Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Televize Nova zdraží reklamu v průměru o 12 procent

15:05, 22. 10. 2018

Tým kolem obchodního ředitele TV Nova Jana Vlčka (foto) si věří. Vzhledem k vysoké poptávce inzerentů a ekonomické konjunktuře v Česku připravil ne úplně zanedbatelné průměrné zdražení reklamy na největší komerční televizi v roce 2019.

Podle informací Borovan.cz by se cena reklamy (tj. cena za GRP v cílové skupině 15 až 54) na TV Nova od ledna 2019 měla zvýšit v průměru o 12 procent. "Jedná se o základní úpravu ceny při průměrném umístění kampaně v průběhu celého roku. Vzhledem k tomu, že ne každý klient investuje "přesně průměrně", tak bude docházet k mírným odchylkám dle toho, v jaké struktuře přesně daný klient investice umístí," uvedl Vlček pro Borovan.cz.

Samotné navýšení referenčních CPP (cenu ratingového bodu při délce reklamního spotu 30 sekund) v jednotlivých pásmech podle objemu objednávky inzerenta se pohybuje z velké části okolo 7 procent. Kupříkladu referenční CPP v pásmu do 1,999 999 milionu korun bude od počátku příštího roku 25 114 koruny. Letos je to 23 471 koruny (meziroční nárůst o 7 procent).

Další procentní nárůst pak "obstarávají" o něco navýšené měsíční koeficienty - kupříkladu únorový koeficient se od ledna 2019 zvedne z 0,85 na 0,90, březnový z 1,05 na 1,10, květnový z 1,25 na 1,30 atd. Zvedají se koeficienty hlavně v high season.

Podle Vlčka je koncepčně nejzásadnějším posunem ve stavbě obchodních podmínek pro rok 2019 maximalizace synergií mezi TV a onlinem. "Kromě již zavedeného spojení formou ostatních mediálních kanálů zavádíme konkrétní produktové nabídky, které budou oba mediatypy propojovat a poskytovat klientům výrazně vyšší efektivitu mediálního zásahu. Když si klient vybere pořad/show jako hlavní partner a z pohledu positioningu a cílové skupiny se tento pořad k jeho značce opravdu hodí, spojí se s ním jak při vysílání, v upoutávkách a rozhovorech, tak v našem online portfoliu včetně sociálních sítí," doplnil pro Borovan.cz Vlček.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.