Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejúspěšnějším skladatelem a textařem popu v roce 2017 se stal Richard Krajčo

10:23, 15. 6. 2018

Nejhranějšími českými popovými skladbami v rádiích, v televizi, na internetu nebo na koncertech v roce 2017 se staly písně, které složil nebo otextoval Richard Krajčo (foto), frontman skupiny Kryštof.

Vyplývá to ze statistik Ochranného svazu autorského (OSA). Krajčo, který je autorem nebo spoluautorem skladeb jako Atentát, Inzerát, Lolita, Obchodník s deštěm atd., tak za uplynulý rok získal ocenění Nejúspěšnější skladatel populární hudby a Nejúspěšnější textař. Krajčo se stal rekordmanem OSA - v současné době drží 15 cen z různých let za nejúspěšnějšího skladatele, populární skladbu nebo textaře populární hudby. Krajčova kapela Kryštof navíc získala cenu za Koncert roku 2017 za dvě velké koncertní akce na pražském Stadionu Evžena Rošického.

Uvádíme výčet hlavních autorských ocenění OSA:

  • Nejúspěšnější skladatel/textař populární hudby: Richard Krajčo
  • Populární skladba roku: Pohoda - Tomáš Krulich, Milan Špalek (oba kapela Kabát)
  • Vážná skladba roku/Nejúspěšnější skladatel vážné hudby: Jan Zástěra
  • Nejúspěšnější autor populární hudby v zahraničí: Zdeněk Gurský
  • Nejúspěšnější autorka vážné hudby v zahraničí: Sylvie Bodorová
  • Nejúspěšnější autor popu do 30 let: Sebastian Navrátil
  • Nejúspěšnější autor vážné hudby do 30 let: Jiří Najvar
  • Nejúspěšnější nakladatel: Universal Music Publishing
  • Koncert roku 2017: Kryštof

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.