Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinotrh za první pololetí 2018 přesáhl miliardu korun, diváků přišlo do kin méně

11:19, 2. 8. 2018

Mírný optimismus provozovatelů kin, filmových distributorů a producentů: nabídka kin v první polovině roku 2018 přilákala vyšší útratu diváků za kinolístky než za stejné období o rok dříve.

Hrubé tržby kin za leden až červen 2018 dosáhly 1,007 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 14 milionů více. Do kinosálů přišlo 7,242 milionu diváků, o rok dříve za stejné období to bylo 7,564 milionu. Meziroční úbytek diváků tak dosáhl 322 tisíc. Vyšší útraty vygeneroval nárůst cen vstupného: na konci letošního června kinolístek stál v průměru 133,33 koruny, na konci června 2017 o šest korun méně.

Z červnových premiér peněženky diváků nejvíce zaujal dinosauří blockbuster Jurský svět: Zánik říše (foto). Do konce šestého měsíce utržil přes 42 milionů korun, návštěvnost dosáhla 264 tisíc diváků. Diváci rovněž chodili na Escobara (hrubé tržby 11,5 milionu) a komedii Jsem božská (6,5 milionu korun).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.