Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

OSA loni hudebním autorům poslal 775 milionů, méně než v roce 2016

14:34, 12. 6. 2018

Ochranný svaz autorský (OSA), který zastupuje hudební skladatele, textaře a nakladatele, v roce 2017 rozdělil mezi 147,8 tisíce autorů (včetně zahraničních) na honorářích 775 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 13 milionů.

Celkem OSA loni vybral na inkasu 1,039 miliardy korun, o 43 milionů více než v roce 2016. Z toho na inkaso ze samotné licenční činnosti OSA (bez započtení inkasa vybíraného pro ostatní tuzemské kolektivní správce a bez položky ostatního inkasa) dosáhlo 959 milionů (meziročně +41 milionů). Další rozčlenění celkové sumy (v milionech, rozdíl oproti roku 2016):

  • reprodukovaná hudba ve veřejných prostorech     234     +18
  • televizní vysílání     210     -3
  • živé veřejné provozování     148     +4
  • přenos vysílání     97     17
  • rozhlasové vysílání     76     -6
  • rozmnožování pro osobní potřebu     75     +0,4
  • internet, mobilní sítě     25     +9

Pár statistik: v roce 2017 museli autoři (na fotce kapela Kabát) podle výpočtů OSA prodat 22 881 kusů nosičů měsíčně, aby autorská odměna dosáhla minimální mzdy ve výši 11 tisíc korun (za předpokladu, že autor má na CD o 12 skladbách 1 skladbu, na skladbě se podílí dva autoři - textař a skladatel). Pokud jde o streaming, skladba by musela mít 1 220 334 zhlédnutí za měsíc. V případě stahování hudby by musela být prodána 16 751krát. Na soukromých celoplošných a regionálních stanicích včetně stanic Českého rozhlasu by musela být skladba přehrána 7 194krát (počítáno dle průměru inkasa od jednotlivých stanic).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Httpool: reklamní síť/agentura vedená Radkem Vašíčkem se loni propadla do ztráty 2,5 milionu korun oproti zisku 100 tisíc v roce 2016. Tržby se v roce 2017 zvedly o půl milionu na 12,4 milionu korun.

  • TV Nova: čtvrtý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas dosáhl v sobotu 22. září v prime time 34,28 procenta share v cílovce 15 až 54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,051 milionu diváků.

  • N media: chystaný Nový deník si v crowdfundingové kampani objednalo již 3000 předplatitelů, čímž bylo dosaženo cíle. Na finanční soběstačnost tohoto nového média je však potřeba 20 až 25 tisíc předplatitelů.

Hit dne

Trailer k novému filmu Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny.

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Predátor: Evoluce

S výjimkou občasných záblesků invenční filmařiny čistokrevné, poctivé a solidně udělané béčko. Tedy laciné nebo lacině působící triky a rekvizity, nenápaditá choreografie akčních scén, papírem šustící základní zápletka a podivná a nepravděpodobná parta hlavních hrdinů (obzvláště role bioložky se příliš nepovedla) se širokým rozpětím hereckých výkonů.

Za vzkříšením série o nepříjemném mimozemském lovci lidí stojí z velké části režisér a scenárista Shane Black (Iron Man 3, Poslední akční hrdina, Poslední skaut), který se objevil v menší roli v původním Predátorovi z roku 1987. Black neměl úplně špatnou výchozí pozici - navázat mohl na docela povedený snímek Predátoři (2010) s Adrienem Brodym v hlavní roli plus na panující módu nostalgie po trhácích či tématech ze 70. a 80. let, viz pokračování Rockyho, Indiana Jonese nebo aktuální MEG, silně upomínajícího na Čelisti.

Leč bohužel, Black jakoby se projektu věnoval na půlku své kapacity. O nějakém překvapení ze světa Predátorů se již nedá mluvit, ale Predátor: Evoluce postrádá hlavně napětí (napínavých scén je zde opravdu pomálu a to včetně sekvencí odehrávající se v lese) a nějakou výraznější atmosféru. Některé pasáže jsou zde vyloženě slabé a divně nepravděpodobné a zmotané - viz střílečka u univerzitního hřiště nebo u havarovaného mimozemského modulu. To samé platí i o utrápených dialozích. Nepříliš povedený filmový návrat letošního roku je tu.