Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Knižní obr Albatros Media kupuje třinácté konkurenční nakladatelství

06:33, 16. 10. 2018

Tým kolem ředitele nakladatelského obra Albatros Media Václava Kadlece (foto) dokončil jednání o další akvizici na knižním trhu.

Podle informací Borovan.cz Albatros v pátek 12. října koupil 100 procent Nakladatelství Panteon. To je českým čtenářům známo především díky bestsellerovým titulům Jonase Jonassona Analfabetka, která uměla počítatZabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) a především Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Akvizicí Panteonu tak Albatros Media (AM) pokračuje v dlouhodobé strategii posílit pozici v segmentu fiction pro dospělé. Dosavadním vlastníkem Panteonu byl Roman Schmidt.

Nákup Panteonu je v posledních šesti letech již třináctou akvizicí skupiny Albatros, kterou ovládá miliardářské duo Jaroslav a Silke Horákovi. Naposledy do portfolia AM přibylo Nakladatelství Vyšehrad, jehož nákup proběhl letos v březnu. Akvizice Panteonu by skupině Albatros Media mělo přinést zvýšení konsolidovaného ročního obratu na cca jednu miliardu korun. Panteon se stává šestnáctým nakladatelstvím skupiny Albatros Media.

Tituly Panteonu patří k bestsellerům tuzemského trhu. Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, vyšel Česku v roce 2012 a doposud se jej prodalo více než 150 tisíc výtisků. Následovaly další úspěšné autorovy knihy: Analfabetka, která uměla počítat a Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel). Pokračování největšího autorova bestselleru o stoletém staříkovi, román s názvem Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět, vydá Panteon v únoru 2019 již jako člen skupiny Albatros Media.

"Nerad bych ale opomenul také další zajímavé a oceňované autory a autorky, které díky nákupu Panteonu obohatí naše portfolio. Patří mezi ně například Malcolm MackayChristofer Carlsson, Olivier Truc, Dolores Redondo nebo Denise Mina," uvedl Kadlec.

Skupina Albatros Media dosáhla v loňském roce konsolidovaných tržeb ve výši cca 900 milionů korun. To jí z hlediska objemu tržeb řadí v Česku na druhé místo knižního trhu za Euromedia Group. Její produkce pokrývá více než 17 procent nakladatelského trhu. Vedle patnácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, EdikaManagement Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín a Vyšehrad) vlastní AM také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz a Palmknihy.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.