Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Soukupovo a čínské vydavatelství Empresa Media navýšilo obrat nad 400 milionů

16:36, 16. 1. 2019

Vydavatelství Empresa Media (EM), které vlastní miliardář Jaromír Soukup (na fotce vpravo; 51 procent) a China International Group Corporation (49 procent), předloni navýšilo výkon o desítky milionů.

Tržby Empresy v roce 2017 dosáhly 383 milionů korun. O rok dříve to bylo 364 milionů. Celkový obrat narostl o 37 milionů na 430 milionů korun. Firma pokračovala ve ztrátovém hospodaření, čistý prodělek za sledované období dosáhl 37 milionů korun. V roce 2016 minus činil 42 milionů.

Na účetní ztrátě se podílí několik faktorů: odpisy přesáhly 16 milionů korun plus řada nákladů dceřiných firem (například TV Barrandov) je outsorcována právě na Empresu. V daném období to byla kupříkladu výroba TV zpravodajství. Samotná provozní firma televize, Barrandov Televizní Studio, v roce 2017 skončila v plusu 7 milionů. EM rovněž vlastní produkční firmu Real TV (za rok 2017 zisk 1,2 miliony) a slovenskou Empresa Media Slovakia.

Empresa Media vydává řadu časopisových titulů, v první řadě týdeník Týden, dále Instinkt, Sedmička, Exkluziv, Interview, Faktor Soukup, XXL velké křížovky nebo Sedmička Křížovky. Plus provozuje navazující weby. Podřízená TV Barrandov Group zahrnuje kanály TV Barrandov, Kino Barrandov, Plus Barrandov a News Barrandov. Empresa rovněž vydává knihy.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.