Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Český kinotrh slaví rekord, pokladny kin loni utržily hodně přes 2 miliardy

11:50, 9. 1. 2019

Měsíc před uzavřením čísel za celý rok 2018 je jasné, že prodeje kinovstupenek v Česku loni dosáhly rekordních hodnot.

Jen za období leden - listopad 2018 si Češi v kinech koupili lístky za 2,019 miliardy korun. To je více, než za celý (tehdy) rekordní rok 2016, kdy celkový roční objem kinotrhu dosáhl 2,011 miliardy (2017 - 2,004 miliardy). Meziroční náskok kinotržeb za 11 měsíců 2018 činí 227 milionů korun. Do kinosálů za stejné období dorazilo 14,447 milionu platících diváků, o 854 tisíc více než za stejné období 2017.

Z listopadových premiér bezpochyby nejvíce za jedenáctý měsíc zabodovala (a stále boduje) výborná biografie frontmana Queen Freddieho Mercuryho Bohemian Rhapsody (foto). Do kin vstoupila 1. listopadu 2018 a do konce měsíce se její hrubé tržby za prodeje vstupenek pohybovaly na úrovni 110 milionů korun. Návštěvnost dosáhla 690 tisíc diváků.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.