Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Křetínského vydavatelství Czech News Center zvedlo zisk před odpisy a zdaněním na 560 milionů

Dva mediální domy, spadající pod skupinu Czech Media Invest (CMI; majitelé Daniel Křetínský - foto, Patrik Tkáč a Roman Korbačka), v roce 2017 v souhrnu příjemně navýšily výnosy, čistý zisk i EBITDA.

Vydavatelství Czech News Center (Blesk, Aha!, Sport, Reflex, ABC, Svět motorů, Bleskmobil, Blesk.cz atd.) zvedlo čistý zisk meziročně z 19 milionů na loňských 127 milionů korun. Podle zástupců CNC za nárůstem stojí především kladný finanční výsledek, hlavně přijaté dividendy z dceřinky Czech Print Center a podílu v První novinové společnosti (200 milionů, o rok dříve 176 milionů) plus  kurzovní zisky z přecenění bankovního úvěru. Zisk před odpisy, zdaněním, úroky a amortizací (EBITDA) loni vzrostl o 113 milionů na 558 milionů korun.

Druhé vydavatelství CN Invest (E15, Moje zdraví, Moje psychologie, Lidé a země, Sluníčko, E15.cz, Zive.cz, Recepty.cz atd.) v loňském roce snížilo ztrátu z 87 milionů na 64 milionů (v roce 2016 fungovalo jen 7 měsíců).

Souhrnné tržby obou vydavatelských firem v roce 2017 vzrostly o 257 milionů na 2,290 miliardy korun. Z toho na CNC připadlo 1,948 miliardy korun (o rok dříve 1,883 miliardy). Na růstu obratu se kromě jiného podílelo i snížení sazby DPH u tiskovin z 15 procent na 10 procent. V současné době CMI koncentruje vydavatelské aktivity do jednoho místa, CNC pohltilo sesterskou firmu CN Invest.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Printoví miliardáři chystají na mediálním trhu další akvizici

Miliardář Křetínský a spol. přemění stamilionové pohledávky vůči jednomu ze svých byznysů

Miliardáři Křetínský a Tkáč kupují za 1,8 miliardy rádia Lagardére Active včetně Evropy 2 a Frekvence 1

Miliardáři Kellner s Křetínským na jednom z byznysů vydělali přes 100 milionů

Miliardáři Kellner s Křetínským spustí novou internetovou televizi pod Mall Group

Miliardář Daniel Křetínský konečně vstoupil do televizního byznysu

Management Czech News Center si chce sáhnout na nové peníze na mediálním trhu

Křetínského Czech News Center chce vydělávat na platebních kartách

Mediální dům Czech News Center jde do byznysu s doplňky stravy

Partners media od konkurence stahuje ekonomické novináře a rozjíždí ženský Heroine.cz

Online zpravodajství Zdroj.cz se slučuje s Info.cz Křetínského a spol.

Do obchodu Mladé fronty se vrací Lenka Hrochová

Do managementu CNC míří odvážlivci Heisig, Fryš a Samko

Miliardář Křetínský kupuje 49 procent ve francouzském deníku Le Monde

Česká tisková kancelář díky milionovým kompenzacím zvedla zisk na téměř 9 milionů

Obchod online vydavatelství Extra Online Media nově vede Kačena

Zemětřesení v Bakalově vydavatelství: Latuske odchází, Economia hledá nového ředitele

Čásenského Reportér magazín navýšil tržby a snížil milionovou ztrátu

Vydavatelství Business Media CZ spadly tržby o 5 milionů korun, firma byla v mírné ztrátě

Ředitelem obchodu Bakalova vydavatelství nově Petr Orálek

Do vedení Internet Info se vrací Marek Antoš (Open Society Fund)

Tiskárnám Typos loni klesly tržby téměř o 30 milionů, EBITDA nad 50 miliony

Extra Online Media investuje do nových video pořadů Tomáš Řepky a Kateřiny Kristelové

Inzertní servery kolem Mimibazar.cz (CNC) loni účetně prodělaly přes 120 milionů, klesly jim tržby

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.