Informace Borovan.cz potvrzeny: švédský koncern MTG nyní ohlásil prodej 95 procent bulharské televizní skupiny Nova Broadcasting Group. Pro připomenutí - je to aktivum, ... celý článek
Optimismus v byznysovém království Simony Kijonkové (foto). Logistická služba pro e-shopy Zásilkovna a firmy ve skupině Packeta v letošním roce čekají celkový obrat ... celý článek
Nejvyšší částku - jeden milion korun - získala od filmového fondu v rámci výzvy "vývoj celovečerního hraného filmu" produkce Mimesis Film Jana Macoly (foto) na projekt ... celý článek
Útraty desítek tisíc diváků za osm letních festivalů v Česku dosáhly 630 milionů korun. Z toho 37 procent, tedy 233 milionů, připadlo na vstupné a další služby pořadatelů.
Zbytek, tedy 397 milionů korun, spolkly výdaje za stravu, ubytování, dopravu, nákupy apod. Průměrná útrata na jednoho návštěvníka dosahovala cca 4 834 korun na osobu. Vyplývá to ze studie, kterou si nechala vypracovat oborová Festivalová asociace (FESTAS).
Zpracována byla čísla za rok 2017. Studie se týkala osmi členských hudebních festivalů - Beats for Love, Brutal Assault (foto), Let it Roll, Mighty Sounds, Přeštěnice, Rock for People, Sázavafest a Vysmáté léto. Celková návštěvnost těchto osmi festivalů dosáhla v roce 2017 přes 130 tisíc návštěvníků z více než 60 zemí celého světa.
Další peníze do tohoto výseku hudebního průmyslu nalili pořadatelé a jejich dodavatelé - souhrnná suma rozpočtů všech těchto open air festů přesáhla 254 milionů korun.
Podle autorů studie, společnosti Economic Impact Art, výdaje pořadatelů i návštěvníků festivalů měly dopad na celkové zvýšení obratu české ekonomiky přibližně o 1,1 miliardy Kč (zahrnuje obraty pořadatelů a jejich dodavatelů i obraty stánkařů, hotelů, restaurací, dopravců atd. a jejich dodavatelů). Čistá produkce tuzemských podniků se zvýšila o 979 milionů korun (bez DPH, spotřebních
daní a plateb pořadatelů do zahraničí), z toho hrubá přidaná hodnota tvořila 384 milionů korun.
Kvůli organizaci festivalů a nabídce služeb bylo potřeba zaměstnat tisíce pracovníků, kteří odvedli práci odpovídající cca 517 celoročním plným úvazkům. Zaměstnancům všech zúčastněných podniků byly vyplaceny mzdy a pojištění ve výši přes 135 milionů korun. Zisk českých firem a podnikatelů (OSVČ) se zvýšil cca o 139 milionů.
Státu bylo podle studie odvedeno cca 118 milionů korun na dani z přidané hodnoty (DPH) a spotřebních daních. Dále veřejným rozpočtům plynuly daně z příjmů, odvody na sociální a zdravotní pojištění a poplatky okolním obcím. Celkem veřejné rozpočty získaly tímto způsobem více než 201 milionů korun.
Podle autorky studie Terezy Raabové tak 1 koruna vložená do organizace festivalů vygenerovala obrat české ekonomiky ve výši 4,50 koruny a odvody do veřejných rozpočtů ve výši 0,80 koruny.
Česká televize: nový seriál Zkáza Dejvického divadla začne vysílat od pondělí 4. března, 21:05. Režie Miroslav Krobot, 6 epizod.
Seznam.cz: majitel a miliardář Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva Seznam.cz a nadále nebude ani jeho členem. Na pozici předsedy představenstva se budou střídat tři stávající místopředsedové. Změna v čele statutárního orgánu proběhne vždy jednou za čtyři měsíce. Prvním předsedou představenstva se v novém uspořádání stává Pavel Zima, v červnu tohoto roku ho ve funkci vystřídá Tomáš Kapalín.
TV Nova: nasadí nový řachací seriál Kameňák od pátku 22. února, prime time. V hlavních rolích Václav Vydra, Pavel Kikinčuk, Veronika Žilková, Martin Dejdar, Alice Bendová a Oldřich Navrátil.
Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.
Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.
Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.