Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Energetický obr innogy posílá miliony korun filmovým producentům Marhoulovi a Erbenovi

14:25, 26. 11. 2018

Velká energetická skupina innogy pokračuje v rozdílení desítek milionů korun českým filmovým producentům, festivalům a scenáristům.

Celková částka innogy na rozvoj tuzemské kinematografie pro rok 2019 opět přesáhne 25 milionů korun. Z toho miliony získaly tři celovečerní projekty s premiérou v příštím roce - Nabarvené ptáče Václava Marhoula (na fotce vpravo), Teroristka Radka Bajgara (producent Petr Erben) a Poslední aristokratka Jiřího Vejdělka (tandem Ondřej Zima a Silvie Michajlová z Evolution Films). Další peníze pak dostanou organizátoři karlovarského filmového festivalu nebo scenáristické talentové soutěže.

Tvůrci Teroristky (hlavní role Iva Janžurová) nyní dokončili hrubý střih. Premiéra je naplánována na 4. dubna 2019. Černobílý velkofilm Nabarvené ptáče s řadou zahraničních hvězd jako Stellan SkarsgårdUdo KierHarvey Keitel (foto vlevo), Julian Sands atd. podle stejnojmenného knižního bestselleru vstoupil do fáze postprodukce (září až únor 2019), střih byl dokončen v září. Česká premiéra je stanovena na 11. září 2019 (distributor Bioscop/AQS). V jednání jsou nyní napřímo dva zahraniční distributoři - Sony Pictures (USA) a Kino Świat (Polsko) - plus devět sales agentů.

Innogy (majitel stejnojmenný německý koncern) nalévá peníze do tuzemského filmového průmyslu již 14 let. Za tu dobu podpořil bezmála 70 celovečerních snímků (Tátova volha, Anděl Páně 2, Teorie tygra, Ženy v pokušení, Kobry a Užovky, Čertí brko atd.). Souhrnná částka podpory překročila 300 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vltava Labe Media: novými členy dozorčí rady vydavatelství se stali hoši z Penty - Marián Slivovič (investiční ředitel, aktivity skupiny v bankovním sektoru, masoprůmyslu, Prima banka) a Peter Andits (investiční manažer Penty).

  • Info.cz: konzervativní zpravodajský server, ve kterém má podíl miliardář Daniel Křetínský, spouští nový podcast s názvem Insider. Ten se zaměřuje na zákulisí businessu, politiky a médií. Pořad uvádí šéfredaktor Info.cz Michal Půr spolu s vydavatelem Tomášem Jirsou.

  • Publicis Groupe: komunikační skupina s aktivy i v Česku koupila datovou firmu Epsilon. Objem akvizice je 4,4 miliardy dolarů. Epsilon se specializuje na využití klientských dat pomocí vlastních platforem. Zaměstnává přibližně 9 tisíc lidí včetně 3700 datových specialistů a 2 tisíc technologických expertů.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Teroristka

Sympatický film, který by si však možná zasloužil delší a pečlivější práci dramaturga. Zatímco téma vyhoření vztahu, stárnutí a touha po změně u předchozího snímku Teorie tygra bylo padesátníkovi Radkovi Bajgarovi (v obou případech scénář a režie) evidentně blízké, díky čemuž film vyznívá lehce, energicky a uvěřitelně, u tragikomedie Teroristka musel hlavní autor více fabulovat a více balancovat na křídlech fantazie.

Ne všechny Bajgarovy nápady se podařilo ukočírovat nebo dotáhnout do konce. Jsou to povětšinou drobnosti, které však znalého diváku trochu dráždí: členové mysliveckého spolku pálí v obydlené zóně a mimo hon, jako by se nechumelilo, jindy další myslivec pohřbívá v pohodě mrtvého psa do země hned vedle řeky, elektrika do hlučící hospody vede externě tlustým kabelem přes jakýsi plot, takže není problém jej přeseknout, kriminálník, který se bojí vězení, ale ochotně spolupracuje s amatérem na přípravy vraždy atd. atd. Téma malého regionálního zla/šikany a vzpoury proti němu je jako tanec na platu s vejci - je to jemná hodinářská práce, kde hodně záleží na detailech.

Všechny tyto rezervy však zhusta přebíjí dva fantastické herecké výkony v hlavních rolích - Iva Janžurová coby učitelka, která celý život hlásala slušnost, aby v důchodu poznala, že na hrubý pytel patří hrubá záplata, a Martin Hofmann balancující na hraně mezi buransky mazaným lokálním šíbrem a bezcitným sociopatem. Zejména Janžurová v sobě umně dokáže skloubit tragiku i komiku osamělého outsidera na sebevražedné misi. Možná jen ten závěr sklouzává zbytečně do rozverné frašky, která trochu překrývá Bajgarův vážný apel na slušné lidi: braňte se. Bylo by škoda, kdyby zapadl.