reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tržby Primy v první kvartálu narostly o 29 procent

12:30, 18. 4. 2013
Televize Aleš Borovan

Prima Group (majitelé Ivan Zach a švédský koncern MTG) zaznamenala v prvním kvartálu letošního roku raketový nárůst. V meziročním srovnání jí reklamní tržby narostly o 29 procent. A to i přesto, že podle čísel MTG český trh s televizní reklamou meziročně klesl o několik procent.

Růst Primy (na fotce ředitel Martin Konrád) má několik důvodů: riskantní hra konkurenční Novy, která letos zvedla ceny reklamy a odmítla od ledna poskytovat zadavatelům a agenturám obvyklé slevy. To mělo za následek přesunu části investic na kanály Primy. Podle některých mediálek tak Nova Group kvůli tomuto postupu mohla za první čtvrtletí 2013 ztratit 250 milionů až 300 milionů korun.

Podle majitelů Primy se rovněž úspěšně rozjely společné prodeje reklamy s TV Barrandov v dceřiné firmě Media Club. V neposlední řadě  se na růstu čísel podepsal i úspěšná start dokumentárního kanálu Prima Zoom 1. února.