Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejúspěšnějším filmem letošního roku v kinech se stane Bohemian Rhapsody

07:53, 4. 12. 2018

Jeden měsíc před ukončením letošního roku českého kinotrhu je o byznysovém vítězi rozhodnuto - stal se jím fantastický životopisný film o zpěvákovi Queen Freddiem Mercurym Bohemian Rhapsody (foto; distributor Cinemart).

Bohemian Rhapsody v letošním roce jako jediný distribuční titul překročil kulatou metu 100 milionů hrubých tržeb. Aktuální číslo po pěti týdnech promítání dosáhlo cca 111 milionů korun. Lístek si koupilo přes 691 tisíc diváků. Snímek režiséra Bryana Singera a s úžasným Ramim Melekem v hlavní roli se stále drží v čele TOP 20 podle víkendových tržeb. Jinými slovy konečně číslo hrubých tržeb by mohlo stoupnout ještě o nižší desítky milionů. Zde v grafu přinášíme vývoj kumulativních tržeb Bohemian Rhapsody v českých kinech:

Hranici 100 milionů korun se v letošním roce přiblížila ještě povedená marvelovka Avengers: Infinity War (distributor Falcon). Poslední Avengers vstoupili do kin 26. dubna a podle informací Borovan.cz se aktuální číslo hrubých tržeb filmu pohybuje na hranici 99,24 milionu korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Asociace pro elektronickou komerci: v roce 2018 dosáhl obrat e-commerce ve sledovaných státech EU 547 miliard eur, v roce 2017 to bylo 489 miliard eur. Na celkovém objemu se z 66 procent podílí západní Evropa. V Česku e-retail v roce 2018 dosáhl 135 miliard korun, v meziročním srovnání o 17 procent více.

  • Confidence Digital: digitální agentura změnila složení vlastníků. Pětiprocentní podíl Petra Svobody přešel na Tomáše Studeníka, který nyní vlastní 49 procent. Zbylých 51 procent drží Kateřina Studeníková Cimoradská.

  • Česká televize: dnes spouští v HbbTV novou verzi aplikace iVysílání. Kromě změny designu přibylo množství nových funkcí včetně možnosti sledování obsahu přímo z webu ČT, či tematické členění pořadů dle vybraných žánrů.

  • FTV Prima: úvodní díl nové minisérie Linka v pondělí 17. června vidělo 1,103 milionu diváků (share 32,57 procenta) v cílovce 15+. Podíl sledujících u ekonomicky aktivních obyvatel 15 - 69 let byl téměř shodný, 32,50 procenta (805 tisíc diváků).

  • CentroNet: telekomunikační operátor, který je součástí Eco-Investment a který se kromě jiného zaměřuje na budování optické sítě v Praze, v roce 2017 utržil 89 milionů korun. V meziročním srovnání o 3 miliony méně. Čistý zisk se zvedl z 13 milionů na 18 milionů korun.

  • Liberty Global: mediální firma, která operátorovi Vodafone prodává kabelové operátory v Maďarsku, Česku nebo v Rumunsku, mění vedení operací ve střední a východní Evropě. Dosavadní CEO pro tuto oblast Eric Tveter odchází, na jeho místo k 1. červenci nastoupí Robert Redeleanu (doposud CEO UPC Romania). Po dokončení dealů by Redeleanu měl mít pod sebou byznys UPC v Polsku a na Slovensku.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Teaser k chystanému filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.