reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Konečně oficiálně: mediální dům Mafra přebírá časopisy Bauer Media

14:45, 9. 10. 2018

Deal, o kterém Borovan.cz psal již na jaře 2018: po několika měsících vyjednávání a minimálně jednom odkladu z německé strany vydavatelství Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše - foto) přebírá aktiva časopiseckého mediálního domu Bauer Media (skupina Bauer Media Group).

Pod Mafru tak zamíří magazíny jako Čas na láskuEsquireTinaŽena a životChvilka pro tebeCosmopolitanHarper´s BazaarRytmus života nebo Pestrý svět. Celkem na tři desítky magazínů a speciálů (časopisy pro ženy, programové časopisy, časopisy o životním stylu, bulvární časopisy, křížovky, motoristické časopisy atd.) s deklarovaným prodejem 49 milionů výtisků v roce 2017.

Deal by měl ještě schválit antimonopolní úřad. Předmětem transakce nebyly aktivity skupiny Bauer Media Group na rádiovém trhu na Slovensku (Rádio Expres), ani aktivity společnosti NetBrokers Holding v obou zemích.

"Jsme potěšení, že můžeme připojit tituly vydávané společností Bauer do našeho portfolia a rovněž i přivítat v našem týmu novináře, díky kterým tyto tituly vznikají. Nadcházející vlastnická změna by neměla mít dopad na běžné provozní fungování jednotlivých titulů a práci lidí, kteří je tvoří," uvedl Štěpán Košík, předseda představenstva Mafra.

Česká Bauer Media loni utržila 659 milionů. O rok dříve to bylo 634 milionů korun. Čistý zisk firmy za rok 2017 přesáhl 152 milionů korun, v meziročním srovnání o 28 milionů více.

Akvizicí časopisů Bauer zvyšuje Mafra svoji konkurenční sílu vůči dalšímu časopiseckému vydavatelství na trhu - Burda Praha (Marianne, Marie Claire, Joy, Apetit, Elle, Svět ženy, Katka atd.) a Vltava Labe Media (Story, Glanc, National Geographic, TV magazín, Vlasta, Týdeník Květy atd.).