Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Filmovému distributorovi Bontonfilm spadly tržby o 50 milionů

18:18, 11. 1. 2019

Obecný pokles trhu s filmovými a TV fyzickými nosiči postihl i distributora Bontonfilm (majitel Martin Palán). Ten distribuuje fyzické nosiče, posílá filmy do kin (například Špindl) a prodává i VOD a TV práva.

Bontonfilm v roce 2017 utržil 237 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 56 milionů korun. Z celkové sumy připadlo na tržby za DVD a Blu-ray přes 130 milionů (o rok dříve 168 milionů), tržby z kinodistribuce 52 milionů (76 milionů) a tržby z prodeje VOD a TV práv 22,3 milionu (17,3 milionu korun). Čistý zisk firmy za sledované období vyskočil z 900 tisíc na 5 milionů.

K slábnoucí poptávce po filmových DVD se v případě Bontonfilmu přidala i nepříjemná příhoda z počátku roku 2017. "Kvůli námi nezaviněné chybě v lisovně Cinram, která pak následně ukončila svou činnost, muselo dojí u titulu Doba ledová 5 k navýšení vratky z hlavní vánoční kampaně. Tato událost velice negativně ovlivnila reálné výnosy z hlavní prodejní sezóny," uvádí zástupci společnosti ve výroční zprávě.

Distributor v inkriminovaném období čím dál více sázel na speciální kolekce, nové disky UHD (v roce 2017 uvedl na trh například titul Anděl Páně 2 - foto s režisérem Jiřím Strachem) a na digitální distribuci. Kromě České republiky Bontonfilm distribuuje i na Slovensku, ve Slovinsku, Maďarsku a v Chorvatsku. Z Rumunska se stáhl. V polovině roku 2017 rovněž došlo k otevření vlastního e-shopu Bonstella.cz.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.