Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejúspěšnějším filmem letošního roku v kinech se stane Bohemian Rhapsody

07:53, 4. 12. 2018

Jeden měsíc před ukončením letošního roku českého kinotrhu je o byznysovém vítězi rozhodnuto - stal se jím fantastický životopisný film o zpěvákovi Queen Freddiem Mercurym Bohemian Rhapsody (foto; distributor Cinemart).

Bohemian Rhapsody v letošním roce jako jediný distribuční titul překročil kulatou metu 100 milionů hrubých tržeb. Aktuální číslo po pěti týdnech promítání dosáhlo cca 111 milionů korun. Lístek si koupilo přes 691 tisíc diváků. Snímek režiséra Bryana Singera a s úžasným Ramim Melekem v hlavní roli se stále drží v čele TOP 20 podle víkendových tržeb. Jinými slovy konečně číslo hrubých tržeb by mohlo stoupnout ještě o nižší desítky milionů. Zde v grafu přinášíme vývoj kumulativních tržeb Bohemian Rhapsody v českých kinech:

Hranici 100 milionů korun se v letošním roce přiblížila ještě povedená marvelovka Avengers: Infinity War (distributor Falcon). Poslední Avengers vstoupili do kin 26. dubna a podle informací Borovan.cz se aktuální číslo hrubých tržeb filmu pohybuje na hranici 99,24 milionu korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.