Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Výrobci gramofonů Pro-Ject klesly tržby o 100 milionů, prodal o desítky tisíc přístrojů méně

11:32, 12. 11. 2018

Největšímu českému výrobci gramofonů SEV Litovel uničovského podnikatele Jiřího Mencla, který rovněž vyrábí rotory a cívky pro Märklin a součástky pro automobilový průmysl, loni výrazně propadl výkon.

Tržby výrobce gramofonů v roce 2017 klesly ze 428 milionů na 326 milionů korun. Důvodem poklesu mělo být "snížení skladových zásob u odběratele firmy". Prodej gramofonů se snížil ze 124 tisíc na 89 tisíc v loňském roce.

SEV Litovel rovněž v uplynulých dvou letech investovala 150 milionů do do nákupu a výstavby nových hal a pořízení nových obráběcích strojů. Čistý zisk v roce 2017 spadl o 10 milionů na stále slušných 57 milionů korun. Odpisy činily 22 milionů.

Nosným programem SEV je výroba gramofonů pro rakouskou společnost Audio Systems. Ve světě jsou prodávány ve více než 60 zemích pod značkou Pro-Ject (foto). Kromě Pro-Ject Menclova společnost produkuje  gramofony i pro značky ThorensCrosleyMusic Hall nebo Block.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.