Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Energetický obr innogy posílá miliony korun filmovým producentům Marhoulovi a Erbenovi

14:25, 26. 11. 2018

Velká energetická skupina innogy pokračuje v rozdílení desítek milionů korun českým filmovým producentům, festivalům a scenáristům.

Celková částka innogy na rozvoj tuzemské kinematografie pro rok 2019 opět přesáhne 25 milionů korun. Z toho miliony získaly tři celovečerní projekty s premiérou v příštím roce - Nabarvené ptáče Václava Marhoula (na fotce vpravo), Teroristka Radka Bajgara (producent Petr Erben) a Poslední aristokratka Jiřího Vejdělka (tandem Ondřej Zima a Silvie Michajlová z Evolution Films). Další peníze pak dostanou organizátoři karlovarského filmového festivalu nebo scenáristické talentové soutěže.

Tvůrci Teroristky (hlavní role Iva Janžurová) nyní dokončili hrubý střih. Premiéra je naplánována na 4. dubna 2019. Černobílý velkofilm Nabarvené ptáče s řadou zahraničních hvězd jako Stellan SkarsgårdUdo KierHarvey Keitel (foto vlevo), Julian Sands atd. podle stejnojmenného knižního bestselleru vstoupil do fáze postprodukce (září až únor 2019), střih byl dokončen v září. Česká premiéra je stanovena na 11. září 2019 (distributor Bioscop/AQS). V jednání jsou nyní napřímo dva zahraniční distributoři - Sony Pictures (USA) a Kino Świat (Polsko) - plus devět sales agentů.

Innogy (majitel stejnojmenný německý koncern) nalévá peníze do tuzemského filmového průmyslu již 14 let. Za tu dobu podpořil bezmála 70 celovečerních snímků (Tátova volha, Anděl Páně 2, Teorie tygra, Ženy v pokušení, Kobry a Užovky, Čertí brko atd.). Souhrnná částka podpory překročila 300 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.