Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinotrh směřuje k rekordu, prodeje lístků meziročně narostly o 100 milionů

14:45, 30. 11. 2018

Dva měsíce před uzavřením celoročních čísel mají provozovatelé a majitelé českých kin, filmoví distributoři i producenti důvod k optimismu.

Diváci za prvních deset měsíců 2018 za kinolístky utratili přes 1,736 miliardy korun. Za stejné období roku 2017 to bylo jen 1,634 miliardy korun. Od ledna do října letos do kinosálů přišlo 12,538 milionu diváků. V meziročním srovnání o 105 tisíc více. Za růstem peněžního objemu kinotrhu stojí jak větší počet diváků, tak i zdražování vstupenek. Průměrná cena lístku se nyní pohybuje na úrovni 138,48 koruny, v roce 2017 to bylo 131,57 koruny.

Rekord trhu za celých 12 měsíců drží rok 2016 s 2,011 miliardy korun hrubých kinotržeb. Rok 2017 jen mírně zaostal s 2,004 miliardy korun.

Z říjnových premiér 2018 byla v peněženkách diváků nejúspěšnější filmová adaptace marvelovského komiksu Venom (foto; premiéra 4. října) s Tomem Hardym v hlavní roli. Do konce desátého měsíce utržila přes 55 milionů korun. Lístek si koupilo více než 340 tisíc diváků.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.