Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

TV seriál Carnival Row: rekordní miliardová investice Amazonu v Česku

11:16, 5. 10. 2018

Neplánovaná dotáčka v těchto dnech a původní velký rozpočet - to jsou faktory, které v tuzemských lokacích a ateliérech vyráběný seriál společnosti Amazon Studios a Legendary Television Carnival Row katapultovaly na pozici největší audiovizuální investice ze zahraničí v posledních letech.

Fantasy/mysteriózní Seriál se v Česku točil od října 2017 do března 2018. Přípravy zabraly dalších pět měsíců, začaly už v květnu 2017. V nejbližších dnech by měly začít dotáčky, které dále navýší počet dosavadních více než 100 natáčecích dní. Producenti Carnival Row odhadují celkovou investici na více než 1,6 miliardy korun v uznatelných nákladech, tedy za zboží, výrobky a služby hrazené českým subjektům. Filmová pobídka, hrazená českými daňovými poplatníky, činí 261 milionů korun.

Točilo se v barrandovských ateliérech a na pozemku, dále v Prachovských skalách, v Liberci, na zámcích Frýdlant Krnsko. Ve dvou hlavních štábech paralelně pracovalo kolem 900 lidí, z nichž jen asi 60 tvořili zahraniční filmaři. V hlavních rolích se představí globální herecké hvězdy Orlando Bloom a Cara Delevingne (na fotografii s představiteli Liberce na libereckém nádraží).

Pro srovnání: další velký projekt Child 44 (2013/2014) s Tomem Hardym do Česka přinesl investici něco přes miliardu korun. Uznatelné náklady první desetidílné řady TV historického seriálu o templářích  Knightfall, která se zde točila v roce 2016, dosáhly téměř miliardy korun.

V současné době v tuzemských exteriérech a ateliérech probíhá výroba dalších zahraničních filmů a seriálů. Roztočená je druhá řada série Knightfall (History Channel). Filmový štáb čeká více než 100 natáčecích dnů v lokacích jako například hrad Točník, zřícenina Valečov a hrad Lipnice. Točí se rovněž na Barrandově v ateliéru a na pozemku. V druhé řadě si mimo jiné zahraje i Mark Hamill (Star Wars). Odhadované uznatelné náklady by se měly vyšplhat na více než 800 milionů korun.

Ve výrobě je i další americký seriál Whiskey Cavalier (televize ABC). Dvanáct epizod se bude vyrábět do února 2019 převážně v Praze a okolí.  Až na pár z celkové stovky natáčecích dnů proběhne celé natáčení v Česku.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.