Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Supraphon navýšil tržby na 130 milionů, nejlépe se prodávala Lucie Bílá

Největší česká gramofirma Supraphon, kterou vlastní dvojice showbyznysových podnikatelů Miloš Petana a Zdeněk Kozák, v loňském roce udržela příznivá ekonomická čísla.

Nahrávací společnost v roce 2017 utržila téměř 128 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 11 milionů korun. Čistý zisk mírně klesl ze 12 milionů na 11 milionů korun. Odpisy zůstaly na hladině 4,2 milionu korun.

Podle statistik Mezinárodní federace fonografického průmyslu Supraphon, vlastnící velký archiv klasických nahrávek, loni držel 11,6 procentní podíl na tuzemském hudebním trhu (fyzické + digitální prodeje). Největším hráčem byl Universal Music s 26,5 procenta.

V loňském roce stouply fyzické prodeje Supraphonu o 15 procent. K nejprodávanějším titulům patřila alba Lucie Bílá - Bílé Vánoce II (foto; celkový obrat alba 1,4 milionu korun), Těžkej Pokondr - Star Boys, Divokej Bill - Tsunami a Škwor - Uzavřenej kruh. "Výrazný podíl na nárůstu fyzických prodejů v roce 2017 mělo další rozšiřování nabídky titulů třetích stran, které má společnost v distribuci," uvedli zástupci gramofirmy. Digitální prodeje meziročně narostly o 14 procent, příjmy ze streamingu stouply o 21 procent. Firma loni poslal na trh 62 hudebních titulů, z toho 41 alb ze žánru pop&rock. K tomu přidala 14 titulů mluveného slova.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.