Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Diváci za tři kvartály v českých kinech utratili za lístky přes 1,5 miliardy

13:01, 2. 11. 2018

Nárůst cen vstupenek do kinosálů žene nahoru celkový peněžní objem českého kinotrhu. Ten by podle všeho mohl přesáhnout loňské hodnoty za celý rok a to i při meziročně snížené návštěvě.

Průměrná cena kinovstupenky činila za celý rok 2017 v Česku 131,57 koruny. Za tři kvartály 2018 je to již 137,50 koruny, tedy téměř o 6 korun více. Diváci od ledna do září 2018 za lístky do kina utratili 1,519 miliardy korun. V meziročním srovnání za stejná období to je o 49 milionů více. Do kinosálů dorazilo 11,05 milionu diváků. Za tři čtvrtletí 2017 to bylo o 200 tisíc více.

Ze zářijových premiér nejvíce divácké peněženky oslovila tuzemská řachanda Rudolfa Havlíka Po čem muži touží (foto), která vstoupila do kin 20. září. Do konce devátého měsíce utržila přes 33 milionů korun, na výkony Anny Polívkové a Jiřího Langmajera bylo zvědavo cca 230 tisíc diváků.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.