Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Za leden až červenec 2018 do kin dorazilo meziročně o 300 tisíc diváků méně

12:35, 7. 9. 2018

Na českém kinotrhu stále pokračuje trend meziročního úbytku diváků v kinosálech a navyšování útrat za vstupenky. Není to příliš povzbudivé hlavně pro provozovatele kin - méně diváků znamená menší prodeje nápojů a občerstvení.

Za leden až červenec 2018 česká kina prodala lístky za 1,188 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 22 milionů více. Do kin dorazilo 8,58 milionu diváků, o 310 tisíc méně, než za stejné období v roce 2017. Nárůst útraty je tak dán zvyšující se průměrnou cenou vstupenky - za prvních sedm měsíců 2018 to bylo 138,41 koruny, za rok 2017 pak 131,57 koruny.

Z červencových premiér byly nejúspěšnější tři zahraniční tituly: Mamma Mia!Here We Go Again, který do konce daného měsíce v kinech utržil přes 22 milionů korun, animák Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená (foto; více než 37 milionů) a Ant Man a Wasp (24 milionů korun).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.