Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kabelovému operátorovi UPC v třetím kvartálu 2018 nejvíce narostl telefonní segment

12:20, 9. 11. 2018

Triple play operátor UPC Česká republika rostl v třetím kvartálu 2018 o tisíce předplatitelů ve všech segmentech - televize, internet i telefon. Jediný pokles vykázala analogová televize.

Celkový počet televizních předplatitelů (analog i digitál) UPC na konci letošního září dosáhl 536 800, v mezikvartálním srovnání o 2400 více. Rostla především digitální televize - 364 200 (mezikvartálně +3800), naopak analogová TV spadla o 1400 na 172 600 předplatitelů. Největší růst vykázali zájemci o telefonní předplatné - o 5900 na 184 700. Počet internetových předplatitelů se v třetím čtvrtletí zvedl na 503 300 (+1900).

Digitální služby společnosti UPC v Česku byly na konci 3. čtvrtletí 2018 zpřístupněny až pro 1 524 000 domácností, což meziročně představuje růst až o 41 200 domácností. Je to výsledek pokračujících investicí do rozšiřování kabelové sítě, které jsou součástí investičního plánu mateřské společnosti Liberty Global s názvem GigaWorld, zaměřeného na rozšíření širokopásmové giga-ready infrastruktury.

Tuzemská UPC je součást dealu mezi Liberty Global a Vodafone Group o odprodeji některých evropských aktiv, konkrétně poboček UPC v Česku, NěmeckuMaďarsku Rumunsku. Vodafone Czech Republic by se tak dostal k nabídce televizního obsahu a především k vlastním pevným internetovým přípojkám. Operace ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů (hlavně se čeká na stanovisko německého) a Evropské komise. Verdikt by měl padnout někdy v první polovině roku 2019.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Punk Film: punková filmová a TV produkce (pohádka Čertí brko) skončila v roce 2018 v čistém zisku 2,2 milionu korun. O rok dříve net profit činil 2 miliony.

  • Filmový fond: poslanecká sněmovna zvolila dva nové radní fondu na tříleté období. V prvním kole uspěla Tereza Czesany Dvořáková a Ondřej Zach.

  • AdActive: internetové mediazastupitelství ze skupiny Vltava Labe Media v roce 2018 utržilo téměř 89 milionů (meziročně plus 19 milionů). Čistý zisk v daném období činil 600 tisíc korun (o rok dříve byla firma v minusu 2 miliony korun). AdActive letos na jaře zfúzovalo s VLM.

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.