Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Knižní obr Albatros Media kupuje třinácté konkurenční nakladatelství

06:33, 16. 10. 2018

Tým kolem ředitele nakladatelského obra Albatros Media Václava Kadlece (foto) dokončil jednání o další akvizici na knižním trhu.

Podle informací Borovan.cz Albatros v pátek 12. října koupil 100 procent Nakladatelství Panteon. To je českým čtenářům známo především díky bestsellerovým titulům Jonase Jonassona Analfabetka, která uměla počítatZabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) a především Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Akvizicí Panteonu tak Albatros Media (AM) pokračuje v dlouhodobé strategii posílit pozici v segmentu fiction pro dospělé. Dosavadním vlastníkem Panteonu byl Roman Schmidt.

Nákup Panteonu je v posledních šesti letech již třináctou akvizicí skupiny Albatros, kterou ovládá miliardářské duo Jaroslav a Silke Horákovi. Naposledy do portfolia AM přibylo Nakladatelství Vyšehrad, jehož nákup proběhl letos v březnu. Akvizice Panteonu by skupině Albatros Media mělo přinést zvýšení konsolidovaného ročního obratu na cca jednu miliardu korun. Panteon se stává šestnáctým nakladatelstvím skupiny Albatros Media.

Tituly Panteonu patří k bestsellerům tuzemského trhu. Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, vyšel Česku v roce 2012 a doposud se jej prodalo více než 150 tisíc výtisků. Následovaly další úspěšné autorovy knihy: Analfabetka, která uměla počítat a Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel). Pokračování největšího autorova bestselleru o stoletém staříkovi, román s názvem Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět, vydá Panteon v únoru 2019 již jako člen skupiny Albatros Media.

"Nerad bych ale opomenul také další zajímavé a oceňované autory a autorky, které díky nákupu Panteonu obohatí naše portfolio. Patří mezi ně například Malcolm MackayChristofer Carlsson, Olivier Truc, Dolores Redondo nebo Denise Mina," uvedl Kadlec.

Skupina Albatros Media dosáhla v loňském roce konsolidovaných tržeb ve výši cca 900 milionů korun. To jí z hlediska objemu tržeb řadí v Česku na druhé místo knižního trhu za Euromedia Group. Její produkce pokrývá více než 17 procent nakladatelského trhu. Vedle patnácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, EdikaManagement Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín a Vyšehrad) vlastní AM také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz a Palmknihy.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Prostor: firma, vydávající knižní tituly ze segmentu beletrie, historie a kulturní dějiny, za rok 2018 utržila 21,4 milionu korun, v meziročním srovnání o 9 milionů více. Čistý zisk stoupl z 220 tisíc na 730 tisíc korun.

  • Walt Disney: dokončil převzetí zábavního a mediálního obra 21st Century Fox (filmové studio 20th Century Fox, majorita v National Geographic, Fox television network atd.) za 71 miliard dolarů. Firma Fox Rupperta Murdocha se dále soustředí jen na zpravodajské a sportovní kanály.

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.