snad", "asi" nebo "s velkou pravděpodobností". Znamení Čornejovy vnitřní vědecké poctivosti. A další plus - sympatické odideologizování Jana Žižky. Tedy žádný téměř komunistický voják nebo kacířský lapka a rabiát. Nadčasová a autoritativní záležitost, která by neměla chybět v knihovně žádného milovníka české historie.