Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Televize Nova zdraží reklamu v průměru o 12 procent

15:05, 22. 10. 2018

Tým kolem obchodního ředitele TV Nova Jana Vlčka (foto) si věří. Vzhledem k vysoké poptávce inzerentů a ekonomické konjunktuře v Česku připravil ne úplně zanedbatelné průměrné zdražení reklamy na největší komerční televizi v roce 2019.

Podle informací Borovan.cz by se cena reklamy (tj. cena za GRP v cílové skupině 15 až 54) na TV Nova od ledna 2019 měla zvýšit v průměru o 12 procent. "Jedná se o základní úpravu ceny při průměrném umístění kampaně v průběhu celého roku. Vzhledem k tomu, že ne každý klient investuje "přesně průměrně", tak bude docházet k mírným odchylkám dle toho, v jaké struktuře přesně daný klient investice umístí," uvedl Vlček pro Borovan.cz.

Samotné navýšení referenčních CPP (cenu ratingového bodu při délce reklamního spotu 30 sekund) v jednotlivých pásmech podle objemu objednávky inzerenta se pohybuje z velké části okolo 7 procent. Kupříkladu referenční CPP v pásmu do 1,999 999 milionu korun bude od počátku příštího roku 25 114 koruny. Letos je to 23 471 koruny (meziroční nárůst o 7 procent).

Další procentní nárůst pak "obstarávají" o něco navýšené měsíční koeficienty - kupříkladu únorový koeficient se od ledna 2019 zvedne z 0,85 na 0,90, březnový z 1,05 na 1,10, květnový z 1,25 na 1,30 atd. Zvedají se koeficienty hlavně v high season.

Podle Vlčka je koncepčně nejzásadnějším posunem ve stavbě obchodních podmínek pro rok 2019 maximalizace synergií mezi TV a onlinem. "Kromě již zavedeného spojení formou ostatních mediálních kanálů zavádíme konkrétní produktové nabídky, které budou oba mediatypy propojovat a poskytovat klientům výrazně vyšší efektivitu mediálního zásahu. Když si klient vybere pořad/show jako hlavní partner a z pohledu positioningu a cílové skupiny se tento pořad k jeho značce opravdu hodí, spojí se s ním jak při vysílání, v upoutávkách a rozhovorech, tak v našem online portfoliu včetně sociálních sítí," doplnil pro Borovan.cz Vlček.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vogue CS: V24 Media, vydavatel časopisu Vogue v Česku a na Slovensku, předkládá trhu tato prodejní čísla - průměrný měsíční prodaný náklad v období září 2018 až únor 2019 - 20 447 kusů, počet předplatitelů k 13. březnu 4 670.

  • FTV Prima: ve spolupráci se slovenskou TV Joj připravuje další ročník show Česko Slovensko má talent 2019. První castingy se uskuteční začátkem dubna ve dvanácti českých městech.

  • Filmový a TV průmysl: podle aktuálních dat Motion Picture Association of America globální prodeje kinolístků v roce 2018 dosáhly 41,1 miliardy dolarů (meziročně plus procento). Segment home entertainment (filmové nosiče, streaming, downloading atd.) se loni pohyboval na úrovni 55,7 miliardy dolarů (plus 16 procent).

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.