Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Filmovému distributorovi Bontonfilm spadly tržby o 50 milionů

18:18, 11. 1. 2019

Obecný pokles trhu s filmovými a TV fyzickými nosiči postihl i distributora Bontonfilm (majitel Martin Palán). Ten distribuuje fyzické nosiče, posílá filmy do kin (například Špindl) a prodává i VOD a TV práva.

Bontonfilm v roce 2017 utržil 237 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 56 milionů korun. Z celkové sumy připadlo na tržby za DVD a Blu-ray přes 130 milionů (o rok dříve 168 milionů), tržby z kinodistribuce 52 milionů (76 milionů) a tržby z prodeje VOD a TV práv 22,3 milionu (17,3 milionu korun). Čistý zisk firmy za sledované období vyskočil z 900 tisíc na 5 milionů.

K slábnoucí poptávce po filmových DVD se v případě Bontonfilmu přidala i nepříjemná příhoda z počátku roku 2017. "Kvůli námi nezaviněné chybě v lisovně Cinram, která pak následně ukončila svou činnost, muselo dojí u titulu Doba ledová 5 k navýšení vratky z hlavní vánoční kampaně. Tato událost velice negativně ovlivnila reálné výnosy z hlavní prodejní sezóny," uvádí zástupci společnosti ve výroční zprávě.

Distributor v inkriminovaném období čím dál více sázel na speciální kolekce, nové disky UHD (v roce 2017 uvedl na trh například titul Anděl Páně 2 - foto s režisérem Jiřím Strachem) a na digitální distribuci. Kromě České republiky Bontonfilm distribuuje i na Slovensku, ve Slovinsku, Maďarsku a v Chorvatsku. Z Rumunska se stáhl. V polovině roku 2017 rovněž došlo k otevření vlastního e-shopu Bonstella.cz.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Skylink: satelitní operátor spouští v říjnu 2020 novou placenou službu Anténa+. Ta je určena divákům, kteří přijímají televizní signál přes pozemní vysílání. Skylink prostřednictvím nové služby zpřístupní placené programy i těm, kteří si doposud neměli přístup k satelitním, kabelovým nebo IPTV televizím. Anténa+ rozšíří pozemní vysílání o 10 TV programů různých žánrů. Součástí Anténa+ budou i programy Nova a Prima v HD kvalitě. Služba bude zatím dostupná v Praze a jejím okolí.

  • Proximity Prague: spouští projekt Admergency, v rámci kterého chce pomáhat firmám postiženým pandemií. Agentura vybere každých 14 dnů jedno zadání od libovolné firmy a připraví pro ni koncepční řešení. A to bez nároku na honorář. Přednost budou mít společnosti, na něž pandemie dopadá tvrdě - například z oblasti hotelnictví, cestovního ruchu nebo kultury.

  • Datart: síť obchodů s elektrem má novou kreativní kampaň. Stojí za ní agentura WMC Grey, výrobu spotů měla na starosti společnost Punk Film. Režie Martin Duda, creative director David Suda.

  • FTV Prima: hlasování diváků rozhodlo, že druhá komerční televize bude od neděle 4. října v prime time vysílat čtvrtou řadu detektivního seriálu Polda. Ten porazil další nabízený seriál Einstein.

  • 2K/Hangar 13: dnes na trh uvedli herní titul Mafia: Definitive Edition, od základu kompletně vytvořený remake původní Mafie. Remake zahrnuje rozšířený scénář, další custceny a zcela nové herní sekvence a funkce.

  • Nadace Dobrý Anděl: o marketing a PR nadace se začala starat Zuzana Vítková (ex-PR.Konektor, ex-Toulcův dvůr). Po téměř šestiletém působení v nadaci tak střídá Markétu Křížovou.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.