Novým ředitelem kolektivního správce Intergram, který zastupuje práva výkonných umělců a výrobců zvukových a obrazových záznamů, se na konci ledna stal Ludvík Bohman ... celý článek
Poprockoví Chinaski přichystali netradiční šňůru pravidelných vystoupení v pražském klubu Lucerna Music Bar. Zahrne pět koncertů, první začne v květnu, poslední se ... celý článek
Mediální skupina Jaromíra Soukupa (foto), která zahrnuje mediálku Médea, TV Barrandov Group nebo vydavatelství Empresa Media, měla v roce 2018 skončit v zisku před ... celý článek
Neplánovaná dotáčka v těchto dnech a původní velký rozpočet - to jsou faktory, které v tuzemských lokacích a ateliérech vyráběný seriál společnosti Amazon Studios a Legendary Television Carnival Row katapultovaly na pozici největší audiovizuální investice ze zahraničí v posledních letech.
Fantasy/mysteriózní Seriál se v Česku točil od října 2017 do března 2018. Přípravy zabraly dalších pět měsíců, začaly už v květnu 2017. V nejbližších dnech by měly začít dotáčky, které dále navýší počet dosavadních více než 100 natáčecích dní. Producenti Carnival Row odhadují celkovou investici na více než 1,6 miliardy korun v uznatelných nákladech, tedy za zboží, výrobky a služby hrazené českým subjektům. Filmová pobídka, hrazená českými daňovými poplatníky, činí 261 milionů korun.
Točilo se v barrandovských ateliérech a na pozemku, dále v Prachovských skalách, v Liberci, na zámcích Frýdlant a Krnsko. Ve dvou hlavních štábech paralelně pracovalo kolem 900 lidí, z nichž jen asi 60 tvořili zahraniční filmaři. V hlavních rolích se představí globální herecké hvězdy Orlando Bloom a Cara Delevingne (na fotografii s představiteli Liberce na libereckém nádraží).
Pro srovnání: další velký projekt Child 44 (2013/2014) s Tomem Hardym do Česka přinesl investici něco přes miliardu korun. Uznatelné náklady první desetidílné řady TV historického seriálu o templářích Knightfall, která se zde točila v roce 2016, dosáhly téměř miliardy korun.
V současné době v tuzemských exteriérech a ateliérech probíhá výroba dalších zahraničních filmů a seriálů. Roztočená je druhá řada série Knightfall (History Channel). Filmový štáb čeká více než 100 natáčecích dnů v lokacích jako například hrad Točník, zřícenina Valečov a hrad Lipnice. Točí se rovněž na Barrandově v ateliéru a na pozemku. V druhé řadě si mimo jiné zahraje i Mark Hamill (Star Wars). Odhadované uznatelné náklady by se měly vyšplhat na více než 800 milionů korun.
Ve výrobě je i další americký seriál Whiskey Cavalier (televize ABC). Dvanáct epizod se bude vyrábět do února 2019 převážně v Praze a okolí. Až na pár z celkové stovky natáčecích dnů proběhne celé natáčení v Česku.
Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.
Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.
Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.
Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.
Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.
Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.