Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Konečně oficiálně: mediální dům Mafra přebírá časopisy Bauer Media

Deal, o kterém Borovan.cz psal již na jaře 2018: po několika měsících vyjednávání a minimálně jednom odkladu z německé strany vydavatelství Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše - foto) přebírá aktiva časopiseckého mediálního domu Bauer Media (skupina Bauer Media Group).

Pod Mafru tak zamíří magazíny jako Čas na láskuEsquireTinaŽena a životChvilka pro tebeCosmopolitanHarper´s BazaarRytmus života nebo Pestrý svět. Celkem na tři desítky magazínů a speciálů (časopisy pro ženy, programové časopisy, časopisy o životním stylu, bulvární časopisy, křížovky, motoristické časopisy atd.) s deklarovaným prodejem 49 milionů výtisků v roce 2017.

Deal by měl ještě schválit antimonopolní úřad. Předmětem transakce nebyly aktivity skupiny Bauer Media Group na rádiovém trhu na Slovensku (Rádio Expres), ani aktivity společnosti NetBrokers Holding v obou zemích.

"Jsme potěšení, že můžeme připojit tituly vydávané společností Bauer do našeho portfolia a rovněž i přivítat v našem týmu novináře, díky kterým tyto tituly vznikají. Nadcházející vlastnická změna by neměla mít dopad na běžné provozní fungování jednotlivých titulů a práci lidí, kteří je tvoří," uvedl Štěpán Košík, předseda představenstva Mafra.

Česká Bauer Media loni utržila 659 milionů. O rok dříve to bylo 634 milionů korun. Čistý zisk firmy za rok 2017 přesáhl 152 milionů korun, v meziročním srovnání o 28 milionů více.

Akvizicí časopisů Bauer zvyšuje Mafra svoji konkurenční sílu vůči dalšímu časopiseckému vydavatelství na trhu - Burda Praha (Marianne, Marie Claire, Joy, Apetit, Elle, Svět ženy, Katka atd.) a Vltava Labe Media (Story, Glanc, National Geographic, TV magazín, Vlasta, Týdeník Květy atd.).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Ivo Lukačovič: internetový miliardář zakládá Nadační fond Windy Foundation (zakladatel společnost Windyty). Účelem fondu je "veřejně prospěšnou činností přispět k financování projektů výzkumného, vývojového, ekologického a humanitárního charakteru v oblasti počasí, podnebí, povětrnostních podmínek a přírodních katastrof".

  • Live Nation: velká koncertní agentura do Prahy přiveze koncert legendárních amerických rockerů Tool. Akce se uskuteční v červnu 2019 v O2 Aréně.

  • TV Nova: imitační show Tvoje tvář má známý hlas po nástupu StarDance (Česká televize) dále klesá. Osmý díl (sobota 20. října) dosáhl 27,23 procenta share v cílové skupině 15 až 54 a v širší cílovce 4+ jej sledovalo 851 tisíc diváků. Před týdnem to bylo 929 tisíc, o dva týdny dříve 1,032 milionu diváků.

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.