Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Satelitním platformám vadí státní podpora přechodu na terestrický vysílací standard DVB-T2

13:07, 17. 12. 2018

Provozovatelé satelitního vysílání viní stát z podpory terestrické konkurence, která podle nich v rámci přechodu na nový vysílací standard DVB-T2 získá z eráru stovky milionů korun.

Podle satelitářů (na fotce zleva Patrik Brom z Digi CZ a Jaromír Glisník z M7 Group) nové DVB-T2 multiplexy, které získají prostředky z veřejných zdrojů, budou mít větší kapacitu a vznikne zde i prostor pro placené služby. Ty pak budou konkurovat vlastnímu satelitnímu vysílání. Česká asociace satelitních operátorů (ČASO) vyčíslila objem veřejné podpory pro poskytovatele zemského vysílání na stavbu DVB-T2 multiplexů na 1 miliardu korun.

Dalších 350 milionů by podle ČASO měla spolknout příslušná informační kampaň. Hodnotu frekvencí pro terestrické vysílání pak satelitní asociace vyčíslila na 11 miliard korun. Tuto cifru ministerstvo průmyslu a obchodu označilo již dříve za "naprosto lživou, neboť z důvodu veřejného zájmu byly kmitočty pro zemské televizní vysílání udělovány bezplatně." Argumenty satelitářů odmítl i hegemon vysílacího trhu, společnost České Radiokomunikace (multiplexy 1 - provoz,2 a 3).

Přechod na vysílací standard DVB-T2 již započal, v současnosti jsou v provozu přechodové sítě Českých Radiokomunikací a Digital Broadcasting. Vypínání současných multiplexů DVB-T by mělo začít na podzim 2019. Satelitní asociace v souvislosti s celým přechodem podala stížnost u Evropské komise a správní žalobu na ministerstvo průmyslu a obchodu.

Změna vysílací technologie na DVB-T2 vyžaduje výměnu některých televizorů a set-top-boxů u těch diváků, kteří přijímají signál terestricky. Celkové výdaje domácností v souvislosti s přechodem se odhadují na miliardy korun. Zemské televizní vysílání přijímá téměř 60 procent občanů Česka. TV příjem ze satelitu získává více než 25 procent procent obyvatel.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Omnicom Media Group: změny statutárních orgánů firem ve skupině. Jednatelkou OMG přestala být Šárka Vránová, v OMD Czech Vránová odešla z představenstva. V PHD představenstvo opustil Martin Šebesta a v Attention!Media jednatelem přestal být Jan Bartoš.

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.