Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Televize Nova zdraží reklamu v průměru o 12 procent

15:05, 22. 10. 2018

Tým kolem obchodního ředitele TV Nova Jana Vlčka (foto) si věří. Vzhledem k vysoké poptávce inzerentů a ekonomické konjunktuře v Česku připravil ne úplně zanedbatelné průměrné zdražení reklamy na největší komerční televizi v roce 2019.

Podle informací Borovan.cz by se cena reklamy (tj. cena za GRP v cílové skupině 15 až 54) na TV Nova od ledna 2019 měla zvýšit v průměru o 12 procent. "Jedná se o základní úpravu ceny při průměrném umístění kampaně v průběhu celého roku. Vzhledem k tomu, že ne každý klient investuje "přesně průměrně", tak bude docházet k mírným odchylkám dle toho, v jaké struktuře přesně daný klient investice umístí," uvedl Vlček pro Borovan.cz.

Samotné navýšení referenčních CPP (cenu ratingového bodu při délce reklamního spotu 30 sekund) v jednotlivých pásmech podle objemu objednávky inzerenta se pohybuje z velké části okolo 7 procent. Kupříkladu referenční CPP v pásmu do 1,999 999 milionu korun bude od počátku příštího roku 25 114 koruny. Letos je to 23 471 koruny (meziroční nárůst o 7 procent).

Další procentní nárůst pak "obstarávají" o něco navýšené měsíční koeficienty - kupříkladu únorový koeficient se od ledna 2019 zvedne z 0,85 na 0,90, březnový z 1,05 na 1,10, květnový z 1,25 na 1,30 atd. Zvedají se koeficienty hlavně v high season.

Podle Vlčka je koncepčně nejzásadnějším posunem ve stavbě obchodních podmínek pro rok 2019 maximalizace synergií mezi TV a onlinem. "Kromě již zavedeného spojení formou ostatních mediálních kanálů zavádíme konkrétní produktové nabídky, které budou oba mediatypy propojovat a poskytovat klientům výrazně vyšší efektivitu mediálního zásahu. Když si klient vybere pořad/show jako hlavní partner a z pohledu positioningu a cílové skupiny se tento pořad k jeho značce opravdu hodí, spojí se s ním jak při vysílání, v upoutávkách a rozhovorech, tak v našem online portfoliu včetně sociálních sítí," doplnil pro Borovan.cz Vlček.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Bezrealitky.cz: provozní firma Pricetown v roce 2017 navýšila tržby z 11,6 milionu na 21 milionů korun. Čistý zisk se meziročně zvedl z 200 tisíc na 4,6 milionu korun. Inzertní portál Bezrealitky.cz spoluvlastní Media Bohemia a Rockaway.

  • CineXpress: reklamní agentura, která se specializuje na prodej kinoreklamy v provozech CineStar a Golden Apple Cinema Zlín, v roce 2017 utržila téměř 54 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil ze 6,4 milionu na 7,1 milionu korun.

  • Slevomat.cz: zážitkový portál rozjel novou cestovní kancelář CK Zanzo (stejnojmenná provozní firma), která bude nabízet zájezdy do exotických destinací.

Hit dne

Born of Osiris: The Accursed

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny

Lepší, to znamená akčnější a nápaditější, než předchozí film Fantastická zvířata a kde je najít (2016). I když vezmeme v potaz, že "jednička" byla z velké části nutnou expozicí, uvedením do děje, film se nesnesitelně táhl, občas zamrzl a v porovnání třeba s předchozí sérií o Harrym Potterovi postrádal atmosféru. Grindelwaldovy zločiny jsou naštěstí jiné kafe, opět se prokázalo, že není nad to, když do akce vstoupí pořádný záporák.

Byť u dvojky je v podstatě stejný tým hlavních tvůrců (režie David Yates, scénář J. K. Rowling, kamera Philippe Rousselot), děj znatelně zrychluje. Rozehrává se zde gejzír napínavých honiček, kouzelnických soubojů a kreativních nápadů, lechtající fantazii diváka. Teprve nyní svět Mloka Scamandera/J. K. Rowling pořádně ukazuje svou vzrušující a fantaskní tvář. Zásluhu na tom má i vstup těžkých hereckých vah - pořádně vyparáděného Johnnyho Deppa coby mocichtivého kouzelníka Grindelwalda a Jude Lawa jako mladého Brumbála.

I přes zařazení vyššího rychlostního stupně se filmaři neubránili některým bolestně hluchým scénám. Zejména lze vypíchnout první fázi scény ze hřbitova, ve které dojde na lopotné vysvětlování a nezbytnou retrospektivu. Část diváků zde usne a část vytáhne papír a tužku a začne si kreslit vztahového pavouka, aby se vůbec vyznala v ději (druhá fáze s Grindelwaldovým projevem a čarováním je naprosto jiná liga). Filmu by určitě slušely trochu přísnější střihačovy nůžky. Přesto Grindelwaldovy zločiny začínají konečně fungovat jako moderní a dobře udělaná pohádka pro celou rodinu. A hlavně se dost těšíte na třetí díl.