Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Knižní obr Albatros Media kupuje třinácté konkurenční nakladatelství

06:33, 16. 10. 2018

Tým kolem ředitele nakladatelského obra Albatros Media Václava Kadlece (foto) dokončil jednání o další akvizici na knižním trhu.

Podle informací Borovan.cz Albatros v pátek 12. října koupil 100 procent Nakladatelství Panteon. To je českým čtenářům známo především díky bestsellerovým titulům Jonase Jonassona Analfabetka, která uměla počítatZabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) a především Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Akvizicí Panteonu tak Albatros Media (AM) pokračuje v dlouhodobé strategii posílit pozici v segmentu fiction pro dospělé. Dosavadním vlastníkem Panteonu byl Roman Schmidt.

Nákup Panteonu je v posledních šesti letech již třináctou akvizicí skupiny Albatros, kterou ovládá miliardářské duo Jaroslav a Silke Horákovi. Naposledy do portfolia AM přibylo Nakladatelství Vyšehrad, jehož nákup proběhl letos v březnu. Akvizice Panteonu by skupině Albatros Media mělo přinést zvýšení konsolidovaného ročního obratu na cca jednu miliardu korun. Panteon se stává šestnáctým nakladatelstvím skupiny Albatros Media.

Tituly Panteonu patří k bestsellerům tuzemského trhu. Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, vyšel Česku v roce 2012 a doposud se jej prodalo více než 150 tisíc výtisků. Následovaly další úspěšné autorovy knihy: Analfabetka, která uměla počítat a Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel). Pokračování největšího autorova bestselleru o stoletém staříkovi, román s názvem Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět, vydá Panteon v únoru 2019 již jako člen skupiny Albatros Media.

"Nerad bych ale opomenul také další zajímavé a oceňované autory a autorky, které díky nákupu Panteonu obohatí naše portfolio. Patří mezi ně například Malcolm MackayChristofer Carlsson, Olivier Truc, Dolores Redondo nebo Denise Mina," uvedl Kadlec.

Skupina Albatros Media dosáhla v loňském roce konsolidovaných tržeb ve výši cca 900 milionů korun. To jí z hlediska objemu tržeb řadí v Česku na druhé místo knižního trhu za Euromedia Group. Její produkce pokrývá více než 17 procent nakladatelského trhu. Vedle patnácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, EdikaManagement Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín a Vyšehrad) vlastní AM také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz a Palmknihy.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • HBO Europe: premiéra nové, šestidílné špionážní minisérie Bez vědomí bude na HBO a HBO Go 17. listopadu. Na HBO Go bude uvedeno vůbec poprvé v historii české produkce HBO všech šest epizod najednou.

  • Brutal Assault: jedním z headlinerů dalšího ročníku velkého metalového festivalu, který se koná v Josefově u Jaroměře, se stanou britští gothic metalisté Cradle of Filth.

  • Konektor Place: seskupení agentur získalo dva nové klienty - Playstation CZ (vztahy s médii) a Danone (sociální sítě).

  • Xindl X: vyprodal chystaný koncert v pražské hale Forum Karlín, který se koná na konci listopadu. Kapacita se pohybuje něco nad 3 tisíce lidí. V těchto dnech písničkářovi vychází Best of u Universal Music.

  • ACNielsen Czech Republic: výzkumná a analytická společnost v roce 2018 utržila 425 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 30 milionů více. Čistý zisk narostl z 5,5 milionu na 9,7 milionu korun.

  • Nutricia: novou marketingovou ředitelkou výrobce dětské a klinické výživy ze skupiny Danone se od 1. října stala Anna Zatorska (již 15 let ve skupině).

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Joker

Úchvatný, takřka geniální film, na druhou stranu z určitého aspektu chorý a nebezpečný snímek. Příběh Batmanova protivníka Jokera, který vznikl podle originálního scénáře, tedy nikoliv podle komiksové předlohy, je bezpochyby filmovou událostí letošního roku. Již jen díky dechberoucímu výkonu Joaquina Phoenixe v hlavní roli.

Phoenix se dostal mnohem dál, než u jiné své skvělé kreace - postavy Johnnyho Cashe ve Walk the Line (2005). Přerod frustrovaného a neúspěšného stand-up komika, trpícího mentální poruchou a přeludy, v masového zabijáka děsícího Gotham City, ve Phoenixově hypnotickém podání je mrazivá, až zrůdně krásná záležitost. Navíc podtržená netradiční hudbou islandské muzikantky Hildur Guðnadóttir. Těžko vzpomenout na nějaký film z posledních let, který by působil tak intenzivně a naléhavě. Phoenix, který takřka nesleze z plátna, se zde dotýká herecké nesmrtelnosti. A leckterého diváka přitom napadne, jakými vnitřními běsy asi trpí herec samotný.

Režisér Todd Phillips (Pařba ve Vegas, Týpci a zbraně) v Jokerovi komiksový svět novátorsky pojal jako realitu, tedy bez superschopností, superhrdinů nebo nějakých výraznějších akčních scén a honiček. Je to vlastně spíše psychologické drama až thriller, než klasický komiksový film. I to přispívá k hlavní kontroverzi: Joker na některých místech působí jako svůdná oslava zla. Bezpochyby (taky) pod vlivem tohoto filmů spáchá řada zlých lidí řadu zlých skutků. A je otázka: má film sloužit něčemu takovému? Mají se filmaři snažit, byť geniálně, zapůsobit na to negativní v každém člověku, co má každý někde v sobě, ale drtivá většina lidí to dokáže potlačit? Při sledování Jokera se možná část diváků o sobě dozví nehezké věci. I to je součást výjimečného filmového Jokera.