reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Billboardový Europlakat navýšil tržby k 300 milionům, stále je ve ztrátě

11:01, 20. 8. 2018
Reklama/PR Aleš Borovan

Jedna z hlavních firem velké out-of-home skupiny JCDecaux (na fotce ředitel a jednatel Pavel Slabý), společnost Europlakat, pokračovala v navyšování výkonu.

Firma, která po celé České republice provozuje či si pronajímá na 2500 venkovních reklamních ploch, z toho téměř 2400 billboardů, v roce 2017 utržila 288 milionů korun. Oproti roku 2016 se jedná o nárůst ve výši 11 milionů. Z celkové sumy připadá na prodej reklamy na cizích nosičích téměř 145 milionů (o rok dříve 142 milionů) a na prodej reklamy na vlastních nosičích přes 74 milionů (72 milionů). Čistá ztráta ve výši 14 milionů z roku 2016 se loni snížila na 4 miliony.

Europlakat drží majoritních 70 procent ve firmě Rencar Praha (reklama v MHD v Praze, Ostravě a v Plzni). Mezi Rencarem a Dopravním podnikem hlavního města Praha běží řada sporů o provozování reklamy v dopravních prostředcích. "I když to Europlakat v tuto chvíli nepokládá za reálné, případné ukončení smluvních vztahů mezi Rencar Praha a Dopravním podnikem hl. m. Praha by mělo zásadní dopad do podnikatelských aktivit společnosti Rencar Praha v budoucnosti. V důsledku toho by došlo také k adekvátnímu snížení hodnoty finanční investice společnosti Europlakat," uvádí zástupci společnosti.