Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

HP Tronic pohltí provozní firmu maloobchodního řetězce Datart

Velká maloobchodní skupina HP Tronic (sítě prodejen Euronics a majitel e-shopů  Kasa.cz  Hej.sk) pokračuje v začleňování řetězce obchodů s elektronikou Datart, který získala v loňském roce.

Společnost HP Tronic Zlín v nejbližší době pohltí provozní společnost Datartu, Datart International (zanikající firma). HP Tronic Zlín zároveň provozuje síť kamenných prodejen a e-shop Euronics. Na jednom místě se tak propojí přes 120 kamenných obchodů Euronics a 42 prodejen Datartu plus příslušné online obchody.

Celkové tržby seskupení po fúzi by se mohly pohybovat na úrovni přes 15 miliard korun. Obří maloobchodní skupinu vlastní skupina majitelů v čele s Danielem Večeřou (seznam a procentní podíly v placené sekci, článek z dubna 2017).

Tiskoví zástupci HP Tronic momentálně nedokázali Borovan.cz sdělit, jak tato fúze případně ovlivní brand Datart - zda bude či nebude pokračovat i po zániku Datart International. Bližší informace mají být k dispozici v průběhu měsíce.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.