Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Supraphon navýšil tržby na 130 milionů, nejlépe se prodávala Lucie Bílá

Největší česká gramofirma Supraphon, kterou vlastní dvojice showbyznysových podnikatelů Miloš Petana a Zdeněk Kozák, v loňském roce udržela příznivá ekonomická čísla.

Nahrávací společnost v roce 2017 utržila téměř 128 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 11 milionů korun. Čistý zisk mírně klesl ze 12 milionů na 11 milionů korun. Odpisy zůstaly na hladině 4,2 milionu korun.

Podle statistik Mezinárodní federace fonografického průmyslu Supraphon, vlastnící velký archiv klasických nahrávek, loni držel 11,6 procentní podíl na tuzemském hudebním trhu (fyzické + digitální prodeje). Největším hráčem byl Universal Music s 26,5 procenta.

V loňském roce stouply fyzické prodeje Supraphonu o 15 procent. K nejprodávanějším titulům patřila alba Lucie Bílá - Bílé Vánoce II (foto; celkový obrat alba 1,4 milionu korun), Těžkej Pokondr - Star Boys, Divokej Bill - Tsunami a Škwor - Uzavřenej kruh. "Výrazný podíl na nárůstu fyzických prodejů v roce 2017 mělo další rozšiřování nabídky titulů třetích stran, které má společnost v distribuci," uvedli zástupci gramofirmy. Digitální prodeje meziročně narostly o 14 procent, příjmy ze streamingu stouply o 21 procent. Firma loni poslal na trh 62 hudebních titulů, z toho 41 alb ze žánru pop&rock. K tomu přidala 14 titulů mluveného slova.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Asociace pro elektronickou komerci: v roce 2018 dosáhl obrat e-commerce ve sledovaných státech EU 547 miliard eur, v roce 2017 to bylo 489 miliard eur. Na celkovém objemu se z 66 procent podílí západní Evropa. V Česku e-retail v roce 2018 dosáhl 135 miliard korun, v meziročním srovnání o 17 procent více.

  • Confidence Digital: digitální agentura změnila složení vlastníků. Pětiprocentní podíl Petra Svobody přešel na Tomáše Studeníka, který nyní vlastní 49 procent. Zbylých 51 procent drží Kateřina Studeníková Cimoradská.

  • Česká televize: dnes spouští v HbbTV novou verzi aplikace iVysílání. Kromě změny designu přibylo množství nových funkcí včetně možnosti sledování obsahu přímo z webu ČT, či tematické členění pořadů dle vybraných žánrů.

  • FTV Prima: úvodní díl nové minisérie Linka v pondělí 17. června vidělo 1,103 milionu diváků (share 32,57 procenta) v cílovce 15+. Podíl sledujících u ekonomicky aktivních obyvatel 15 - 69 let byl téměř shodný, 32,50 procenta (805 tisíc diváků).

  • CentroNet: telekomunikační operátor, který je součástí Eco-Investment a který se kromě jiného zaměřuje na budování optické sítě v Praze, v roce 2017 utržil 89 milionů korun. V meziročním srovnání o 3 miliony méně. Čistý zisk se zvedl z 13 milionů na 18 milionů korun.

  • Liberty Global: mediální firma, která operátorovi Vodafone prodává kabelové operátory v Maďarsku, Česku nebo v Rumunsku, mění vedení operací ve střední a východní Evropě. Dosavadní CEO pro tuto oblast Eric Tveter odchází, na jeho místo k 1. červenci nastoupí Robert Redeleanu (doposud CEO UPC Romania). Po dokončení dealů by Redeleanu měl mít pod sebou byznys UPC v Polsku a na Slovensku.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Teaser k chystanému filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.