Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Z českého kinotrhu za prvních osm měsíců 2018 odešlo 230 tisíc diváků

15:40, 24. 9. 2018

Dva trendy na českém kinotrhu zvýraznil měsíc srpen: oproti roku 2017 stále přetrvávající, byť zmenšující se úbytek diváků, a naopak vyšší celková útrata za kinolístky.

Hrubé tržby českých kin za leden až srpen 2018 dosáhly 1,36 miliardy korun. V meziročním srovnání se stejným obdobím 2017 je to díky nárůstu cen vstupenek o 37 milionů více. Naopak diváků přišlo do kin méně - 9,92 milionu oproti 10,153 milionu za stejné období minulý rok. Rozdíl je 233 tisíc diváků. Na druhou stranu při porovnání leden - červenec 2018/2017 byl tento úbytek ještě vyšší - 310 tisíc. Menší počet diváků kinaři nepříjemně pocítí na dalším důležitém zdroji příjmů, na prodeji nápojů a občerstvení.

Ze srpnových premiér v diváckých peněženkách nejvíce zabodovaly dva tituly. Pokračování akční série Mission: Impossible - Fallout (foto), které za osmý měsíc utržilo přes 22 milionů korun, návštěva dosáhla 130 tisíc diváků. A dále animák Úžasňákovi 2 se srpnovými tržbami hodně přes 40 milionů a návštěvností 273 tisíc diváků.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.