Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Zfúzované mediazastupitelství Media Club prodalo reklamu téměř za 4 miliardy

Jeden z největších hráčů na trhu s televizní reklamou, primácké mediazastupitelství Media Club (MC), v roce 2017 díky fúzi a růstu celkového trhu s inzercí navýšil tržby o stovky milionů korun.

Tržby Media Clubu, který zastupuje kanály Primy, Barrandov Group, skupiny Óčko, tematické kanály atmedia atd., loni dosáhly 3,994 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 726 milionů korun více. Pro porovnání obou roků je však důležité vědět, že v roce 2017 došlo k fúzi MC a sesterského zasatupitelství Radio United Services (RUS; Country RadioSignál Rádio, Beat, rádio Kiss, zastupování Impulsu atd.). Jen samotné RUS v roce 2016 utržilo 441 milionů.

Na hrubých tržbách z TV reklamy (před bonusy) Media Club získal 3,45 miliardy korun. TV tržby očištěné od bonusů dosáhly 3,383 miliardy (o rok dříve 2,997 miliardy) - z toho televizní inzerce 3,118 miliardy (2,759 miliardy), sponzoring 242 milionů (217 milionů) a product placement 14 milionů. Na hrubé tržby z prodeje rozhlasové reklamy (před bonusy) připadlo 488 milionů. Tržby z online reklamy před bonusy dosáhly 124 milionů korun (o rok dříve 117 milionů).

Celkový zisk Media Clubu za rok 2017 činil 78 milionů, o rok dříve to bylo 147 milionů. Mediazastupitelství loni poslalo akcionářům dividendu 50 milionů. Firma očekává v letošním roce pokračování růst, zejména v segmentu televizní reklamy. "V případě prodeje online a rozhlasové reklamy předpokládáme pouze mírný nárůst tržeb i zisku z těchto aktivit".

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zásilkovna: logistická firma nasazuje robotické zařízení pro výdej zásilky Z-bot. První Z-bot je umístěn v OC Chodov v Praze. Maximální kapacita Z-botu je až 315 zásilek denně. Pokud se služba ujme, Zásilkovna umístí zařízení v dalších obchodních centrech (Praha a další města Česka).

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.