Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Seznam.cz zvedl zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací na 1,9 miliardy

Stroj na peníze Seznam.cz, který stoprocentně ovládá miliardář Ivo Lukačovič, za rok 2017 opět dosáhl rekordních ekonomických čísel.

Tržby firmy se meziročně zvýšily o více než 11 procent na 4,12 miliardy korun. Z celkové sumy více než 50 procent pochází z programatického prodeje reklamy - z Skliku a RTB. Cca 30 procent připadá na display reklamu a 20 procent na reklamu na oborových webech. Zisk před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy (EBITDA) loni meziročně vyskočil o 17 procent na 1,89 miliardy korun. EBIT (zisk před úroky a zdaněním, ukazuje provozní výkonnost podniku bez ohledu na financování, pozn. aut.) dosáhl za loňský rok 1,61 miliardy korun (meziročně plus 18,4 procenta).

"Za růstem stojí kromě jiného i úspěch obsahových služeb," uvedl jeden ze CEO Seznamu Pavel Zima (foto), který zmínil zejména tzv. News feed na homepage Seznamu (Lukačovičův podnik tak dokáže monetizovat články jiných vydavatelů, aniž by investoval do obsahu). Ten momentálně generuje cca 112 milionů prokliků měsíčně. Jak psal Borovan.cz již dříve v plánu je doplnit textový feed podobným projektem v oblasti videa. Ten by měl být spuštěn ještě letos.

Seznam.cz rovněž prozradil další akvizici. Kromě nedávno koupené majority v rádiích Expres FM a Classic Praha (Borovan.cz psal jako první na trhu) Seznam.cz rovněž koupil auto-moto web Garaz.cz (doménu, obsah, redakci, TV show Garáž.cz) od Enterprise Media Tomáše Herverta.

Z těchto koupených médiích Seznam plánuje vybudovat velké značky v daném segmentu. V současné době středočeské rozhlasové stanice by se postupem času měly změnit na celoplošná rádia díky rozšíření distribuce v digitálních multiplexech nebo prostřednictvím internetu. Garaz.cz se přetvoří v nový auto-moto online magazín, který bude spuštěn v řádu několika dní. Ambicí je vybudovat největší automobilový portál v Česku a do roka dosáhnout denní návštěvnost přes 200 tisíc lidí.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český telekomunikační úřad: novela zákona o elektronických komunikacích účinná od 1. dubna by měla urychlit a zlevnit přestup k jinému operátorovi. Zkracuje lhůty pro přenos čísla a výrazněji než doposud zastropuje i výši smluvních pokut při předčasném ukončení smlouvy

  • Česká televize: komedii Hvězda o fiktivní seriálové herečce vidělo na ČT art v pátek 27. března 122 tisíc diváků v cílovce 15+. Přímý přenos z divadla Studio DVA se tak stal nejsledovanějším živým přenosem od spuštění kanálu v roce 2013. Sobotní Události si na kanálech ČT1 a ČT24 nenechalo ujít 1,658 milionu diváků v 15+.

  • AQS: obchodník s audiovizuálními právy začal na svůj youtubový kanál Filmy česky a zadarmo nasazovat denně jeden známý filmový hit z posledních let ke zhlédnutí zdarma (po dobu 30 dnů). Akci odstartovaly Pelíšky Jana Hřebejka, na které se podívalo téměř 100 tisíc diváků. Následovali Samotáři, Lichožrouti, Horem pádem a Fair Play.

  • ThreatMark: start-up, který se zabývá kybernetickou bezpečností prostřednictvím AI a do kterého investoval Rockaway nebo KKCG, změnil složení podílů zakladatelů. Podíl Tomáše Strýčka se snížil z 18 procent na 8,4 procenta. Naopak podíly Michala Tresnera a Kryštofa Hilara se zvýšily vždy z 17,99 procenta na 22,79 procenta.

  • Programmatic Media: novým jednatelem firmy, která se zabývá programmatickým prodejem reklamy, se stal Pavel Lupjan, dlouholetý manažer Media Bohemia (Media Marketing Services).

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firm na svém depu v Praze Ruzyni spouští výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta či motocyklu. "Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla".

  • Cenega Czech: na konci května budou na herní konzoli Nintendo Switch v prodeji tituly od společnosti 2K - například BioShock: The Collection, XCOM 2 Collection a Borderlands Legendary Collection.

  • Branické divadlo v Praze: stane se domovskou scénou novocirkusového souboru Losers Cirque Company. Nově ponese název Divadlo Bravo!. Přes prázdniny začne rozsáhlá rekonstrukce, která chátrající divadlo promění v moderní divadelní prostor s kabaretním sezením.

  • Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu: podle průzkumu většina call center v těchto dnech navyšuje kapacitu až o 100 procent. Zhruba 90 procent operátorů přitom funguje z domova v rámci home office. Až 500 procentní nárůst registrují rozvážkové služby.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.