Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Nova zdraží reklamu v průměru o 12 procent

15:05, 22. 10. 2018

Tým kolem obchodního ředitele TV Nova Jana Vlčka (foto) si věří. Vzhledem k vysoké poptávce inzerentů a ekonomické konjunktuře v Česku připravil ne úplně zanedbatelné průměrné zdražení reklamy na největší komerční televizi v roce 2019.

Podle informací Borovan.cz by se cena reklamy (tj. cena za GRP v cílové skupině 15 až 54) na TV Nova od ledna 2019 měla zvýšit v průměru o 12 procent. "Jedná se o základní úpravu ceny při průměrném umístění kampaně v průběhu celého roku. Vzhledem k tomu, že ne každý klient investuje "přesně průměrně", tak bude docházet k mírným odchylkám dle toho, v jaké struktuře přesně daný klient investice umístí," uvedl Vlček pro Borovan.cz.

Samotné navýšení referenčních CPP (cenu ratingového bodu při délce reklamního spotu 30 sekund) v jednotlivých pásmech podle objemu objednávky inzerenta se pohybuje z velké části okolo 7 procent. Kupříkladu referenční CPP v pásmu do 1,999 999 milionu korun bude od počátku příštího roku 25 114 koruny. Letos je to 23 471 koruny (meziroční nárůst o 7 procent).

Další procentní nárůst pak "obstarávají" o něco navýšené měsíční koeficienty - kupříkladu únorový koeficient se od ledna 2019 zvedne z 0,85 na 0,90, březnový z 1,05 na 1,10, květnový z 1,25 na 1,30 atd. Zvedají se koeficienty hlavně v high season.

Podle Vlčka je koncepčně nejzásadnějším posunem ve stavbě obchodních podmínek pro rok 2019 maximalizace synergií mezi TV a onlinem. "Kromě již zavedeného spojení formou ostatních mediálních kanálů zavádíme konkrétní produktové nabídky, které budou oba mediatypy propojovat a poskytovat klientům výrazně vyšší efektivitu mediálního zásahu. Když si klient vybere pořad/show jako hlavní partner a z pohledu positioningu a cílové skupiny se tento pořad k jeho značce opravdu hodí, spojí se s ním jak při vysílání, v upoutávkách a rozhovorech, tak v našem online portfoliu včetně sociálních sítí," doplnil pro Borovan.cz Vlček.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Zásilkovna: služba pro zasílání zásilek mezi fyzickými osobami Mezi námi překonala hranici 2 milionů přepravených zásilek. Službu Zásilkovna spustila na konci dubna 2019. První milion přepravených zásilek byl překonán po roce fungování v květnu letošního roku.

  • FTV Prima: druhá komerční televize poprvé zkouší princip tzv. kinoautomatu Radúze Činčery. Diváci si budou moci hlasováním zvolit, zda v od neděle 4. října večer uvidí buď seriálovou novinku Einstein, nebo novou, čtvrtou řadu seriálu Polda.

  • Brutal Assault: největší metalový festival ve střední Evropě hlásí potvrzení 90 procent kapel z letošního odsunutého ročníku pro příští rok. Další BA by se měl konat 10. až 14. srpna 2021. Fandové se mohou těšit na kapely Mayhem, Bloodbath, Alcest, Arcturus, Cradle of Filth, Dark Funeral, Front Line Assembly, Katatonia, Mercyful Fate nebo Venom.

  • Zdeněk Bakala: miliardář věnoval cca 5,5 milionu korun a na rozjezd maďarského protivládního zpravodajského portálu Telex. V Česku Bakala v minulosti posílal štědré dary vybraným politickým stranám.

  • Microsoft: obří holding kupuje vývojářské studio Bethesda Softworks, které stojí za herními tituly jako The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM nebo Quake. Objem akvizice se pohybuje na úrovni 7,5 miliardy dolarů. Microsoft na podzim chystá uvést na trh další herní konzole řady Xbox - Series X a Series S.

  • TV Nova: třetí díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 19. září dosáhl 28,53 procenta share v 15 - 54 a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 759 tisíc diváků. Čísla sledovanosti dalších nováckých pořadů v uplynulém týdnu: Televizní noviny 37,30 procenta diváků v CS 15-54, seriál Ulice 33,17 procenta v cílové skupině 15 - 54 a Ordinace v růžové zahradě 2  - 16,27 procenta diváků v CS 15 - 54.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.