reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Media Master loni na Kavčích horách nesplnil plán

14:30, 10. 4. 2013

Mediazastupitelství Media Master, které prodává sponzoring, product placement a exkluzivně reklamu České televize, v loňském roce zaostalo za plánem veřejnoprávní televize. Celkové prodeje, které MM v roce 2012 realizoval pro Kavčí hory, činily cca 128 milionů korun. To je o 16 procent méně, než předpokládal plán.

Výnosy obchodního oddělení ČT v roce 2012 dosáhly 272 milionů korun (nárůst o 13 procent oproti plánu) plus 41 milionů z Teleexportu a Edice ČT

Firma vedená Vítem Mikyskou (foto) má rovněž problémy s dalším veřejnoprávním zákazníkem, Českým rozhlasem. V uplynulých letech mu ze svého musela doplácet za dodání menšího než nasmlouvaného objemu reklamy. Kupříkladu v roce 2011 se výnosy ČRo z reklamy a sponzoringu meziročně propadly o 15 milionů korun oproti plánu. MM tak muselo zaplatit smluvní pokutu ve výši 12,8 milionu korun (v roce 2010 smluvní pokuta činila 3,9 milionu korun). Rozhlas tak do budoucna hodlá více sázet na přímý prodej reklamy.

Vlastnictví MM je vyvedeno na novozélandskou off shore společnost NZ Media Group. V této souvislosti se spekulovalo o miliardáři Tomáši Chrenkovi nebo podnikateli Jaromíru Soukupovi. Media Master od 1. dubna sídlí na pražské adrese Soukupových firem.