Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Knižní obr Albatros Media kupuje třinácté konkurenční nakladatelství

06:33, 16. 10. 2018

Tým kolem ředitele nakladatelského obra Albatros Media Václava Kadlece (foto) dokončil jednání o další akvizici na knižním trhu.

Podle informací Borovan.cz Albatros v pátek 12. října koupil 100 procent Nakladatelství Panteon. To je českým čtenářům známo především díky bestsellerovým titulům Jonase Jonassona Analfabetka, která uměla počítatZabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) a především Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Akvizicí Panteonu tak Albatros Media (AM) pokračuje v dlouhodobé strategii posílit pozici v segmentu fiction pro dospělé. Dosavadním vlastníkem Panteonu byl Roman Schmidt.

Nákup Panteonu je v posledních šesti letech již třináctou akvizicí skupiny Albatros, kterou ovládá miliardářské duo Jaroslav a Silke Horákovi. Naposledy do portfolia AM přibylo Nakladatelství Vyšehrad, jehož nákup proběhl letos v březnu. Akvizice Panteonu by skupině Albatros Media mělo přinést zvýšení konsolidovaného ročního obratu na cca jednu miliardu korun. Panteon se stává šestnáctým nakladatelstvím skupiny Albatros Media.

Tituly Panteonu patří k bestsellerům tuzemského trhu. Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, vyšel Česku v roce 2012 a doposud se jej prodalo více než 150 tisíc výtisků. Následovaly další úspěšné autorovy knihy: Analfabetka, která uměla počítat a Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel). Pokračování největšího autorova bestselleru o stoletém staříkovi, román s názvem Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět, vydá Panteon v únoru 2019 již jako člen skupiny Albatros Media.

"Nerad bych ale opomenul také další zajímavé a oceňované autory a autorky, které díky nákupu Panteonu obohatí naše portfolio. Patří mezi ně například Malcolm MackayChristofer Carlsson, Olivier Truc, Dolores Redondo nebo Denise Mina," uvedl Kadlec.

Skupina Albatros Media dosáhla v loňském roce konsolidovaných tržeb ve výši cca 900 milionů korun. To jí z hlediska objemu tržeb řadí v Česku na druhé místo knižního trhu za Euromedia Group. Její produkce pokrývá více než 17 procent nakladatelského trhu. Vedle patnácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, EdikaManagement Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín a Vyšehrad) vlastní AM také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz a Palmknihy.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.