Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zfúzované mediazastupitelství Media Club prodalo reklamu téměř za 4 miliardy

Jeden z největších hráčů na trhu s televizní reklamou, primácké mediazastupitelství Media Club (MC), v roce 2017 díky fúzi a růstu celkového trhu s inzercí navýšil tržby o stovky milionů korun.

Tržby Media Clubu, který zastupuje kanály Primy, Barrandov Group, skupiny Óčko, tematické kanály atmedia atd., loni dosáhly 3,994 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 726 milionů korun více. Pro porovnání obou roků je však důležité vědět, že v roce 2017 došlo k fúzi MC a sesterského zasatupitelství Radio United Services (RUS; Country RadioSignál Rádio, Beat, rádio Kiss, zastupování Impulsu atd.). Jen samotné RUS v roce 2016 utržilo 441 milionů.

Na hrubých tržbách z TV reklamy (před bonusy) Media Club získal 3,45 miliardy korun. TV tržby očištěné od bonusů dosáhly 3,383 miliardy (o rok dříve 2,997 miliardy) - z toho televizní inzerce 3,118 miliardy (2,759 miliardy), sponzoring 242 milionů (217 milionů) a product placement 14 milionů. Na hrubé tržby z prodeje rozhlasové reklamy (před bonusy) připadlo 488 milionů. Tržby z online reklamy před bonusy dosáhly 124 milionů korun (o rok dříve 117 milionů).

Celkový zisk Media Clubu za rok 2017 činil 78 milionů, o rok dříve to bylo 147 milionů. Mediazastupitelství loni poslalo akcionářům dividendu 50 milionů. Firma očekává v letošním roce pokračování růst, zejména v segmentu televizní reklamy. "V případě prodeje online a rozhlasové reklamy předpokládáme pouze mírný nárůst tržeb i zisku z těchto aktivit".

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Lady Gaga: americká zpěvačka vydává na labelu Universal Music šesté album Chromatica. To bude k dispozici v různých fyzických formátech včetně vinylů, a to v různých barvách. Zpěvačka Lady Gaga, držitelka Oscara, Zlatého glóbu a Grammy doposud prodala více než 35 milionů alb a připsala si již více než 32 miliard streamů.

  • nangu.TV: firma, nabízející v Česku a v zahraničí IPTV a OTT řešení, ve fiskálním roce 2018/2019 (skončil v březnu), utržila 204 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 88 milionů korun. Z celkové sumy na prodej zboží (set top boxy, hardware) připadlo 122 milionu (o rok dříve 39 milionů). Čistý zisk společnosti vzrostl ze 3 milionů na 11,1 milionu korun.

  • Daniel Křetínský: antimonopolní úřad povolil spojení soutěžitelů spočívající v možnosti Křetínského společnosti Czech Print Center - Development nabýt přímou kontrolu nad tiskárnami Europrint (podnik z impéria magnáta v exilu Františka Savova). Obě firmy podnikají na trhu polygrafické výroby časopisů, knih a ostatních tiskovin.

  • 3Bobule: třetí snímek z vinařské série režiséra Martina Koppa proběhne i přes současný stav 25. června tohoto roku. Původně měl přijít film z vinařského prostředí do kin 12. března, ale přesně v tu dobu vypukla pandemie koronaviru a všech 180 kinosálů, kde byl snímek připraven k promítání, se zavřelo. Produkce Tomáš Vican, distribuce Bioscop.

  • Rockaway Capital: investiční skupina Jakuba Havrlanta hledá nového kandidáta/kandidátku na pozici PR manažera a tiskového mluvčího. Ten/ta nahradí dosavadní mluvčí Michaelu Papežovou, která se od léta přesouvá do externí pozice.

  • TV Nova: stejně jako dlouhodobé seriály si i cooking show MasterChef Česko dá letní pauzu. Vysílání kuchařské show se přeruší po epizodě, kterou televize uvede 10. června. Pořad se na obrazovky vrátí opět na konci léta.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.