Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Konečně oficiálně: mediální dům Mafra přebírá časopisy Bauer Media

Deal, o kterém Borovan.cz psal již na jaře 2018: po několika měsících vyjednávání a minimálně jednom odkladu z německé strany vydavatelství Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše - foto) přebírá aktiva časopiseckého mediálního domu Bauer Media (skupina Bauer Media Group).

Pod Mafru tak zamíří magazíny jako Čas na láskuEsquireTinaŽena a životChvilka pro tebeCosmopolitanHarper´s BazaarRytmus života nebo Pestrý svět. Celkem na tři desítky magazínů a speciálů (časopisy pro ženy, programové časopisy, časopisy o životním stylu, bulvární časopisy, křížovky, motoristické časopisy atd.) s deklarovaným prodejem 49 milionů výtisků v roce 2017.

Deal by měl ještě schválit antimonopolní úřad. Předmětem transakce nebyly aktivity skupiny Bauer Media Group na rádiovém trhu na Slovensku (Rádio Expres), ani aktivity společnosti NetBrokers Holding v obou zemích.

"Jsme potěšení, že můžeme připojit tituly vydávané společností Bauer do našeho portfolia a rovněž i přivítat v našem týmu novináře, díky kterým tyto tituly vznikají. Nadcházející vlastnická změna by neměla mít dopad na běžné provozní fungování jednotlivých titulů a práci lidí, kteří je tvoří," uvedl Štěpán Košík, předseda představenstva Mafra.

Česká Bauer Media loni utržila 659 milionů. O rok dříve to bylo 634 milionů korun. Čistý zisk firmy za rok 2017 přesáhl 152 milionů korun, v meziročním srovnání o 28 milionů více.

Akvizicí časopisů Bauer zvyšuje Mafra svoji konkurenční sílu vůči dalšímu časopiseckému vydavatelství na trhu - Burda Praha (Marianne, Marie Claire, Joy, Apetit, Elle, Svět ženy, Katka atd.) a Vltava Labe Media (Story, Glanc, National Geographic, TV magazín, Vlasta, Týdeník Květy atd.).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Alza.cz: někdejší šéfka digitálu a výzkumu TV Nova Monika Jančová (skončila v únoru 2019) má po několikaměsíční pauze nový job. Nastupuje do největšího českého e-shopu Alza.cz jako marketing division manažerka.

  • BigBoard Praha: velký OOH hráč se v časech koronavirové krize a poklesu zájmu o venkovní reklamu věnuje i dalšímu byznysu. Nyní spustil web BigZoom.cz, který nabízí zážitky, pobyty v hotelích, penzionech a wellness v České republice. "BigZoom je výsledkem plánované transformace konceptu portálu Hyperslevy, který nahradí k 1. červnu. Veškeré vouchery na Hyperslevách ale samozřejmě zůstávají v platnosti a zákazníci je budou moci řádně vyčerpat," uvedla mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská.

  • Rada pro rozhlasové a televizní vysílání: prodloužila licenci pro Rádio Krokodýl k vysílání prostřednictvím vysílačů na kmitočtu Moravské Budějovice 107,9 MHz / 0,1 kW do října 2025 a digitálnímu rozhlasovému vysílání Pigy Rádio šířeného prostřednictvím vysílačů do února 2031.

  • Lady Gaga: americká zpěvačka vydává na labelu Universal Music šesté album Chromatica. To bude k dispozici v různých fyzických formátech včetně vinylů, a to v různých barvách. Zpěvačka Lady Gaga, držitelka Oscara, Zlatého glóbu a Grammy doposud prodala více než 35 milionů alb a připsala si již více než 32 miliard streamů.

  • nangu.TV: firma, nabízející v Česku a v zahraničí IPTV a OTT řešení, ve fiskálním roce 2018/2019 (skončil v březnu), utržila 204 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 88 milionů korun. Z celkové sumy na prodej zboží (set top boxy, hardware) připadlo 122 milionu (o rok dříve 39 milionů). Čistý zisk společnosti vzrostl ze 3 milionů na 11,1 milionu korun.

  • Daniel Křetínský: antimonopolní úřad povolil spojení soutěžitelů spočívající v možnosti Křetínského společnosti Czech Print Center - Development nabýt přímou kontrolu nad tiskárnami Europrint (podnik z impéria magnáta v exilu Františka Savova). Obě firmy podnikají na trhu polygrafické výroby časopisů, knih a ostatních tiskovin.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.