Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Knižní obr Albatros Media kupuje třinácté konkurenční nakladatelství

06:33, 16. 10. 2018

Tým kolem ředitele nakladatelského obra Albatros Media Václava Kadlece (foto) dokončil jednání o další akvizici na knižním trhu.

Podle informací Borovan.cz Albatros v pátek 12. října koupil 100 procent Nakladatelství Panteon. To je českým čtenářům známo především díky bestsellerovým titulům Jonase Jonassona Analfabetka, která uměla počítatZabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) a především Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Akvizicí Panteonu tak Albatros Media (AM) pokračuje v dlouhodobé strategii posílit pozici v segmentu fiction pro dospělé. Dosavadním vlastníkem Panteonu byl Roman Schmidt.

Nákup Panteonu je v posledních šesti letech již třináctou akvizicí skupiny Albatros, kterou ovládá miliardářské duo Jaroslav a Silke Horákovi. Naposledy do portfolia AM přibylo Nakladatelství Vyšehrad, jehož nákup proběhl letos v březnu. Akvizice Panteonu by skupině Albatros Media mělo přinést zvýšení konsolidovaného ročního obratu na cca jednu miliardu korun. Panteon se stává šestnáctým nakladatelstvím skupiny Albatros Media.

Tituly Panteonu patří k bestsellerům tuzemského trhu. Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, vyšel Česku v roce 2012 a doposud se jej prodalo více než 150 tisíc výtisků. Následovaly další úspěšné autorovy knihy: Analfabetka, která uměla počítat a Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel). Pokračování největšího autorova bestselleru o stoletém staříkovi, román s názvem Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět, vydá Panteon v únoru 2019 již jako člen skupiny Albatros Media.

"Nerad bych ale opomenul také další zajímavé a oceňované autory a autorky, které díky nákupu Panteonu obohatí naše portfolio. Patří mezi ně například Malcolm MackayChristofer Carlsson, Olivier Truc, Dolores Redondo nebo Denise Mina," uvedl Kadlec.

Skupina Albatros Media dosáhla v loňském roce konsolidovaných tržeb ve výši cca 900 milionů korun. To jí z hlediska objemu tržeb řadí v Česku na druhé místo knižního trhu za Euromedia Group. Její produkce pokrývá více než 17 procent nakladatelského trhu. Vedle patnácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, EdikaManagement Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín a Vyšehrad) vlastní AM také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz a Palmknihy.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2019 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 5 milionů. Čistý zisk klesl z 580 tisíc na 220 tisíc korun.

  • Samba.ai: český startup, který se věnuje personalizaci a automatizaci marketingu pomocí umělé inteligence (personalizace e-commerce), expanduje do zahraničí. Po prvotních spolupracích s klienty z Velké Británie nebo severní Evropy otevírá pobočku v USA, v Palo Altu v San Jose. Od expanze na největší marketingový trh si slibuje nejen růst obchodu a klientů, ale také nové příležitosti pro rozvoj produktu.

  • MetroZoom: firma ze skupiny BigBoard Praha, která prodává síť téměř 1200 citylightů a cca 22 tisíc maloformátových reklam v pražském metru, byla zastavena ve prospěch J&T Banka " a to k zajištění dluhů vymezených v zástavní smlouvě do celkové výše 3,8 miliardy korun".

  • Unilever ČR: velký distributor kosmetických a potravinových výrobků (Knorr, Algida, Dove, Míša, Savo, Rexona atd.) a současně reklamní zadavatel v roce 2019 utržil 4,34 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 263 milionů více. Čistý zisk klesl ze 147 milionů na 55 milionů korun.

  • Jaromír Soukup: mediální podnikatel a nejvytíženější moderátor minimálně v Evropě vydává knihu Takový jsem já (Empresa Media)."Čtenáři se mohou těšit na 170 stran srozumitelných a fakty podepřených názorů známé osobnosti veřejného života k rozličným tématům," láká vydavatel. K dispozici kromě jiného na internetovém obchodě www.soukupshop.cz.

  • Škoda Auto: s okamžitou platností se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti německý manažer Thomas Schäfer. Na této pozici po téměř pěti letech vystřídal Bernharda Maiera. Schäfer od roku 2015 zastával funkci předsedy představenstva a výkonného ředitele Volkswagen Group South Africa, kde zodpovídal za rozvoj koncernových značek v regionu subsaharské Afriky.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.